Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrutehostimessa vettä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BTCFan
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 38
    • Finland - Tampere

    Jarrutehostimessa vettä

    E39 520 2001 kyseessä ja jarrutehostimen alle oli kertynyt vettä niin paljon että päässyt hörppään. Täytyy irroittaa ja tyhjentää. Olisko joku tehnyt moista ja onko olemassa jotain videoo asiasta? Pitäis tehdä ennenkö pakkaset tulee ettei lähde henki keltään. Kaikki mahdolliset vinkit olis tervetulleita.

    On mennyt se poistoreikä tukkoon niin sadevesi oli kertynyt siihen koteloon missä tehostin ja jarrupääsylinteri on. Se poistoreikä taitaa olla just veemäisesti sen tehostimen alla. Vaikee korkata se auki, kele!

    Mut juu pliis bimmeristit, apuuuva
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Monilla on ollut hankaluuksia saada vettä pois tehostajasta. Itse harkitsisin jo tehostajan vaihtamista.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Ja ajamista en suosittele ennen kun saat ne vedet pois. Imasee alipaineletkun kautta koneeseen vedet ja sitten pääsee tekemään koneremontin. Ilmiö on nimeltään Hydrolock
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • HOXAHA
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 107
        • Espoo

        #4
        Kyllä, vesi/kosteus pääsee tosiaan myös koneeseen niinkuin Robi kirjoittaa. Itse selvisin onneksi pelkillä itsestään ohimenneillä käyntihäiriöllä ja vesihöyryllä pakoputkesta. Tuossa vielä oma tarinani ja Laakkosen hinta korjaukselle: http://www.btcf.fi/forum/showthread....25#post2814925
        BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
        HNF XD2 Urban s-pedelec
        Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
        Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
        Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          #5
          Samansuuntaisia kokemuksia myös täällä. Edellinen omistaja oli jossain korjaamolla vaihdattanut autoon jarrupääsylinterin, vaikka itse tehostajassa oli vettä sisällä. Tämä ei tietenkään keväällä selvinnyt autoa ostaessa ja kesäkin meni hienosti ajellessa. Talven tullen eräänä aamuna sitten huomasin, että jarrut olivat totaalisen juntturassa. Vesi oli jäätynyt tehostajan sisällä, estäen jarrujen käytön kokonaan. Suuri onni oli siinä, ettei moottorivaurioita päässyt syntymään, vaikka autolla ajettiin useampi kuukausi. Itse päädyin ostamaan tehdasuuden alkuperäisosan KL-varaosista. Hinta 550€.

          EDIT: Siellä poteron pohjalla on muuten useampikin vedenpoistoreikä, tosin vain yksi on pyöreän muotoinen ja muistaakseni siellä on myös sellainen peltisauma, joka on joistakin kohdin avoin. Paras keino putsata nuo reiät, on pitkäkärkisellä paineilmapistoolilla ja paineilmalla. Pohjalle jääneen roskan saa imuroitua, teippaamalla imurin suulakkeeseen kiinni pienehkön letkun, joka sitten taipuu sinne tehostajan alle.
          Last edited by Ramzez; 12-08-2014, 19:25.

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            laitetaas nyt tää... http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...39&postcount=9
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Tume
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 250
              • Helsinki

              #7
              Ja tosta vielä enimpiä vedet tehostajassa ajeluita hillitsemään tämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=261796
              F11 530xd M-sport -16, E39 530i M-sport -01, Manta A 2.4 -74

              Ex: 5x F1X, 10× E6X, 8× E39, 2× E36, 2× E34

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎