Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 puhaltimesta vielä??? (530d)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukktuom
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 52

    E39 puhaltimesta vielä??? (530d)

    Täällä on ollut aiemminkin puhetta E39 lämppärin puhaltimen toiminnasta.
    Minulla vastaavia ongelmia, mutta silti kiinnostaisi tietää mikähän omassa kiesissä on vikana..
    Ongelma ilmenee ainoastaan yli -20C pakkasilla. Ymmärtääkseni siis silloin kun webaston pitäisi lähteä automaattisesti käyntiin.. Vaan ei puhu webasto, eikä puhallin mitään. Liekö nämä erillisiä vikoja, mutta kuitenkin..

    Olen koetanut kopistella "siiliä" ja siihen meneviä johtoja, mutta ilman tulosta.
    Myös webaston toiminta on tarkistettu ja säädetty, mutta ei BMW huollon toimesta, joten pitää käyttää piuhan nokkassa BMW-huollossa tarkistuttamassa vikakoodit.
    Puhallin ei toimiessaan pidä minkäänlaista ääntä, eikä puhallin nopeus ole ainakaan huomattavasti ailahdellut..
    Viimeksi kun nämä oireet ilmeni niin vika poistui kun auto oli noin 30min lämpimässä tallissa. Sen jälkeen toiminut moitteetta tähän aamuun asti, kun taas oli yli -20c pakkasta. Webasto ei kyllä toimi missään tilanteessa..

    Auto on menossa huoltoon, mutta kiinnostaisi vaan ettei turhaa lähdetä vaihtamaan lämppärin puhallinta yms. vaihtamaan.

    Sen verran kysyin tuosta webaston koodaamisesta taukolämmittimeksi, että ei kuulemma onnistu enää uusilla huoltosoftilla. Pitäisi joku kaukosäädin n. 1000 eeroa ostaa. Autossa on ed. omistajan mukaan ollut tuo päiväkello uudesta asti ja on kyllä sillä toiminut webasto taukolämmittimenä alusta asti...
    Haiskahti heti rahastukselta...

    Onko ideoita??
  • jukktuom
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 52

    #2
    Yksin puheluksihan tämä meni..

    Tämä vain tiedoksi muille joilla mahdollisesti samoja ongelmia..
    Vika paikannettiin BMW-huollon toimesta Webaston ohjausreleeseen, joka ohjaa osaltaan myös sisäpuhallinta.
    Ko. releeseen tulee ulkolämpö- ja moottorinlämpötilanantureilta signaalit myös.
    Eivät heti vikaa hoksanneet, mutta kun tarkistivat releeltä lähtevät signaalit niin homma selves..
    Sisäpuhallin toimii nyt moitteetta ja webasto lämmittää nyt niin kuin pitääkin. (Ainakin toistaiseksi näin)

    Hintaa osalla oli noin 50 egeä (Webasto 83699C)+ 1/2 tuntia vian paikannukseen ja korjaukseen.. Elikäs kohtuu edullisesti tällä kertaa selvis.

    Oli kuulemma ensimmäinen kerta, kun tuollainen rele piti vaihtaa.
    Ja toisekseen oli ihme säkä, kun tuollainen rele oli sattunut jäämään hyllyyn..
    Huoltoliikettäkin täytyy kehua, sen verran nopeasti vika löytyi.. Kla:ssa Pohjanmaalla..
    Last edited by jukktuom; 18-02-2005, 10:26.

    Comment

    • azvaltti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 89

      #3
      Minulla kävi niin, että weba jäi päälle ajon jälkeen sillä seurauksella, että akku tyhjeni. Huollossa epäilivät (puhelimessa), että syyllinen on webaston ohjausrele. Missä tuo rele sijaitsee 530D:ssä?

      Comment

      • sand
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 155
        • palokka

        #4
        Originally posted by jukktuom View Post
        Autossa on ed. omistajan mukaan ollut tuo päiväkello uudesta asti ja on kyllä sillä toiminut webasto taukolämmittimenä alusta asti...
        Haiskahti heti rahastukselta...
        Eli Webastolle on oma kello, jolla sitä käytetään? Ohjelmoinnilla ajastus saadaan toimimaan auton MID:n tai monitorin kautta.

        Originally posted by jukktuom View Post
        Hintaa osalla oli noin 50 egeä (Webasto 83699C)+ 1/2 tuntia vian paikannukseen ja korjaukseen..
        Ilmeisesti vaihdettu rele kuuluu asennettuun Webaston omaan kellosarjaan?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎