Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D ABS hakkaa pienillä nopeuksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ElMaco
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 16
    • Jyväskylä

    E39 530D ABS hakkaa pienillä nopeuksilla

    Moro!
    99 530D farkku. etu (vasen?) ABS hakkaa jarruttaessa pienillä nopeuksilla (kävelyvauhti)

    -Molemmat etupuolen ABS-anturit vaihdettu (bosch)

    -Ei vikakoodeja

    -Jarrulevyt/palat ovat samat joilla on ajettu muutama kymppitonni. Käyttö on ollut kevyttä.

    Muutama mekaanikko on yrittänyt löytää vikaa, mutta ei löydy ei... ja pitäis jossakin vaiheessa katsastaa...

    Apuva...
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Toki tarvikeanturissakin voi olla syy, mutta oletetaan, että Boschilainen toimii oikein. Anturi on liian kaukana lukukehästä, lukukehällä moskaa tai lukukehä rikki. Irrota anturi. Putsaa napakappaleesta anturin kiinnityskohdasta hapettumat mahdollisimman tarkoin pois. Anturin reiästä jarrukliineriä lukukehälle rengasta pyörittäen ja paineilmaa perään. Etuanturin reiästä näkee myös kohtuullisesti, onko siinä laakerin takapinnalla olevassa lukukehässä vaurioita.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Eikö nyt olisi ensin viisainta paikallistaa missä kulmassa se vika on ja sitten alkaa korjaamaan sitä :think. Onnistuu helposti live-datan avulla. Eli diagnostiikka laitteet kiinni, auto liikkeelle ja live-datasta katsomaan miltä pyörältä ei tule oikeaa tietoa. Jos vanhat anturit irroitettiin poraamalla niin voi olla laakerin vaihto edessä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • ElMaco
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 16
        • Jyväskylä

        #4
        Niin... mutta kun ei siitä tule mitään vikakoodia...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by ElMaco View Post
          Niin... mutta kun ei siitä tule mitään vikakoodia...
          Ja mitä sitten? Ei läheskään aina tule tälläisissä tapauksissa vikakoodia. Live-data ei tarkoita vikakoodeja. Kuten aikaisemmassa viestissäni sanoin niin katso live-dataa. Kun se hakkaa niin joltain pyörältä ei tule oikeaa nopeustietoa. Kun katsot live-datasta miltä pyörältä niin voit keskitty sen nurkan korjaamiseen, ei tarvitse turhaan toista purkaa. Live-datasta näkee heti, että miltä pyörältä ei tule oikeaa nopeustietoa (tästä löytyy ihan omakohtaista kokemusta). Eli INPA:lla tutkailemaan, ei onnistu yleismallin halpa testereillä.
          Last edited by HTK12; 11-08-2014, 23:20.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10080
            • KVLA

            #6
            Tuon lisäksi mitä HTK12 kirjoitti,voi vika olla kuitenkin itse boksissa.Vaikka vikakoodit/live data ilmoittaisikin jonkun tietyn anturin olevan viallinen.Ja antureiksi vaan ainoastaan sitten oem/oem vastaavat osat,jos niitä tarvii vaihdella.Vaidettaessa anturin "pohjien" kiillotus,kuten Clavu kirjoitti.Eli hapettumat hiotaan pois.

            Ja tosiaan niitä koodeja on turha jollain yleistesterillä mittailla.Joskus toimii,joskus ei.Pyydä jotain foorumilaista inpan kanssa autoa tutkimaan,ennemmin kun jokin asiantuntemattoman pikkupajan "yleis-hessua".
            Last edited by Heguli 31; 12-08-2014, 08:32.

            Comment

            • Mikkomies84
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1055
              • Siilinjärvi

              #7
              Samaa vikaa, ajaessa vaan en huomaa antureiden lukemissa mitään eroja INPA:lla katsottaessa. :think

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Mikkomies84 View Post
                Samaa vikaa, ajaessa vaan en huomaa antureiden lukemissa mitään eroja INPA:lla katsottaessa. :think
                Joka nurkassa oikean kokoiset renkaat?
                Siis paljonko eroja keskenään?

                Comment

                • Mikkomies84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1055
                  • Siilinjärvi

                  #9
                  Edessä 205/60/16 kumho -nuljut, takana 225/55/16 hankookit. Saattoi tehdä jo 225/55/16 talvirenkailla samaa, voin muistaa väärinkin.

                  Ulkomaan foorumeilla on laakerin vaihdolla saatu korjausta asiaan, kumma vaan kun livedata ei näytä mitään poikkeavaa. Tosin epäilisin kyllä ensimmäisenä oikean puolen takalaakeria kun vakkari myös sekoilee. Olisi laakeri ostettunakin kun jaksaisi vaihtaa.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Tuon lisäksi mitä HTK12 kirjoitti,voi vika olla kuitenkin itse boksissa.Vaikka vikakoodit/live data ilmoittaisikin jonkun tietyn anturin olevan viallinen.Ja antureiksi vaan ainoastaan sitten oem/oem vastaavat osat,jos niitä tarvii vaihdella.Vaidettaessa anturin "pohjien" kiillotus,kuten Clavu kirjoitti.Eli hapettumat hiotaan pois.

                    Ja tosiaan niitä koodeja on turha jollain yleistesterillä mittailla.Joskus toimii,joskus ei.Pyydä jotain foorumilaista inpan kanssa autoa tutkimaan,ennemmin kun jokin asiantuntemattoman pikkupajan "yleis-hessua".
                    Toki voi olla boksissakin, mutta helpoin ja nopein tapa lähteä rajaamaan vikaa on live-data. Tämä siis ei tietenkaan kerro mikä se vika on vaan, että minkä pyörän nopeustieto ei ole kunnossa (vikakoodit nyt ei yleensäkkään kerro, että vaihda osa x, vaan kertovat oireet jonka perusteella voi päätellä vikaa). Vikakohteita on anturi, johdotus, liitokset, abs-kehä. Oman autoni abs-anturin vaihdossa jouduin hiomaan hapettumina reippaasti, kun ei olisi muuten saanut boschin uutta anturia pohjaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎