Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Sylinterikannen tiiviste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuohinen
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 5
    • Orivesi

    E39 Sylinterikannen tiiviste

    Eli auto keitti yli ja paisari hajosi kun tarkistelin öljyn täyttö reijän korkkia oli siihen ilmestynyt harmaata mönjää tarkoittaako tämä varmasti sitä että sylinterikannen tiiviste on mennyt vai onko jokin keino saada varma tieto siitä ilman purkamista:think ja jos on niin onko kellään kokemuksia sen uusimisesta onko iso homma itse tehdä tai mitähän mahtaisi maksaa korjaamoilla autohan on siis 528i M52B28
  • BMW_Harrastaja
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 819
    • Oulu area

    #2
    Sitä "mönjää" kertyy noissa muutenkin, eikä kansipahvi pala kovin helposti, joten älä missään nimessä teetä heti kansiremonttia. Onko öljyt öljynväriset vai harmaat?

    Vaihda nyt ensin kaikki vanhat jäähdytysjärjestelmän osat uusiin mukaanlukien korkki. Nesteet koneeseen ja kunnollinen ilmaus, niin pitäisi toimia.
    BMW driver and owner since 2000.

    Comment

    • Tuohinen
      Newbiemmer
      • Sep 2014
      • 5
      • Orivesi

      #3
      en ole vielä öljyjä kerennyt katsomaan mutta uusi jäähdytin on jo tilauksessa kyllä

      Comment

      • Ivl
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 216
        • Oulunsalo

        #4
        Originally posted by Tuohinen View Post
        Eli auto keitti yli ja paisari hajosi kun tarkistelin öljyn täyttö reijän korkkia oli siihen ilmestynyt harmaata mönjää tarkoittaako tämä varmasti sitä että sylinterikannen tiiviste on mennyt vai onko jokin keino saada varma tieto siitä ilman purkamista:think ja jos on niin onko kellään kokemuksia sen uusimisesta onko iso homma itse tehdä tai mitähän mahtaisi maksaa korjaamoilla autohan on siis 528i M52B28

        Viime keväänä teetätin korjaamolla kannen vaihdon. Kunnostettu kansi foorumilta 450e ja ajoin auton pajalle.

        Vaihtotyön hinta oli eka kysymällä 1000e ja kun menin hakemaan autoa oli hinta pompsahtanut 1250e. Kysyin et miten tämä on mahdollista, änkytti jotain ettei ollut eka tarjoukseen laskenut osia.....huh huh..

        Loppupeleissä maksoin pitkin hampain 1200 ja sain ylimääräisen öljyhuollon samaan hintaan. Eli mun kansiremppa maksoin 1650e miinus öljyhuolto, kallista, mutta auto ollut meillä 7,5v ja ei ole ollut tarkoitus vaihtaa pois. Täyttää kakkosauton kriteerit vallan mainiosti.


        T Jukka
        Bmw X5 2011
        Vw caddy 2019

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Tuohinen View Post
          Eli auto keitti yli ja paisari hajosi kun tarkistelin öljyn täyttö reijän korkkia oli siihen ilmestynyt harmaata mönjää tarkoittaako tämä varmasti sitä että sylinterikannen tiiviste on mennyt vai onko jokin keino saada varma tieto siitä ilman purkamista:think ja jos on niin onko kellään kokemuksia sen uusimisesta onko iso homma itse tehdä tai mitähän mahtaisi maksaa korjaamoilla autohan on siis 528i M52B28
          Ei varmasti mitään pelkoa kansipahvista.
          Se harmaa lima on ihan normaali ilmiö varsinkin mikäli korkki tai imusarjan tiiviste hiemankaan falskii.
          Varma keino tutkia kansipahvin kunto ennen purkamista on mitata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä, mutta näistä ei kyllä pahvia saa palamaan edes yrittämällä.

          Comment

          • Ivl
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 216
            • Oulunsalo

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Ei varmasti mitään pelkoa kansipahvista.
            Se harmaa lima on ihan normaali ilmiö varsinkin mikäli korkki tai imusarjan tiiviste hiemankaan falskii.
            Varma keino tutkia kansipahvin kunto ennen purkamista on mitata pakokaasut jäähdytysjärjestelmästä, mutta näistä ei kyllä pahvia saa palamaan edes yrittämällä.

            Jep, ei mullakaan pahvi ollut palanut, vaan nelospytyn pakoventtiilistä oli palanen haljennu.
            Bmw X5 2011
            Vw caddy 2019

            Comment

            • Manni
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 76
              • Äänekoski

              #7
              Originally posted by Tuohinen View Post
              Eli auto keitti yli ja paisari hajosi kun tarkistelin öljyn täyttö reijän korkkia oli siihen ilmestynyt harmaata mönjää tarkoittaako tämä varmasti sitä että sylinterikannen tiiviste on mennyt vai onko jokin keino saada varma tieto siitä ilman purkamista:think ja jos on niin onko kellään kokemuksia sen uusimisesta onko iso homma itse tehdä tai mitähän mahtaisi maksaa korjaamoilla autohan on siis 528i M52B28
              Itselläni kun oli 528 ja paljon kun tuli kaupunki ajoa niin kosteus tiivistyi tuohon öljykorkkiin..Pisempää matkaa kun ajoi niin ei ollut töhnääkään. Muistaakseen eri merkkiseen öljyyn vaihtokin auttoi. Joissakin öljyissä ilmenee helpommin "vaahtoontumista"..

              Jos tosiaan öljyt on öljyn väriset ja pakoputkesta ei tule vesihöyryä niin ettei taakse nää silloin ei ole ainakaan kannentiiviste mennyt..
              E39 540i -96

              Ex:
              E39 535i -96
              E39 528i -96
              E34 530i -89
              E21 318i -81
              E21 320i -79
              + jokunen hairahdus
              Kesämopedi:Suzuki TL1000R -00

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎