Eli auto keitti yli ja paisari hajosi kun tarkistelin öljyn täyttö reijän korkkia oli siihen ilmestynyt harmaata mönjää tarkoittaako tämä varmasti sitä että sylinterikannen tiiviste on mennyt vai onko jokin keino saada varma tieto siitä ilman purkamista:think ja jos on niin onko kellään kokemuksia sen uusimisesta onko iso homma itse tehdä tai mitähän mahtaisi maksaa korjaamoilla autohan on siis 528i M52B28
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Sylinterikannen tiiviste
Collapse
X
-
Sitä "mönjää" kertyy noissa muutenkin, eikä kansipahvi pala kovin helposti, joten älä missään nimessä teetä heti kansiremonttia. Onko öljyt öljynväriset vai harmaat?
Vaihda nyt ensin kaikki vanhat jäähdytysjärjestelmän osat uusiin mukaanlukien korkki. Nesteet koneeseen ja kunnollinen ilmaus, niin pitäisi toimia.BMW driver and owner since 2000.
-
-
Originally posted by Tuohinen View PostEli auto keitti yli ja paisari hajosi kun tarkistelin öljyn täyttö reijän korkkia oli siihen ilmestynyt harmaata mönjää tarkoittaako tämä varmasti sitä että sylinterikannen tiiviste on mennyt vai onko jokin keino saada varma tieto siitä ilman purkamista:think ja jos on niin onko kellään kokemuksia sen uusimisesta onko iso homma itse tehdä tai mitähän mahtaisi maksaa korjaamoilla autohan on siis 528i M52B28
Viime keväänä teetätin korjaamolla kannen vaihdon. Kunnostettu kansi foorumilta 450e ja ajoin auton pajalle.
Vaihtotyön hinta oli eka kysymällä 1000e ja kun menin hakemaan autoa oli hinta pompsahtanut 1250e. Kysyin et miten tämä on mahdollista, änkytti jotain ettei ollut eka tarjoukseen laskenut osia.....huh huh..
Loppupeleissä maksoin pitkin hampain 1200 ja sain ylimääräisen öljyhuollon samaan hintaan. Eli mun kansiremppa maksoin 1650e miinus öljyhuolto, kallista, mutta auto ollut meillä 7,5v ja ei ole ollut tarkoitus vaihtaa pois. Täyttää kakkosauton kriteerit vallan mainiosti.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Tuohinen View PostEli auto keitti yli ja paisari hajosi kun tarkistelin öljyn täyttö reijän korkkia oli siihen ilmestynyt harmaata mönjää tarkoittaako tämä varmasti sitä että sylinterikannen tiiviste on mennyt vai onko jokin keino saada varma tieto siitä ilman purkamista:think ja jos on niin onko kellään kokemuksia sen uusimisesta onko iso homma itse tehdä tai mitähän mahtaisi maksaa korjaamoilla autohan on siis 528i M52B28
Se harmaa lima on ihan normaali ilmiö varsinkin mikäli korkki tai imusarjan tiiviste hiemankaan falskii.
Varma keino tutkia kansipahvin kunto ennen purkamista on mitata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä, mutta näistä ei kyllä pahvia saa palamaan edes yrittämällä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi varmasti mitään pelkoa kansipahvista.
Se harmaa lima on ihan normaali ilmiö varsinkin mikäli korkki tai imusarjan tiiviste hiemankaan falskii.
Varma keino tutkia kansipahvin kunto ennen purkamista on mitata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä, mutta näistä ei kyllä pahvia saa palamaan edes yrittämällä.
Jep, ei mullakaan pahvi ollut palanut, vaan nelospytyn pakoventtiilistä oli palanen haljennu.Bmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Jos tosiaan öljyt on öljyn väriset ja pakoputkesta ei tule vesihöyryä niin ettei taakse nää silloin ei ole ainakaan kannentiiviste mennyt..E39 540i -96
Ex:
E39 535i -96
E39 528i -96
E34 530i -89
E21 318i -81
E21 320i -79
+ jokunen hairahdus
Kesämopedi:Suzuki TL1000R -00
Comment
-
Comment