Onko e39 535 vm -96 sähköinen kaasupoljin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sähköinen kaasupoljin
Collapse
X
-
530 D kaasupoljin
Kaasupolkimesta kyse niin käytetään tätä threadia.
Auto siis E39 530da -02. Sattumoisin kattelin kaasupolkimen potentiometrien antamia arvoja live-datasta ja sitä kuinka luvut muuttuu poljinta painaessa. Heräs kysymys että täytyykö potentiometrien 1 ja 2 näyttämät arvot mennä täysin käsikädessä poljinta painaessa?
Omassa kun arvot ei läheskään näyttänyt samaa. Varsinki 0-50% välillä toinen laahas noin 10% yksikköä jäljessä.
Osaisko joku heti suoralta kädeltä sanoa vastausta?
Comment
-
-
Kaasupedaalin signaali
Reipas vuosi näköjään mennyt edellisestä ihmettelystä, mutta täytynee palata saman asian tiimoilta vielä ääneen. Parempaa loggaus ohjelmaakin kun on opittu käyttämään.
Elikkäs auto on 530da -02. Kuvaajan perusdata on logattu ensin Testo:lla, jonka jälkeen tallennettu data avattu megalogWieverillä. Kuvan ylemmät käppyrät kertoo poljin asennon rosentteina ja alemmassa polkimelta tulevat signaalit voltteina.
anmPWG = Poljinanturi 1
anmPGS = Poljinanturi 2
mrmPWG = Suodatettu polkimen asento tieto. (Karkea suomennos)
Alhaalla on aikajana millisekuntteina.
Se mikä kuvaajassa sitten mietityttää. Tuleeko signaalien käyttäytyä kuvatulla tavalla? Anturi 2 laahaa ensin hiukan perässä, sitten hetken näyttää samaa ja loppua kohti 2 anturin signaalin kuvaaja jyrkkenee 1 anturiin nähden.
Olisi mukava nähdä jostain toisesta autosta sama data.
Voin myös itse käydä lukemassa Jyväskylän alueella tiedot, mikäli joku suostuu luovuttaa autonsa anturit luettavaksiLast edited by Hezman; 31-05-2016, 20:31.
Comment
-
Comment