oma 528i söi öljyä todella reippaasti, loppuaikoina 1.5-2l 1000km vika korjaantui kun vaihdoin kovettuneet venttiilivarrenkumit. Auto savutti näkyvästi ja oli ajettu jotain reilu 300tkm
Ennen vai jälkeen tämän separaattoritapahtuman(kuitenkin taisit ko.aton myydä heti tämän jälkeen)?:
Kumit vaihdoin separaattorin vaihdon jälkeen ja kyseisen auton myin tammikuussa 2014 isosiskolle että perhepiirissä on vieläkin, eikä vie normaalia enemmän öljyä
BMW E61 530i M-Sport -05
BMW E38 740i -98 EX
BMW E53 X5 4.4 -00 EX
BMW E36 cabrio -94 EX
BMW E39 528i touring -97 EX
BMW E38 728i -97 EX
BMW E30 323tic -84 EX
BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
BMW E34 535i -88 EX
BMW E34 520i 2.3l -90 EX
+n.10muuta BMW:tä
Oma '03 525i kuluttaa öljyä myöskin jonkin verran. N. 0,5l / 1000km arviolta. Kilometrejä mittarissa n. 250 tkm. Ajattelin josko öljynvaihto auttaisi, mutta ei vaikutusta. Kokeiltu Teboilia ja Mobilia (0w-40).
Autoon tehtiin talvella huohotinremontti, kun imaisi öljyt väärään kurkkuun ja sitä oli sylintereissä yms.
Tässä ketjussa puhutaan tuosta separaattorista ja kalvosta, mutta onko nämä osat jo tuossa huohotinremontissa vaihtuneet omaan autoon eli voiko ne tiputtaa listalta? :think
Mistään ei näyttäisi öljyä vuotavan enkä huomaa autossa sinänsä mitään outoa katkua tms. Yksi mikä saattaa tähän samaan ongelmaan liittyä on se, että auto tuntuu hieman laiskalta liikkeelle lähdöissä ja joutuu kierroksia antamaan hieman, mutta muuten kyllä vedot on hyvin tallessa ja kulkee hienosti ilman mitään ongelmia. Katsastuksestakin meni läpi ilman huomautuksia.
Oma '03 525i kuluttaa öljyä myöskin jonkin verran. N. 0,5l / 1000km arviolta. Kilometrejä mittarissa n. 250 tkm. Ajattelin josko öljynvaihto auttaisi, mutta ei vaikutusta. Kokeiltu Teboilia ja Mobilia (0w-40).
Autoon tehtiin talvella huohotinremontti, kun imaisi öljyt väärään kurkkuun ja sitä oli sylintereissä yms.
Tässä ketjussa puhutaan tuosta separaattorista ja kalvosta, mutta onko nämä osat jo tuossa huohotinremontissa vaihtuneet omaan autoon eli voiko ne tiputtaa listalta? :think
Mistään ei näyttäisi öljyä vuotavan enkä huomaa autossa sinänsä mitään outoa katkua tms. Yksi mikä saattaa tähän samaan ongelmaan liittyä on se, että auto tuntuu hieman laiskalta liikkeelle lähdöissä ja joutuu kierroksia antamaan hieman, mutta muuten kyllä vedot on hyvin tallessa ja kulkee hienosti ilman mitään ongelmia. Katsastuksestakin meni läpi ilman huomautuksia.
Avattiinko öljytikun putkeen menevä letkun haaroitus? Itellä se oli liki tukossa ja väitän että vaikka separaattori(joka siis on se huohotin/kalvo) ja letku olis vaihdettu, kuluttaa silti öljyä jos toi on liki tukossa.
Oma '03 525i kuluttaa öljyä myöskin jonkin verran. N. 0,5l / 1000km arviolta. Kilometrejä mittarissa n. 250 tkm. Ajattelin josko öljynvaihto auttaisi, mutta ei vaikutusta. Kokeiltu Teboilia ja Mobilia (0w-40).
Autoon tehtiin talvella huohotinremontti, kun imaisi öljyt väärään kurkkuun ja sitä oli sylintereissä yms.
Tässä ketjussa puhutaan tuosta separaattorista ja kalvosta, mutta onko nämä osat jo tuossa huohotinremontissa vaihtuneet omaan autoon eli voiko ne tiputtaa listalta? :think
Mistään ei näyttäisi öljyä vuotavan enkä huomaa autossa sinänsä mitään outoa katkua tms. Yksi mikä saattaa tähän samaan ongelmaan liittyä on se, että auto tuntuu hieman laiskalta liikkeelle lähdöissä ja joutuu kierroksia antamaan hieman, mutta muuten kyllä vedot on hyvin tallessa ja kulkee hienosti ilman mitään ongelmia. Katsastuksestakin meni läpi ilman huomautuksia.
Mulla lähes samat speksit: 03 525i 230 tkm. Öljynkulutus noin litra per 1600 km. Ei savuttanut, huoltomiehen mukaan ei vuotoja.
Vaihdettu öljynsuodattimen jalan tiiviste, huohotin + letkut sekä uudenmallinen öljytikun putki, mutta ei auttanut.
Joidenkin mukaan öljynkulutus johtuisi tästä: ”The M54 engine suffers from ring flutter - low vacuum in the crankcase and high vacuum in the cylinder.”
Ratkaisuksi tarjotaan huohottimen ohitusta (catch can / pcv-venttiili), mutta bongasin myös tämän:
Viritin 10 € letkun ja kas kummaa, nyt on 3200 km ajettu, eikä öljyä ole kulunut lainkaan. Vakuumin lisäyksen haittavaikutuksista pidemmällä aikavälillä ei ole tietoa, joten omalla vastuulla mennään.
Last edited by Ultraman; 12-06-2017, 14:37.
Reason: typo
Mulla lähes samat speksit: 03 525i 230 tkm. Öljynkulutus noin litra per 1600 km. Ei savuttanut, huoltomiehen mukaan ei vuotoja.
Vaihdettu öljynsuodattimen jalan tiiviste, huohotin + letkut sekä uudenmallinen öljytikun putki, mutta ei auttanut.
Joidenkin mukaan öljynkulutus johtuisi tästä: ”The M54 engine suffers from ring flutter - low vacuum in the crankcase and high vacuum in the cylinder.”
Ratkaisuksi tarjotaan huohottimen ohitusta (catch can / pcv-venttiili), mutta bongasin myös tämän:
Viritin 10 € letkun ja kas kummaa, nyt on 3200 km ajettu, eikä öljyä ole kulunut lainkaan. Vakuumin lisäyksen haittavaikutuksista pidemmällä aikavälillä ei ole tietoa, joten omalla vastuulla mennään.
Foorumilta löytyy varmasti joku, joka osaa vastata tuohon vakuumin lisäyksen mahdollisiin haittavaikutuksiin. Kiinnostaisi nimittäin itseänikin kovasti.
Foorumilta löytyy varmasti joku, joka osaa vastata tuohon vakuumin lisäyksen mahdollisiin haittavaikutuksiin. Kiinnostaisi nimittäin itseänikin kovasti.
Itselleni edelleen tuo oman auton öljynkulutus mysteeri ja nyt taas mennyt jokunen viikko ilman autoa kokonaan, niin en ole edes jaksanut miettiä asiaa.
Kun öljykorkin irroittaa autosta auton käydessä tyhjäkäyntiä, niin kuuluuko siinä olla selvä alipaine ja korkin irroittamiseen tarvitsee käyttää voimaa? Myöskin korkin irroittamisella on selkeä vaikutus tyhjäkäyntiin eli korkki irti kierrokset laskee selvästi.
Itselleni edelleen tuo oman auton öljynkulutus mysteeri ja nyt taas mennyt jokunen viikko ilman autoa kokonaan, niin en ole edes jaksanut miettiä asiaa.
Kun öljykorkin irroittaa autosta auton käydessä tyhjäkäyntiä, niin kuuluuko siinä olla selvä alipaine ja korkin irroittamiseen tarvitsee käyttää voimaa? Myöskin korkin irroittamisella on selkeä vaikutus tyhjäkäyntiin eli korkki irti kierrokset laskee selvästi.
Viittaan tähän videoon ja jotain pitäisi olla siis vialla jos näin on
Itselleni edelleen tuo oman auton öljynkulutus mysteeri ja nyt taas mennyt jokunen viikko ilman autoa kokonaan, niin en ole edes jaksanut miettiä asiaa.
Kun öljykorkin irroittaa autosta auton käydessä tyhjäkäyntiä, niin kuuluuko siinä olla selvä alipaine ja korkin irroittamiseen tarvitsee käyttää voimaa? Myöskin korkin irroittamisella on selkeä vaikutus tyhjäkäyntiin eli korkki irti kierrokset laskee selvästi.
Viittaan tähän videoon ja jotain pitäisi olla siis vialla jos näin on
Itselläni loppu tuo oire kun vaihto huohotinkamat ja korjaili samalla muutaman muun imuvuodon.
Öljyä menee kyllä edelleen, mutta ei pysty tietää tarkkaan kuinka paljon kuluttaa koska vuotoa on öljypohjantiivisteessä. Öljypohjantiivisteen vaihto kotikonstein vaikuttaa vähän hankalalta, kun ei oo moottorinostinta. :think
Avattiinko öljytikun putkeen menevä letkun haaroitus? Itellä se oli liki tukossa ja väitän että vaikka separaattori(joka siis on se huohotin/kalvo) ja letku olis vaihdettu, kuluttaa silti öljyä jos toi on liki tukossa.
Kiitos vinkistä. Pitää tarkistaa tuo. En tiedä, että katsoiko huoltoliike tuota ollenkaan.
Comment