Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D tärinä paikallaan ollessa

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jug0
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 135
    • Etelä-Pohjanmaa

    530D tärinä paikallaan ollessa

    Auto alkanut tekemään tämmöistä viimeaikoina, kun lyö D vaihteen päälle auto tärisee aika lailla kun jarrua pitää päällä, ajoon lähtiessä loppuu. Joskus myös P päällä tämä sama tärinä ilmenee mutta paljon lievempänä.. Suuttimet tiivisteet juuri vaihdettiin kun vuoti ja nyt korjausarvot ok.. kellään ideoita / samanlaista ongelmaa ollut että mikä voisi tämmöistä aiheuttaa?
  • Henkka21
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 158
    • Mikkeli

    #2
    Ei käy kaikilla.

    Comment

    • Jahed
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 60
      • Sumiainen

      #3
      Moottorin tukikumit.

      Comment

      • jug0
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 135
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        Käy kyllä kaikilla. Tukikumit kävi kans mielessä mutta ei näytä erikoisesti heiluvan. Ja kun tärinä alkaa vasta kun laittaa vedon päälle. Onko näissä jarrua painettaessa systeemi että kytkee jotenki laatikon vetoa pois kun D päällä,? Ja kun jarrun irroittaa lähtee tavallaan vasta kunnolla veto päälle ? Tosiaan D päällä pysähdyksissä tärisyttää mutta kun heittää vapaalle/P:lle niin tärinä katoaa.
        Last edited by jug0; 26-08-2014, 20:15.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          #5
          Kyllä nuo oireet vaan moottorin tukikumiin hyvin sopii. Pakitettaessa ylämäkeen hieman tyhjäkäyntiä suuremmilla kierroksilla kolkkaa varmaan kanssa? Vasen tukikumi se yleensä on rikki, tai näin ainakin mun eteeni tulleissa tapauksissa on ollut (4).
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by schwarze View Post
            Kyllä nuo oireet vaan moottorin tukikumiin hyvin sopii. Pakitettaessa ylämäkeen hieman tyhjäkäyntiä suuremmilla kierroksilla kolkkaa varmaan kanssa? Vasen tukikumi se yleensä on rikki, tai näin ainakin mun eteeni tulleissa tapauksissa on ollut (4).
            Varmaan silloin kun kolahtaa, niin tukikumi on täysin loppu. Eikö rutina olisi paremmin ilmaistu sana?

            Ootkos Schwarze vaihdellut itse nuo tukikumit ja onko paha homma?
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            Finmodi.oy@gmail.com

            Comment

            • jug0
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 135
              • Etelä-Pohjanmaa

              #7
              Elikkä ei ole moot.tukikumi autosta rikki, pakin päälle laittaessa ja jarrua pohjassa pitäessä ei tärytä ja tuntee kuinka auto ei vedä täysiä taaksepäi ennekun jarrun vapauttaa. D päällä taas tuntee kuinka auto yrittää liikkeelle paljon voimakkaammin jarrua painaessa kuin pakki päällä ja tästä johtuu resonointi ja tärinä.

              Nyt kun jollakin olisi vinkkejä / tietoja tosta systeemistä että miten se vähentää sitä vetoa jarrua painaessa, että mistä lähtis vikaa etsimään.

              Comment

              • Oodi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 169
                • Oulu

                #8
                Originally posted by jug0 View Post
                Elikkä ei ole moot.tukikumi autosta rikki, pakin päälle laittaessa ja jarrua pohjassa pitäessä ei tärytä ja tuntee kuinka auto ei vedä täysiä taaksepäi ennekun jarrun vapauttaa. D päällä taas tuntee kuinka auto yrittää liikkeelle paljon voimakkaammin jarrua painaessa kuin pakki päällä ja tästä johtuu resonointi ja tärinä.

                Nyt kun jollakin olisi vinkkejä / tietoja tosta systeemistä että miten se vähentää sitä vetoa jarrua painaessa, että mistä lähtis vikaa etsimään.
                Onko nyt varma että tukikumit on ehjät? Sitä ei helposti nää kun hajoaa sieltä yläpäästä ja painuu syvemmälle sisään. Pyydä kaveriasi käynnistämään/sammuttamaan moottori ja katso heilahtaako moottori selvästi.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Varmaan silloin kun kolahtaa, niin tukikumi on täysin loppu. Eikö rutina olisi paremmin ilmaistu sana?

                  Ootkos Schwarze vaihdellut itse nuo tukikumit ja onko paha homma?
                  Niin, no nää ilmaisutavat nyt vaihtelee
                  Ei siinä äänimaailma ainakaan vähene, kun tuo moottorikorvakkoon kiinnittyvä tukikumin sisätamppi irtoaa vulkanoinnistaan ja korvakko hieroo tukikumin runkoa. Tuosta viallisesta tukikumista siis kyllä lähee monenkinlaisia ääniä, riippuen ihan auton asennosta ja sen sellaisesta.
                  Olen useampaan autoon nuo vaihtanut, eikä ole paha homma ainakaan huoltomontulla tehtynä. Tuommosen ohjeen löysin, tosin nuo kumit näyttää vielä hyvältä noihin minun vaihtamiini verraten
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • jug0
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2014
                    • 135
                    • Etelä-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Oodi View Post
                    Onko nyt varma että tukikumit on ehjät? Sitä ei helposti nää kun hajoaa sieltä yläpäästä ja painuu syvemmälle sisään. Pyydä kaveriasi käynnistämään/sammuttamaan moottori ja katso heilahtaako moottori selvästi.
                    Korjaamolla oli toisen vian takia ja meinas että ongelmia sen kaa ettå ei jarrua painaessa ota vetoa pois. Ja kun tosiaan pakki päällä tuntuu ettei se oo lähössä mihinkään mutta D päällä tuntuu ettå yrittää väkiste puskea eteenpäin kun jarru pohjassa. Pitää nyt vielä kurkata heilahtaako miten käynnistettäessä.

                    Comment

                    Working...
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎