Announcement

Collapse
No announcement yet.

ODB-portit ja keltainen moottorivalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Corbis
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 35
    • Kirkkonummi

    ODB-portit ja keltainen moottorivalo

    Terve!

    E39:ni on mallia 9/1999 ja ilmeisesti tilanne on nyt se, että juuri tällä tienoilla (1999-2000) valmistetuissa autoissa on ODB-portit sekä konepellin alla, että ohjaamossa (ODB-II?) JA ohjaamossa olevan portin diagnostiikka on rajattu.

    Onko asia näin ja mikä olisi nyt helpoin keino lukea itse vikakoodeja? Tarkoitus oli hankkia ODB bluetooth adapteri ja tsekkailla auton meininkejä Torque appsilla, mutta tuo ohjaamon puolen ODB-portin rajoitus mietityttää..

    Ja miksi haluan lukea vikakoodit: Auto on nyt useampaan otteeseen heittänyt keltaista moottorivaloa (MIL), joka kuitenkin nollaantuu autoa käynnistelemällä/seuraavana päivänä. Ei mitään näkyvää/kuuluvaa vaikutusta ajoon tai muuhun toimintaan. Olisiko tähän ideoita?

    Käsittääkseni voisi liittyä satunnaiseen päästöjen ylitykseen, jonka takia heittää tuon varoituksen ja sitten poistuu..
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Tuo yhdistelmä jota ajattelit käyttää tosiaan on aika heikko kyseisen auton kanssa.

    Tuo ei ole vielä täysin OBD-II yhteensopiva.

    Jos tarvitset vain harvoin vikakoodien lukua joku foorumilainen voi kenties auttaa sinua tuon kanssa.

    Comment

    • Corbis
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 35
      • Kirkkonummi

      #3
      Koodien lukemiselle on ollut tarvetta enemmän kuin toivoisin, joten oman lukijan hankkiminen ei ole poissuljettua.

      Missähän hinnoissa pyörii lukijat, joilla tähän kaaraan pääsisi käsiksi? Tuleeko softat mukana?

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Corbis View Post
        Koodien lukemiselle on ollut tarvetta enemmän kuin toivoisin, joten oman lukijan hankkiminen ei ole poissuljettua.

        Missähän hinnoissa pyörii lukijat, joilla tähän kaaraan pääsisi käsiksi? Tuleeko softat mukana?
        Usb porttiin kaapeli ja siihen kaveriksi inpa.
        Noita löytyy vaikka foorumin myydään osiolta.

        Comment

        • Hen-3
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 103
          • Lahti

          #5
          Tähän aiheeseen törmäsin eilen kun kokeiltiin kaverin vikakoodinlukijaa joka on VAG-konsernin autoihin, siis ensisijaisesti.
          OBD-porttia kokeltiin mikä on siinä kuskin polvenkorkeudella.
          Kyseisellä laitteella pääsi lukemaan/nollaamaan moottorin vikakoodit mutta ei muita.
          Aikas jännä vaan että vakkilaisiin tehdyllä kalikalla voi lukea bemmin kooditkin, siis vain moottorin.

          Comment

          • Corbis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 35
            • Kirkkonummi

            #6
            Kiitoksia taas vastauksista!

            Jos nyt vielä vaivaan, niin esim. tällä pääsisi sitten koodit lukemaan läppärin kautta?



            INPA on ilmeisesti maksullinen, mutta "ilmaisversiot" taitaa olla ihan toimivia?

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Originally posted by Corbis View Post
              Kiitoksia taas vastauksista!

              Jos nyt vielä vaivaan, niin esim. tällä pääsisi sitten koodit lukemaan läppärin kautta?



              INPA on ilmeisesti maksullinen, mutta "ilmaisversiot" taitaa olla ihan toimivia?
              Tuon tapaista tarvitset, onnistuu karkeasti pyöristettynä noista korimalleista vikakoodien lukeminen, nollaaminen, varusteiden koodaus ym. Ainoa rajoittava tekijä on omat taidot, ja niitähän voi aina parantaa. Ebaystä voit löytää 20-30e hintaan noita jos säästää haluat, sieltähän nuo huutonetinkin myyjät ne ostaa ja tekee pienen tilin siinä välissä.
              Selvennykseksi vielä, että INPA ei ole kaupallinen ohjelmisto, vaan BMW Groupin tekemä ohjelma. Siitä ei ole olemassa minkäänlaisia demoja, eikä sitä virallisesti voi mistään ostaa. Kaikki olemassa olevat versiot ovat BMW:ltä vuotaneita tavalla tai toisella.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Corbis
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 35
                • Kirkkonummi

                #8
                Ok, kiitos selvennyksistä! Laitan tuon tilaukseen, ei jaksa nyt etsiä halvinta ja loppujen lopuksi hintaerokin aika pieni.

                Täytynee nyt sitten aloittaa omien taitojen kehittäminen :think

                EDIT: Piuhat tuli eilen ja löysin hyvät ohjeet. Softat löytyi torrentteina ja vanha läppäri (Win7) pääsi hyötykäyttöön. Koodien luku ainakin moottorin osalta toimi ensimmäisellä yrittämällä, eli piuhat maksoi itsensä heti takaisin! Konehuoneen happianturit ovat useamman kerran aiheuttaneet virhekoodin "Not any signal". Olisko kontaktihäiriötä, piuhat huonossa kunnossa tms..

                Jos joku on samassa tilanteessa, niin voin linkkejä ohjeisiin ja softiin koittaa vielä kaivaa.
                Last edited by Corbis; 23-07-2014, 10:39.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎