Auto toimi eilen 500km:n matkan ongelmitta. Tänään iltapäivällä akku (90Ah, ostettu 12/04) ihan tyhjä, ei ovia auki avaimesta, sisävalo ei hehkunut edes himmeästi. Annettu lisävirtaa toisesta autosta n. 20min, kaapelit irti, jonka jälkeen ei edes sisävalo syttynyt, kaapelit lämpesivät jonkin verran. Kaapelit taatusti oikeinpäin. Vaihdettu toinen akku (100Ah), heti käyntiin kuin palmun alta. Ajelua n. tunti, kaikki pelasi normaalisti, ylimääräisiä merkki-/varoitusvaloja ei palanut mittaristossa. Sammutin auton ja kokeilin samantien käyntiin, hyvin käynnistyi. Sammutin uudelleen ja kokeilin reilun puolen tunnin kuluttua uudelleen ei ovia auki avaimesta, sisävalo ei hehkunut edes himmeästi, eli purki taas akun. Jälleen täysi akku (vanha 60Ah) paikalleen ja käyntiin heti. Mikä voi purkaa akun noin nopeasti, mikään laite ei jää päälle ainakaan niin, että sen näkisi tai kuulisi, mikään sulake ei pala. Virtamittariani en taida uskaltaa laittaa päävirtakaapelin ja akun väliin, koska alue ei ole kuin 20 ampeerin ja suojausta ei ole. Muuten voisi kokeilla nykiä sulakkeita irti yksi kerrallaan ja katsoa millon kuormitus pienenee ratkaisevasti. Auto 525d -02 Webastolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 purkaa akun...
Collapse
X
-
Onkos autolla tehty lähiaikoina jotain korjauksia jossa olisi voinut tulla kämmi tai asennettu esim. webasto tms.? Lisävarusteista lähtisin vikaa hakemaan, eli sulakkeet niistä poies eka.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Ei ole tehty asennuksia. Alkuperäinen webasto, ohjaus midillä. Seisoi ennen 500km:n ajoa viikon ulkona, lähti käyntiin kuin palmun alta. Voisiko vika olla laturin diodisillassa, kun tuntuu ajossa toimivan, mutta parkissa tyhjenee tosi nopeasti? Pitäisikö laturin merkkivalon syttyä, jos yksi tai useampi diodeista kaput?- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
-
Originally posted by anttijAuto toimi eilen 500km:n matkan ongelmitta. Tänään iltapäivällä akku (90Ah, ostettu 12/04) ihan tyhjä, ei ovia auki avaimesta, sisävalo ei hehkunut edes himmeästi. Annettu lisävirtaa toisesta autosta n. 20min, kaapelit irti, jonka jälkeen ei edes sisävalo syttynyt, kaapelit lämpesivät jonkin verran. Kaapelit taatusti oikeinpäin. Vaihdettu toinen akku (100Ah), heti käyntiin kuin palmun alta. Ajelua n. tunti, kaikki pelasi normaalisti, ylimääräisiä merkki-/varoitusvaloja ei palanut mittaristossa. Sammutin auton ja kokeilin samantien käyntiin, hyvin käynnistyi. Sammutin uudelleen ja kokeilin reilun puolen tunnin kuluttua uudelleen ei ovia auki avaimesta, sisävalo ei hehkunut edes himmeästi, eli purki taas akun. Jälleen täysi akku (vanha 60Ah) paikalleen ja käyntiin heti. Mikä voi purkaa akun noin nopeasti, mikään laite ei jää päälle ainakaan niin, että sen näkisi tai kuulisi, mikään sulake ei pala. Virtamittariani en taida uskaltaa laittaa päävirtakaapelin ja akun väliin, koska alue ei ole kuin 20 ampeerin ja suojausta ei ole. Muuten voisi kokeilla nykiä sulakkeita irti yksi kerrallaan ja katsoa millon kuormitus pienenee ratkaisevasti. Auto 525d -02 Webastolla.
Entäpä se Webasto.Kokeileppa ottaa siitä virtaset pois ja katso kuinka pelailee sen jälkeen.Last edited by Heguli 31; 21-02-2005, 07:39.
Comment
-
-
Originally posted by HemiMikä muu se voi olla kuin laturin diodisilta...jos purkaa tuota tahtia?
Nimim. kokemusta onBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Hehkun rele/ohjausyksikkö oli hitsannut kärjet kiinni ja sulanut sisältä. Purkuvirta auto sammutettuna oli 67A. Syöttöpiuhassa on 100A sulake, joten ei käytännössä suojaa relettä tälläisessa tapauksessa. Ylihuomenna uusi rele paikalleen ja toivotaan että toimii taas.- E70 X5 3.0d Sport 2009
- ex. E61 535dA M-Sport 2005 -
- ex. E60 530dA 2004 -
- ex. E46 318i 2002 -
- ex. E60 525dA M-Sport 2005 -
- ex. E39 525dA 2002 -
Comment
-
-
Originally posted by anttijHehkun rele/ohjausyksikkö oli hitsannut kärjet kiinni ja sulanut sisältä. Purkuvirta auto sammutettuna oli 67A. Syöttöpiuhassa on 100A sulake, joten ei käytännössä suojaa relettä tälläisessa tapauksessa. Ylihuomenna uusi rele paikalleen ja toivotaan että toimii taas.
Comment
-
-
Moro oliskohan sama juttu mulla, tänään ei inahtanut laisinkaan ja auto on lämpimässä tallissa. Oliko kallis osa muistatko osa numeroa. Ja missä se sijaitsee. Okei osa makso laakkosella alvin kanssa 121€ nyt vaan pitää löytää paikka mihin sen vaihtaa?
Nonnii eilen tuli vaihdettua se hehkun rele vaan eipä se vika ollutkaan siinä vaan kas kas (finalstate unit eli se saatanan "siili"). ja ladattu akku kiinni. No helvetti sain akun-navan paikoilleen jo alkoi puhallin kakoo TÄYSILLÄ .Sitten sen "siilin" vaihtoon. Täytyy sanoa että on tehty pieni käsisille huoltomiehille noi paikat kädet on ruvella kirjaimellisesti. Ja sit yksi huomio vielä eli kun vaihdoin sen "siilin" niin rupes toimimaan se "imu-flekti" siinä automaatti ilmastoinnin säätöyksikössä ja vaihteiston merkkivalo sammuu sen 16min sisään.
Loppu hyvin kaikki toimii taas.Last edited by Rale; 22-02-2006, 10:50.
Comment
-
-
Originally posted by RaleMoro oliskohan sama juttu mulla, tänään ei inahtanut laisinkaan ja auto on lämpimässä tallissa. Oliko kallis osa muistatko osa numeroa. Ja missä se sijaitsee. Okei osa makso laakkosella alvin kanssa 121€ nyt vaan pitää löytää paikka mihin sen vaihtaa?
Nonnii eilen tuli vaihdettua se hehkun rele vaan eipä se vika ollutkaan siinä vaan kas kas (finalstate unit eli se saatanan "siili"). ja ladattu akku kiinni. No helvetti sain akun-navan paikoilleen jo alkoi puhallin kakoo TÄYSILLÄ .Sitten sen "siilin" vaihtoon. Täytyy sanoa että on tehty pieni käsisille huoltomiehille noi paikat kädet on ruvella kirjaimellisesti. Ja sit yksi huomio vielä eli kun vaihdoin sen "siilin" niin rupes toimimaan se "imu-flekti" siinä automaatti ilmastoinnin säätöyksikössä ja vaihteiston merkkivalo sammuu sen 16min sisään.
Loppu hyvin kaikki toimii taas.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Moi Rahu. On ukolla tarkka kuulo. Muistan kyllä kun sanoit, että taitaa puhallella omiaan vehje. Se oli mun korvien taajuden ulottumattomissa vielä viime viikolla se puhallus.
ps. On uppeet rinkulat mittaristossa.
T:RALE
Originally posted by RahuLoppu sitten flektin hummailut sullakin, ei ihme että akku tyhjeni kun sulla puhallin hummas vaikka ei ollut avaimet virtalukossakaan
Comment
-
Comment