Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjeita 530da vaihteiston huuhteluun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petola
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 8
    • lahti

    ohjeita 530da vaihteiston huuhteluun

    Noniin,

    Tietäisikö kukaan BTCF-konkari mistä voisi löytyä hyvät ohjeet tähän kyseiseen projektiin? alkaa rannetulppatulehdus koputella kohta ranteita
    kuutisen tuntia vinguttanu googlea ja btcf:n sivuja että löytäis DIY ohjeet automaattilaatikon öljyhuuhteluun. mistään ei ole tullut vastaan oikein minkäänlaisia ohjeita(muita kuin ohimennen mainittuja lyhyitä versioita). ensiviikolla saapuu kaikki tarvittavat tavarat kotiovelle (filtteri, tiiviste, pultit ja öljynä Petro Canada ATF D3M 20L)

    autona 530da -01 stepillä

    kiitos foorumilaisille jo etukäteen



    Toinen vaihtoehto tietysti olisi jos joku on Lahden lähimaastossa tehnyt kyseisiä remppoja aikaisemmin niin voi ottaa privalla yhteyttä, keskustellaan korvauksesta..
    Last edited by petola; 19-09-2014, 14:34. Reason: tyhmästä päästä kärsii koko kroppa..
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    #2
    Ennen kuin joku laittaa parempia ohjeita,niin kirjoita hakuun: BMW automaattilaatikon öljyn vaihto,niin jo alkaa youtube löytää.
    Tossa yksi>> https://www.youtube.com/watch?v=5ZbA-OqoPJQ
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Originally posted by KOS56OLAVI View Post
      Ennen kuin joku laittaa parempia ohjeita,niin kirjoita hakuun: BMW automaattilaatikon öljyn vaihto,niin jo alkaa youtube löytää.
      Tossa yksi>> https://www.youtube.com/watch?v=5ZbA-OqoPJQ
      Kai
      Tuossa ei ollu huuhtelu vaihetta ollenkaan.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Tuollaista tullut joskus tarinoitua. KLIK
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Tuollaista tullut joskus tarinoitua. KLIK
          Öljy: Petro-Canada ATF D3M (Dexron III –H), 20 litraa Voitelukeskus 69€ + tk

          On muutes tuosta ajasta hinnat pompannu... petro canada noin 100e ja ravenol n. 150e
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Öljy: Petro-Canada ATF D3M (Dexron III –H), 20 litraa Voitelukeskus 69€ + tk

            On muutes tuosta ajasta hinnat pompannu... petro canada noin 100e ja ravenol n. 150e
            Jep, on tullut kyllä itsekin sama todettua, kun samanlaisen pönikän ostin viimeksi pari vuotta sitten. Tuli ihan itsellekin nostalginen olo.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • petola
              Newbiemmer
              • Apr 2014
              • 8
              • lahti

              #7
              nyt oli petro canadan kannu noin 76e.

              tänään sitte teki vaihdelaatikko sen että välähti rattaankuva mittaristoon, ja nyt vaihtaa töksäyttäen.
              kävin tossa reilu kuukausi sitte lahden lähimaastossa yhdessä pajassa "huuhtelemassa" laatikon, mutta kun pääsin maksamaan laskua niin ihmettelin että äijällä menny 8litraa öljyä. tottakai kysyin että miten helvetissä näin vähän öljyä mennyt huuhteluun? omistaja vastasi että teki sellaisen pesun minkä on aina tehnyt automaattilaatikoihin.

              - öljyt ulos pohjasta, uudet öljyt tilalle, noin 50km ajoa, öljyt ulos pohjasta, filtteri vaihtoon, uudet öljyt tilalle!!

              mainitsin että eihän toi vastaa edes normaalia öljynvaihtoa. siihen omistaja sanoi että aina on toiminu kyseinen laatikonpesu!!!
              VI**uu!! alkaa päreet palamaan.

              maanantaina soitan ja kysyn miten hän on täyttäny öljypohjan. (onko auto ollut käynnissä ja selaillut vaihteet läpi vai onko ammattilainen vetäny sammuneeseen autoon) todennäkösesti jälkimmäinen. ja mitä öljyä se on sinne pistäny, oliko bmwn orkkisöljyä vai jotain muuta.. todennäkösesti jotain muuta... ei millää kiinnostais lähteä trailerilla vetelemää autoa powermaticille...

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3599
                • Raisio

                #8
                Kannattais kysyä/varmistaa ennen kuin antaa korjaamoiden haltuun automaattivaihteisen bemarin avaimia, miten öljyt vaihdetaan ja jos jää epävarmuuksia/ympäripyöreyksiä, vaihtaa liikettä.

                Muutamia kertoja eri tapauksiin kysynyt millainen öljynvaihto heillöä tehdään ja välillä ei tahdo saada tarkkaa vastausta, vaan rykimistä.

                Tälläisen pohjalta kannattaa olla tarkkana ja miettiä kenelle maksaa.

                Toivottavasti vika selviää.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by petola View Post

                  maanantaina soitan ja kysyn miten hän on täyttäny öljypohjan. (onko auto ollut käynnissä ja selaillut vaihteet läpi vai onko ammattilainen vetäny sammuneeseen autoon) todennäkösesti jälkimmäinen. ja mitä öljyä se on sinne pistäny, oliko bmwn orkkisöljyä vai jotain muuta.. todennäkösesti jotain muuta... ei millää kiinnostais lähteä trailerilla vetelemää autoa powermaticille...
                  Öljyn laadulla ei sinsänsä mitään äkillisiä vikoja saada aikaiseksi, oikea määrä sen sijaan on tärkeä ja sen sisäsitäminen kuinka yllättävänkin paljon automaattiöljy laajenee lämmetessään, eli suhteellisen oikea vaihteiston lämpötila on määrää tarkistettaessa tärkeä huoomioida.

                  Suosittelen tarkistamaan / tarkistuttamaan öljyn määrän vaihteistosta ensiksi.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by petola View Post
                    nyt oli petro canadan kannu noin 76e.

                    tänään sitte teki vaihdelaatikko sen että välähti rattaankuva mittaristoon, ja nyt vaihtaa töksäyttäen.
                    kävin tossa reilu kuukausi sitte lahden lähimaastossa yhdessä pajassa "huuhtelemassa" laatikon, mutta kun pääsin maksamaan laskua niin ihmettelin että äijällä menny 8litraa öljyä. tottakai kysyin että miten helvetissä näin vähän öljyä mennyt huuhteluun? omistaja vastasi että teki sellaisen pesun minkä on aina tehnyt automaattilaatikoihin.

                    - öljyt ulos pohjasta, uudet öljyt tilalle, noin 50km ajoa, öljyt ulos pohjasta, filtteri vaihtoon, uudet öljyt tilalle!!

                    mainitsin että eihän toi vastaa edes normaalia öljynvaihtoa. siihen omistaja sanoi että aina on toiminu kyseinen laatikonpesu!!!
                    VI**uu!! alkaa päreet palamaan.

                    maanantaina soitan ja kysyn miten hän on täyttäny öljypohjan. (onko auto ollut käynnissä ja selaillut vaihteet läpi vai onko ammattilainen vetäny sammuneeseen autoon) todennäkösesti jälkimmäinen. ja mitä öljyä se on sinne pistäny, oliko bmwn orkkisöljyä vai jotain muuta.. todennäkösesti jotain muuta... ei millää kiinnostais lähteä trailerilla vetelemää autoa powermaticille...
                    Ensinnäkin, ei tähän ole olemassakaan "oikeaa" tapaa vaihtaa öljyjä, koska niitä ei BMW:n mukaan tarvitse vaihtaakkaan.
                    Tämä nyt käytetty tapa on kuitenkin varsin yleinen ja periaatteessa ihan toimivakin mikäli öljyt ovat joskus aiemmin vaihdettu, eli edellisillä ei ole ajettu +150tkm.
                    Tämä öljyjen vaihto näihin jo +10-vuotta vanhoihin laatikkoihin on OIKEASTI aina riski joka pitäisi ottaa huomioon, vaikka mm.täältä BTCF:ltä löytyy paljon mielipiteitä että se ei sitä ole.
                    Todellisessa elämässä näitä nykyään nyt kun laatikoissa alkaa olemaan ikää, alkaa paukkumaan taas samaa tahtia öljynvaihtojen jälkeen kuin aikoinaan tuontibuumin ollessa kiivaimmillaan kun ratasvalon kerran sytyttäneet saivat "export leiman" ja päätyivät löytöinä tänne pohjan perille.

                    Eli, tässä on nyt kaksi mahdollista vauriomahdollisuutta jos öljymäärä on varmasti oikea.
                    Todennäköisimmin turbiini on sanonut sopimuksensa irti, eli ei ole enään kestänyt uuden öljyn hetkellistä korkeampaa käyttöviskositeettia.
                    Tämän voit todeta ottamalla näytteen öljypohjan pohjalla olevasta öljystä ja tsekata mustalla muovialustalla näkyykö seassa metallipurua.
                    Jos on, niin turbiini on tiensä päässä.
                    Jos purua ei ole, ja öljyt haisevat vielä ihan öljylle, voi laatikko olla pelastettavissa uudella suodattimella ja uusilla öljyillä(jumi venttiilikoneistossa=löytyy vikakoodi).
                    Jos öljyt haisevat palaneelle kahville, on todennäköisesti pakan levyt loppu/palaneet ja se on sitten finito.
                    Onko vikakoodeja luettu ja mitä kertoivat? Sammuuko ratasvalo uudelleen käynnistettäessä?

                    Comment

                    • petola
                      Newbiemmer
                      • Apr 2014
                      • 8
                      • lahti

                      #11
                      En ole merkkivalon jälkeen käynyt ajelemassa, huomenna ajattelin roudata sen trailerilla huoltamon pihaan. Huuhtelen sen laatikon sen omistajan kanssa heti kun öljyt saapuu. Samalla tarkistan noi mahdolliset viat (palaneen käry ja metallihileet)...

                      Comment

                      • petola
                        Newbiemmer
                        • Apr 2014
                        • 8
                        • lahti

                        #12
                        Nyt on laatikko huuhdeltu itse. vaihtaa vaihteita paljon paremmin eikä mieti enään kiihdytyksessä tai kaarteissa. Noin 9litraa tuli vanhaa öljyä ulos, eli öljynvaihto tehty pennalassa päin per****ä. Huomasin myös että olivat vetäneet muutaman pultin kierteet sileiksi. Öljyksi pistin petro canada atf d3m.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎