Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525dA -02 risut ja ruusut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vihviuh
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 78
    • Kainuu

    E39 525dA -02 risut ja ruusut?

    Elikkä kävin koeajamassa M57D25 koneella olevan auton ja vaikutti ihan näpäkältä. Ajettu alta 300tkm.

    Millasia/miten kestäviä nämä kamppeet on tekniikaltaan? Kokemus dieseleistä rajoittuu itellä työautoihin..

    Vaihteisto pelitti omasta mielestä hyvin (vaihto sujuvasti, eikä nykiny) ja tehot tuntui olevan tallella eikä muutakaan superhälyttävää ollut.

    Myös kaikki vinkit korista, alustasta etc. otetaan mielellään vastaan!
    E61 530xdA -08

    ex:
    E46 330dA Touring -01
    E36 328 Coupé -95
  • Gedd
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 479
    • Tampere

    #2
    Originally posted by vihviuh View Post
    Elikkä kävin koeajamassa M57D25 koneella olevan auton ja vaikutti ihan näpäkältä. Ajettu alta 300tkm.

    Millasia/miten kestäviä nämä kamppeet on tekniikaltaan? Kokemus dieseleistä rajoittuu itellä työautoihin..

    Vaihteisto pelitti omasta mielestä hyvin (vaihto sujuvasti, eikä nykiny) ja tehot tuntui olevan tallella eikä muutakaan superhälyttävää ollut.

    Myös kaikki vinkit korista, alustasta etc. otetaan mielellään vastaan!

    Diiselistä en osaa sanoa. Automaateista häviää tuurista riippuen ilman varoitusta pakki ja korjaus maksaa varsin suolaisesti. Todennäköisyys kuitenkin pienehkö (kai?).

    Kori mätänee lähinnä luukkujen alareunoista ja bensatankin korkin alta. Huoltohistoriasta kannattaa katsoa normaalien juttujen lisäksi onko alustajumppa tehty, suurin osa alustan puslista on valmiit viimeistään siinä 200tkm kohdilla.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Gedd View Post
      Diiselistä en osaa sanoa. Automaateista häviää tuurista riippuen ilman varoitusta pakki ja korjaus maksaa varsin suolaisesti. Todennäköisyys kuitenkin pienehkö (kai?).

      Kori mätänee lähinnä luukkujen alareunoista ja bensatankin korkin alta. Huoltohistoriasta kannattaa katsoa normaalien juttujen lisäksi onko alustajumppa tehty, suurin osa alustan puslista on valmiit viimeistään siinä 200tkm kohdilla.
      Se pakkipantaongelma on enemmänkin 3.0l bensakoneiden perässä olevissa ZF:ssä ja niissäkin kaiken kaikkiaan varsin harvinaista.
      Näihin maksaa tällä hetkellä takuuvaihtolaatikot enään satasissa, joten se ei nyt ole mahdoton ongelma, kun varsinkin 525d:n perässä laatikot kestää todella hyvin.
      Todella perusluotettava auto ja muutamilla kymmenien eurojen nivel+pusla sekä apulaitehuolloilla ajetaan +500tkm.

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by Gedd View Post
        , suurin osa alustan puslista on valmiit viimeistään siinä 200tkm kohdilla.
        Mulla on nyt 344000 km mittarissa. Edelleen ainoat vaihdetut alustanosat on vakaajan välitangot eteen ja taakse...

        Että ei tuo E39:n alusta ihan huonosti kestävä kyllä ole.

        Edit.

        En toki väitä, että autoni olisi alustaltaan ihan ehjä, mutta niin kauan kuin se katsastuksessa kelpaa, tai renkaat ei kulu oudosti tai isompia kolinoita kuulu, niin en ylimääräisiä osia sinne meinaa vaihtaa.
        Last edited by tmth; 25-07-2014, 21:47.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by tmth View Post
          Mulla on nyt 344000 km mittarissa. Edelleen ainoat vaihdetut alustanosat on vakaajan välitangot eteen ja taakse...

          Että ei tuo E39:n alusta ihan huonosti kestävä kyllä ole.

          Edit.

          En toki väitä, että autoni olisi alustaltaan ihan ehjä, mutta niin kauan kuin se katsastuksessa kelpaa, tai renkaat ei kulu oudosti tai isompia kolinoita kuulu, niin en ylimääräisiä osia sinne meinaa vaihtaa.
          Nimenomaan näin.
          Eli normaalikäytössä orggis alustanosat kestää kyllä todella hyvin ja jos jarruja muistaa hieman huoltaa joka kevät, niin ei sen alustan tarvitse ihan uudessa iskussa ollakkaan toimiakseen kuitenkin todella hyvin.
          Kuitenkin niin koko alusta kuin iskarit ja jarrut kestävät kilometrejä todella paljon jos ajo ei ole pelkkää pääkaupungin keskustapyöritystä, vaan osa suoritteesta tulee myös Suomen pääteillä.
          Minulla on kuitenkin tässä vuosien saatossa ollut useita yli 250tkm rullanneita vaihdokkeja joissa mm.alustanosat ovat olleet vielä pääosin alkuperäisiä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎