Auto on E39 540i M62TUB44. IHKA on tehnyt kesällä ja nyt viileämmällä temppuja:
- Kaikki toimii ensimmäiset 10min lähdön jälkeen
- 10min jälkeen viileällä kelillä suuttimista alkaa tulla selkeästi viileää ilman, että mihinkään säätöön on koskettu
- Lämmintä saa jos jomman kumman puolen säätää 32'C. 31.5'C tulee edelleen kylmää -> joku pakko-ohjaus ohittaa normaalin ohjauslogiikan täyslämmöllä?
- Kiertovesipumppu pyörii kun virrat vääntää päälle.
Kesällä ilmastoinnin ollessa päällä tulee myös noin 10min jälkeen viileämpää kuin tarvitsisi. Ihan kuin IHKA ei osaisi ohjata vesiventtiileitä? Venttiilit ja pumppu taitavat toimia, koska tarvittaessa lämpöä saa kabiiniin jos laittaa paneelista 32-astetta.
Mikä komponentteja noista ohjainpaneeleista hajoaa? FETtejä? Konkkia?
Pumpuista menee ilmeisesti hiilet? Toisaalta jos hiilet olisi mennyt, ei pumppu pyörisi ollenkaan?
- Kaikki toimii ensimmäiset 10min lähdön jälkeen
- 10min jälkeen viileällä kelillä suuttimista alkaa tulla selkeästi viileää ilman, että mihinkään säätöön on koskettu
- Lämmintä saa jos jomman kumman puolen säätää 32'C. 31.5'C tulee edelleen kylmää -> joku pakko-ohjaus ohittaa normaalin ohjauslogiikan täyslämmöllä?
- Kiertovesipumppu pyörii kun virrat vääntää päälle.
Kesällä ilmastoinnin ollessa päällä tulee myös noin 10min jälkeen viileämpää kuin tarvitsisi. Ihan kuin IHKA ei osaisi ohjata vesiventtiileitä? Venttiilit ja pumppu taitavat toimia, koska tarvittaessa lämpöä saa kabiiniin jos laittaa paneelista 32-astetta.
Mikä komponentteja noista ohjainpaneeleista hajoaa? FETtejä? Konkkia?
Pumpuista menee ilmeisesti hiilet? Toisaalta jos hiilet olisi mennyt, ei pumppu pyörisi ollenkaan?
Comment