Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D -02 perstuneet kumit ja muovit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rakkine
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 44
    • e-p

    e39 530D -02 perstuneet kumit ja muovit?

    Moro.
    Onkohan moottoritilaa pesty joskus jollain vääränlaisella liuottimella, kun alipaineletkut on ihan paskaa ja jäähdytyspuolen muoviosat samaten kuin vittu vanhaa guttaperkkaa? Vai onko tämä ihan normi laatua, että kestää uv-säteiltä piilossa 10 vuotta ja sitten kaikki on kuin näkkileipää?

    Alakaa hilijaasempaaki miestä vituttaa.
    Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

    Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.
  • eiskalt
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 836
    • Hyvinkää

    #2
    Ihan kivalta täällä ainakin näyttää vielä 15v-vanha muovi.
    Millä lie myrkyillä hellitty sitten, jos tollasta.

    Comment

    • silbersix
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 770

      #3
      Originally posted by rakkine View Post
      Moro.
      Onkohan moottoritilaa pesty joskus jollain vääränlaisella liuottimella, kun alipaineletkut on ihan paskaa ja jäähdytyspuolen muoviosat samaten kuin vittu vanhaa guttaperkkaa? Vai onko tämä ihan normi laatua, että kestää uv-säteiltä piilossa 10 vuotta ja sitten kaikki on kuin näkkileipää?
      Ota kuva niin ihmetellään porukalla.
      E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
      E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

      Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

      Comment

      • rakkine
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 44
        • e-p

        #4
        No niin, kuvaa kehiin tosiaan. Hommahan lähti siitä, että yksi muoviosa (jota en ole saanut edes täysin irrotettua vielä) halkesi valusaumastaan ja alkoi suihata nestettä. Irrotin ylävesiletkun, jonka moottorin puoleinen pää on toisessa kuvassa. Letkun toisessa päässä oleva haara paisarille rikkoutui jo ajat sitten, mutta sen sain silloin itse korjattua. Aika rapsakkaa muovia.

        Alipaineletkuja piti käydä läpi ja uusia/korjata alkukeväästä kun jarrut olivat niin tehottomat. Ihmettelin niitäkin silloin kun olivat niin perstuneita joiltain kohdin.

        Mistähän noita muoviosia saisi tilattua uusia? Germaanian nettikaupat ovat etusijalla.


        Last edited by rakkine; 02-08-2014, 10:10.
        Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

        Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #5
          Myös kuumuus tekee ajan saatossa muoville ja kumille tehtävänsä, ihan luonnon laki, nekään kun ei ole ikuisia. Oisko sun auton kone pyörinyt tosi kuumana jossain uransa aikana.

          O.T.
          Mikä helvetin sana on "perstunut"? Jotain sisäpiirin slangia, ei suomea ainakaan...
          Last edited by Havis; 02-08-2014, 10:39.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • rakkine
            Bimmer Rookie
            • Jul 2009
            • 44
            • e-p

            #6
            Originally posted by Havis View Post
            Mikä helvetin sana on "perstunut"? Jotain sisäpiirin slangia, ei suomea ainakaan...
            Ai, en tiennytkään, ettei kyseinen sana ole valtakunnallisesti ymmärretty :think

            Italiasta auto on joskus tuotu, joten tottahan siellä on lämpöä riittänyt.
            Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

            Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

            Comment

            • elreino
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 90
              • s-joki

              #7
              tuolta voi tulkata apuja

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by elreino View Post
                Ai nii. Eihä sitä voi oottaa notta savon eläjä pohojalaasia ymmärtääs
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • rakkine
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 44
                  • e-p

                  #9
                  Originally posted by elreino View Post
                  Katto Ville pirua ku osuu ja uppos kertalaakista Kurikasta ku tosiaan tätä itkuvirttä kirjoittelen.

                  Mutta niin, ei se vuotokohta ollut edes valusauma:


                  Paikka paikoon muovi oli ihan lujaa, mutta esimerkiksi yhdeltä kohti sen sai kevyellä sormivoimalla napsutella rikki. Näiltä haurastuneilta kohdin muovin väri oli muuttunut ruskehtavaksi niin kuin tuosta halkeaman ympäriltäkin.

                  Myydään 530dA....
                  Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                  Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    #10
                    Kyllä ikä ja lämpö tekee e39 konehuoneen muoveille gutaa. Mulla on molemmista e39 polttimoiden kannat, pissapojan muoviletkut yms ovat ihan näkkileipää ja saa käsitellä kuin kipeetä piparia ettei murru enempää.

                    Samoten esim ohjaustehostimen letku meni sormin taittamalla poikki (!!!) että aika kokonaisvaltaisen muovi- ja kumiosien uusimisen saa toteuttaa jos haluaa varman päälle..
                    Last edited by Gedd; 02-08-2014, 23:01.

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3983
                      • Suomi

                      #11
                      Kyllähän tuo muovi tosiaan hapristuu vähän autossa, kuin autossa...
                      Ei tarvitse olla edes 10v vanha auto, kun noita tapauksia on havaittavissa. :think

                      Ja v*tuttaahan, tiedän tunteen.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Juu, kaikki mainitut on vaihdettu omaan.
                        Olli.

                        Comment

                        • MakeJ
                          BTCF Member
                          • Jun 2005
                          • 323
                          • Hml

                          #13
                          Omassa vessassa vaihdettu hapristunut paisuntasäiliö ja kannen ylävesiletkun lähtöpala. Molemmat ihan haperoita. Ylävesiletku pitäisi varmuuden vuoksi vaihtaa pian.
                          E60 535dA LCI -07 M-sport
                          E39 530dAT -99 "M-sport"

                          Comment

                          • rakkine
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 44
                            • e-p

                            #14
                            Mikäköhän myrkky on muoviseoksesta kielletty vuosituhannen vaihteen tienoilla, kun laatu on tuollaista kuraa? Tulee mieleen mineriittikatot sen jälkeen kun asbesti kiellettiin mineriittilevyistä, lopputulos sama eli käyttöikä puolittui, rikkoutui helposti ja vuotaa vettä...
                            Vanhat romut ovat halvempia korjata kuin uudet.

                            Saab 99 -81, Chevy 4X4 -82, Sumbeam Avenger -77, Dodge Dart -67, Mazda 626dsl -86, Pajero dsl -87, VW LT-86, VW Golf dsl -81, BMW 320 -87, Saab 900 -90, Saab 900 -88, Pajero dsl -88, Rellu 9 -88, Saab 9000 -90, Saab 9000 -94, BMW 535iA -90, Megane -01, Vento -95, 530dA -02, Golf IV -01, Avensis -12.

                            Comment

                            • Arde92
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1330
                              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                              #15
                              Omasta e39 530d vm 2000 vehkeestä joutu myös vaihtamaan kaikki lohkossa kiinni olleet muoviosat + alipaineletkut. Aina kusi jostain allensa. Muovi oli tosiaan niin kuin kahvissa liotettua keksiä, mureni kosketuksesta.
                              E39 M5 Titansilber<------
                              F11 530D Spacegray
                              E36 323i M-sport Med Hölsteri
                              Ex :E61 525D Lci Carboni
                              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎