Announcement

Collapse
No announcement yet.

528ia Ylävesiletku löysä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 890
    • Oulu

    528ia Ylävesiletku löysä

    Tämä ongelma ratkes itsestään.
    Last edited by majgul; 03-11-2014, 01:43. Reason: Ei voi luoda threadia, joten lainataan omaa toista.
  • Miikkuks
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 309
    • Jyväskylä

    #2
    Viskokytkimen pitääkin pystyä pysäyttämään kädellä, jos auto on käynnissä.

    Mitä tulee tuohon puhaltimeen, niin voi olla ihan puhaltimen etuvastus ( siili) joka temppuilee.
    E39 528i M sport

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16400
      • Leppävirta

      #3
      Originally posted by Miikkuks View Post
      Viskokytkimen pitääkin pystyä pysäyttämään kädellä, jos auto on käynnissä.

      Mitä tulee tuohon puhaltimeen, niin voi olla ihan puhaltimen etuvastus ( siili) joka temppuilee.
      Jos lämpösellä koneella pysäyttää kädellä niin kaheli on ensinnäkin kätensä työntäjä ja viskokin on rikki. Ei siis pitäisi pysähtyä helposti. Kannattaa kokeilla vaikka sanomalehdellä ennemmin kuin kädellä.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 890
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Haju69 View Post
        Jos lämpösellä koneella pysäyttää kädellä niin kaheli on ensinnäkin kätensä työntäjä ja viskokin on rikki. Ei siis pitäisi pysähtyä helposti. Kannattaa kokeilla vaikka sanomalehdellä ennemmin kuin kädellä.
        Tottahan tämä on, on vaan sen verran kokemusta noista viskoista että tiedän vain ihan näkemällä että se on loppu. Toimiva visko pitää sellasta puhinaa ja kierrosta että tiiät varmasti että et kättä sinne laita .

        Lämpösenähän tuota ei pitäs saada pysäytettyä kyllä kädellä, ainakaan omasta mielestä.

        Jaa, oireileeko se etuvastus tuollakin tavalla sitten... Ei viittis vaan ostaa jos ei varmaa ole että jos jollain kokemuksia niin laittelis omia kokemuksia tuosta.
        Last edited by majgul; 24-09-2014, 12:36.

        Comment

        • mekki
          Newbiemmer
          • Aug 2009
          • 7
          • Vantaa

          #5
          Onko paisuntasäiliön korkki ehjä eli pitääkö paineen? Nestemäärä oikea? Ylävesiletku kuuluisi olla napakka, kun systeemi on kunnossa. Tuo löysyys viittaisi siihen, että paineet karkaa, jolloin lämmönsäädötkin toimii miten sattuu. Pumppaa letkuja ajon jälkeen ja kuuntele suhiseeko korkki. Kannattaa muutenkin uusia toi korkki, jos ei ole tietoa korkin iästä. Ei maksa paljoa orkkiskorkki.

          Ja visko todellakin on rikki, jos kädellä saa pysäytettyä.

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 890
            • Oulu

            #6
            Originally posted by mekki View Post
            Onko paisuntasäiliön korkki ehjä eli pitääkö paineen? Nestemäärä oikea? Ylävesiletku kuuluisi olla napakka, kun systeemi on kunnossa. Tuo löysyys viittaisi siihen, että paineet karkaa, jolloin lämmönsäädötkin toimii miten sattuu. Pumppaa letkuja ajon jälkeen ja kuuntele suhiseeko korkki. Kannattaa muutenkin uusia toi korkki, jos ei ole tietoa korkin iästä. Ei maksa paljoa orkkiskorkki.

            Ja visko todellakin on rikki, jos kädellä saa pysäytettyä.
            Kyllä se korkki näyttäis paineen kyllä pitävän, nestemäärän katsoin aamulla ja cold kohdalla se oli eli pitäs olla oikea määrä. Pitää vielä kattoa jos tuon korkin sitten hommaisi. Toisaalta taas kaikki tuntuu pelittävän ihan oikein että onko tuosta sitten hirveästi haittaa jos vähän löysä tuo letku on? Neste tuntuis ainakin kiertävän hyvin eikä lämmöissä vikaa.

            Comment

            • jukkae
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3506
              • 70800

              #7
              Ei sen visko kyllä normitilanteessa kuulu olla ns. lukittuna, tai ainakin näin on ollu itellä jokaisessa autossa missä on ylipäätään ollu visko, lämmöt pitää olla yli normaalin eli varmaan 100 -> . Normaalilämpötilassa (92 termari varmaan) viskon ei pitäis lukkiutua koskaan, näillä ajaa vaikka +25 lämpötiloissa ilman viskoa silleem että kone on normaalilämpönen kuhan jäähdytysjärjestelmä on ok.

              Mutta uusi se paisarin korkki kumminkin.

              Paljon lämmöt salavalikon kautta muuten?

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 890
                • Oulu

                #8
                Originally posted by jukkae View Post
                Ei sen visko kyllä normitilanteessa kuulu olla ns. lukittuna, tai ainakin näin on ollu itellä jokaisessa autossa missä on ylipäätään ollu visko, lämmöt pitää olla yli normaalin eli varmaan 100 -> . Normaalilämpötilassa (92 termari varmaan) viskon ei pitäis lukkiutua koskaan, näillä ajaa vaikka +25 lämpötiloissa ilman viskoa silleem että kone on normaalilämpönen kuhan jäähdytysjärjestelmä on ok.

                Mutta uusi se paisarin korkki kumminkin.

                Paljon lämmöt salavalikon kautta muuten?
                Keskellä nuo lämmöt on aina mittarin mukaan eikä siitä hievahda suuntaan tai toiseen. Enpä ole mistään salavalikosta tiennytkään... Miten siihen pääsee käsiksi?

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  #9
                  Mittari keskellä voi tarkottaa mitä vaan väliltä 75-105. Siinä on sen verta iso "puskuri" tuolle ns. Normilämpötilalle

                  Hae googlella e39 salavalikko niin löytyy parhaiten. Näkee myös muita tietoja mm. Bensan tarkan määrän, latausjännitteen jne

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 890
                    • Oulu

                    #10
                    Pitääpäs huomenna tarkistaa tuolta että mitä näyttää se coolant temperature ku on auto lämmin.

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 890
                      • Oulu

                      #11
                      Dodii... Nyt on seurailtu lämpöjä ja ajossa on sellaset 94-95 astetta. Parkkiin ku ajaa niin lämmöt pysyy siinä 95-96 asteessa.
                      Ihmetystä aiheutti nyt se että nyt ylävesiletkussa oli paineita juuri sen verran kun pitääkin olla. Mietin että se voi se korkki tosiaan olla ku oon muutaman kerran käyttänyt sitä auki. Tuntuu että nyt pelittäs tuo puhalluskin oikein että tällä tavalla .
                      Last edited by majgul; 02-11-2014, 23:42.

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 890
                        • Oulu

                        #12
                        Turha
                        Last edited by majgul; 03-11-2014, 01:42.

                        Comment

                        Working...
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎