Terve!
E39:ni on mallia 9/1999 ja ilmeisesti tilanne on nyt se, että juuri tällä tienoilla (1999-2000) valmistetuissa autoissa on ODB-portit sekä konepellin alla, että ohjaamossa (ODB-II?) JA ohjaamossa olevan portin diagnostiikka on rajattu.
Onko asia näin ja mikä olisi nyt helpoin keino lukea itse vikakoodeja? Tarkoitus oli hankkia ODB bluetooth adapteri ja tsekkailla auton meininkejä Torque appsilla, mutta tuo ohjaamon puolen ODB-portin rajoitus mietityttää..
Ja miksi haluan lukea vikakoodit: Auto on nyt useampaan otteeseen heittänyt keltaista moottorivaloa (MIL), joka kuitenkin nollaantuu autoa käynnistelemällä/seuraavana päivänä. Ei mitään näkyvää/kuuluvaa vaikutusta ajoon tai muuhun toimintaan. Olisiko tähän ideoita?
Käsittääkseni voisi liittyä satunnaiseen päästöjen ylitykseen, jonka takia heittää tuon varoituksen ja sitten poistuu..
E39:ni on mallia 9/1999 ja ilmeisesti tilanne on nyt se, että juuri tällä tienoilla (1999-2000) valmistetuissa autoissa on ODB-portit sekä konepellin alla, että ohjaamossa (ODB-II?) JA ohjaamossa olevan portin diagnostiikka on rajattu.
Onko asia näin ja mikä olisi nyt helpoin keino lukea itse vikakoodeja? Tarkoitus oli hankkia ODB bluetooth adapteri ja tsekkailla auton meininkejä Torque appsilla, mutta tuo ohjaamon puolen ODB-portin rajoitus mietityttää..
Ja miksi haluan lukea vikakoodit: Auto on nyt useampaan otteeseen heittänyt keltaista moottorivaloa (MIL), joka kuitenkin nollaantuu autoa käynnistelemällä/seuraavana päivänä. Ei mitään näkyvää/kuuluvaa vaikutusta ajoon tai muuhun toimintaan. Olisiko tähän ideoita?
Käsittääkseni voisi liittyä satunnaiseen päästöjen ylitykseen, jonka takia heittää tuon varoituksen ja sitten poistuu..
Comment