Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i vm 98 - varashälyttimet laukeaa itsestään?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kop1
    Newbiemmer
    • Aug 2014
    • 1
    • Mikkeli

    523i vm 98 - varashälyttimet laukeaa itsestään?

    Eli löytys vm 98 oleva 523i mallinen bemu ja siinä on viime aikoina ilmennyt semmonen häikkä varashälyttimissä, että ne rupeaa laulamaan ihan yhtäkkiä ja syyttä suotta. Pääasiassa hälytys laukee kun kauko-ohjaimella aukaisee lukituksen ja avaa oven, mutta viime viikolla kun tultiin kotiin reissusta n. kolmen aikaan aamuyöstä ja sammutin auton niin sisävalot sytty palamaan kuten normaalisti ja rupesin ottamaan takapenkiltä tavaroita kunnes yhtäkkiä sisävalot sammuivat ja 5s siitä niin alko varashälyttimet soimaan, naapurirakkaus kunniaan

    Seuraavana päivänä kun käynnistin auton niin ainakin trippimittari oli nollaantunut. En ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota tapahtuuko tätä enemmän kostealla vai kuivalla kelillä, mutta tämä aamuyön episodin aikana oli ainakin varsin kostea ilma.

    Olisko korjaustoimenpide ehdotuksia tai ideoita miten kytkeä koko hälytysjärjestelmä pois päältä? (sulake?)
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by kop1 View Post
    Eli löytys vm 98 oleva 523i mallinen bemu ja siinä on viime aikoina ilmennyt semmonen häikkä varashälyttimissä, että ne rupeaa laulamaan ihan yhtäkkiä ja syyttä suotta. Pääasiassa hälytys laukee kun kauko-ohjaimella aukaisee lukituksen ja avaa oven, mutta viime viikolla kun tultiin kotiin reissusta n. kolmen aikaan aamuyöstä ja sammutin auton niin sisävalot sytty palamaan kuten normaalisti ja rupesin ottamaan takapenkiltä tavaroita kunnes yhtäkkiä sisävalot sammuivat ja 5s siitä niin alko varashälyttimet soimaan, naapurirakkaus kunniaan

    Seuraavana päivänä kun käynnistin auton niin ainakin trippimittari oli nollaantunut. En ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota tapahtuuko tätä enemmän kostealla vai kuivalla kelillä, mutta tämä aamuyön episodin aikana oli ainakin varsin kostea ilma.

    Olisko korjaustoimenpide ehdotuksia tai ideoita miten kytkeä koko hälytysjärjestelmä pois päältä? (sulake?)
    Alkuperäinen täytyy koodata jos haluaa pois ja jälkiasenteinen kannattaa purkaa pois.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Originally posted by kop1 View Post

      Olisko korjaustoimenpide ehdotuksia tai ideoita miten kytkeä koko hälytysjärjestelmä pois päältä? (sulake?)
      Takakontin oikealla puolen sulakerasiasta diebstahlwarnanlage sulake irti niin ei huuda enää.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Originally posted by kop1 View Post
        Eli löytys vm 98 oleva 523i mallinen bemu ja siinä on viime aikoina ilmennyt semmonen häikkä varashälyttimissä, että ne rupeaa laulamaan ihan yhtäkkiä ja syyttä suotta. Pääasiassa hälytys laukee kun kauko-ohjaimella aukaisee lukituksen ja avaa oven, mutta viime viikolla kun tultiin kotiin reissusta n. kolmen aikaan aamuyöstä ja sammutin auton niin sisävalot sytty palamaan kuten normaalisti ja rupesin ottamaan takapenkiltä tavaroita kunnes yhtäkkiä sisävalot sammuivat ja 5s siitä niin alko varashälyttimet soimaan, naapurirakkaus kunniaan

        Seuraavana päivänä kun käynnistin auton niin ainakin trippimittari oli nollaantunut. En ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota tapahtuuko tätä enemmän kostealla vai kuivalla kelillä, mutta tämä aamuyön episodin aikana oli ainakin varsin kostea ilma.

        Olisko korjaustoimenpide ehdotuksia tai ideoita miten kytkeä koko hälytysjärjestelmä pois päältä? (sulake?)
        Voisiko mahdollisesti tilapäisesti liian alhainen akkujännite aiheuttaa moiset? Noissa hälyissähän kai on jännitevalvonta. Tosin tuo ei kuulosta kovin todennäköiseltä jos laite on lauennut huutamaan suoraan ajosta tultua, jolloin akkujännite pitäis olla suurimmillaan (jos laturi on yhtään järjissään).

        Onko alkuperäinen vai after market häly?

        Onko muita sähkölaitteisiin liittyviä omituisuuksia havaittu?
        Last edited by Havis; 31-08-2014, 20:09.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          #5
          Onhan varmasti patterin kaapelit puhtaat ja tiukasti kiinni navoissaan?
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • jamoc8
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 277
            • Oulu

            #6
            Kannattaa tarkistaa myös konehuoneen kytkin, joka valvoo pellin aukaisua.
            ---- Bee äm dapl juu ----

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎