Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 mittaristo ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Von Hussell
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 17
    • jyväskylä

    e39 mittaristo ongelma

    Morjes, 520i manuaali farkussa palaa pitkien merkkivalo koko ajan ja nopeus mittari liikkuu mutta hitaasti ja ei pysy oikean vauhdin mukana ollenkaan ja huipuiksi jää mittariin 60, moottori lämpötila mittarinkin viisari laskee liian alas ja ei nouse sen takia sinne minne kuuluu. Bensa mittari toimii niinkuin kuuluu ja kierrosluku mittari. Mistä lähteä katsomaan vikaa? Hansikas lokeron sulakkeet katsottu.
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 890
    • Oulu

    #2
    Ei kait tuo ole vahingossa se farkku 520i joka oli Oulussa myynnissä vähän aikaa sitten? Hieman offtopic mutta pakko kysyä.

    Comment

    • Von Hussell
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 17
      • jyväskylä

      #3
      On se, Tietookin enemmän siittä romusta? Rytty pelihän tää on selvästi mutta eikai sillä tohon hintaa ja käyttö tarkotukseen väliä ole noin reilu 1000km höylätty ilman mittaria. Kilometrejäkin tolla puol miljoonaa rullattu tod näk vaikka myyjä väitti alta 300
      Last edited by Von Hussell; 29-09-2014, 08:35.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 890
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Von Hussell View Post
        On se, Tietookin enemmän siittä romusta? Rytty pelihän tää on selvästi mutta eikai sillä tohon hintaa ja käyttö tarkotukseen väliä ole noin reilu 1000km höylätty ilman mittaria. Kilometrejäkin tolla puol miljoonaa rullattu tod näk vaikka myyjä väitti alta 300
        Jep, kävin ite tuota ajamassa ja totesin että onpa paska! Ei millään pahalla . Ennen ku kävin kattomassa sitä soitin edelliselle myyjälle ku löyty vanha ilmoitus. Se sano että autolla oli ajettu just 400tkm rikki ja se oli myyny manneille sen, eikä kuulemma kannattanu tonnia enempää siitä maksaa. Eli manneilta se tuli tälle kaverille ilmeisesti jolta ostit.

        Siihen on luultavasti laitettu rikki oleva mittaristo tilalle ettei kilsoja näkis, toinen on että tarkista onko johdot kunnolla siellä takana kiinni, jos on nii sitte en kyllä osaa sanoa, oon kuullu että välttämättä kaikki mittaristot ei sovi keskenään mutta varmaa tietoa tästä ei ole.

        Paljonko sitten jouduit köyhtymään tuosta ?

        Comment

        • Von Hussell
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 17
          • jyväskylä

          #5
          Himpun yli tonnin maksoin ja siittä sit vielä myin nuo 18" vanteet veke poijes 250e niin ei jääny paha hinta autolle. Loppu tärinä kun vaihto e39 pellit hyvillä hakkapeliitoilla alle. Mukana tulleet talvirenkaat ei sopinu toho autoon niin piti hakee toiset, saahan noistakin jotain rahaa. Raidetangon sisemmäs päässä vähän väljää, sen vaihtaa niin kaveri tekkee nelipyörä suuntauksen kun ajossa tuntee että on kulmissa vikaa, ellei se korjaannu sillä raidetangon rempalla

          Mutta se mittaristo täytyy tutkia sopiiko tähän toisen auton mittari suoraan vai täytyykö jotain ohjelmoida?

          Comment

          • Kiwes
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 707
            • JKL

            #6
            Originally posted by Von Hussell View Post
            Himpun yli tonnin maksoin ja siittä sit vielä myin nuo 18" vanteet veke poijes 250e niin ei jääny paha hinta autolle. Loppu tärinä kun vaihto e39 pellit hyvillä hakkapeliitoilla alle. Mukana tulleet talvirenkaat ei sopinu toho autoon niin piti hakee toiset, saahan noistakin jotain rahaa. Raidetangon sisemmäs päässä vähän väljää, sen vaihtaa niin kaveri tekkee nelipyörä suuntauksen kun ajossa tuntee että on kulmissa vikaa, ellei se korjaannu sillä raidetangon rempalla

            Mutta se mittaristo täytyy tutkia sopiiko tähän toisen auton mittari suoraan vai täytyykö jotain ohjelmoida?
            ohjelmointia tarttee jokatapauksessa, ellei sitten "tamper dot" haittaa.. eli yks ylimääränen piste mittaristossa tripin jälkeen (auton tunniste tieto VIN eroaa mittariston VIN:istä). onko minkä ikänen kärri? isolla vai pienellä ajotietokoneella? mullois tuollanen pienellä oleva, kokeilua varten (jotain palanu mittarista kun ei toimi bensamittari eikä ulkolämpötila) tokihan siitä jotain saattas saaha irti ihan johdon jatkonakin = vikakoodit lukuun
            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
            INPA, BMW Scanner 1.4.0

            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 890
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Von Hussell View Post
              Himpun yli tonnin maksoin ja siittä sit vielä myin nuo 18" vanteet veke poijes 250e niin ei jääny paha hinta autolle. Loppu tärinä kun vaihto e39 pellit hyvillä hakkapeliitoilla alle. Mukana tulleet talvirenkaat ei sopinu toho autoon niin piti hakee toiset, saahan noistakin jotain rahaa. Raidetangon sisemmäs päässä vähän väljää, sen vaihtaa niin kaveri tekkee nelipyörä suuntauksen kun ajossa tuntee että on kulmissa vikaa, ellei se korjaannu sillä raidetangon rempalla

              Mutta se mittaristo täytyy tutkia sopiiko tähän toisen auton mittari suoraan vai täytyykö jotain ohjelmoida?
              No eihän tuo paha hinta autolle sitte kyllä jääny. Ei muutaku uutta mittaristoa paikalleen ja kovaa ajoa

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎