Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D turboapua: ai ahtaa!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ElMaco
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 16
    • Jyväskylä

    E39 530D turboapua: ai ahtaa!

    Terve!
    Pirssi on tässä muutaman kuukauden aikana laiskistunut merkittävästi, eikä ihme!
    Tänään laitettiin kaverin läppäri kiinni ja käytiin ajamassa: turbo ahtoi vain 0,3, yli sadankahdenkympin vaudissa jopa 0.5
    -Vikakoodeja tuli vain yksi siitä yksiköstä joka säätää ahtimen siipien kulmia. Pystyi nollaamaa. Alipainekello liikkui hyvin. Kiihdytyksissä turbo vähän humisee...

    -Muuten kone käy nätisti, mutta kulkee kuin vanha mese... :P

    -Osaako joku kertoa mistä lähteä etsimään vikaa? kokemuksia?

    -Löytyykö tekijää joka ottais tämän työn alle välillä eteläsuomi-pohjanmaa?
  • harriba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 420
    • Espoo

    #2
    Originally posted by ElMaco View Post
    Terve!
    Pirssi on tässä muutaman kuukauden aikana laiskistunut merkittävästi, eikä ihme!
    Tänään laitettiin kaverin läppäri kiinni ja käytiin ajamassa: turbo ahtoi vain 0,3, yli sadankahdenkympin vaudissa jopa 0.5
    -Vikakoodeja tuli vain yksi siitä yksiköstä joka säätää ahtimen siipien kulmia. Pystyi nollaamaa. Alipainekello liikkui hyvin. Kiihdytyksissä turbo vähän humisee...

    -Muuten kone käy nätisti, mutta kulkee kuin vanha mese... :P

    -Osaako joku kertoa mistä lähteä etsimään vikaa? kokemuksia?

    -Löytyykö tekijää joka ottais tämän työn alle välillä eteläsuomi-pohjanmaa?
    Tarkista ensin alipaineletkut ahtimen vacuum tankin ja imusarjan alla olevan jakotukin välillä. Jos nuo vuotaa niin turbo ei ahda <3k kierroksilla, isommilla kylläkin. Letku rispaantuu ajan myötä rikki, korjaus on puoli tuntia ja pari euroa.

    Letkujumpan jälkeen multa jäi ahtoputken liitos hiukan löysälle. Se kun pomppasi irti niin sitten kulku hyytyy totaalisesti. Joten katso että ahtoputket ovat ehjät. Tosin jos ne vuotaa niin luulisi selviävän heti kun konepellin avaa.
    Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
    X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

    Comment

    • ElMaco
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 16
      • Jyväskylä

      #3
      Kiitos!
      Tsekkasin alipainepuolen, näytti olevan ookoo.

      Vika taisi löytyä ilmamassamittarista: Kun irroitin sen liittimen johan alkoi auto kulkemaan (ja kuluttamaan)

      Nyt pitäis löytää ilmamassamittari jostakin...

      Comment

      Working...
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎