Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 käy viidellä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • errori404
    Newbiemmer
    • Aug 2014
    • 22
    • Turku

    520 käy viidellä

    Elikkäs oma baijerilaiseni on käynyt koko omistukseni ajan viidellä. Edellinen omistaja oli vaihtanut jo sytytyspuolat, mutta ei näköjään ollut auttanut.
    Ei tahdo ottaa kierroksia kiihdyttäessä. Tehot hukassa. Lähtee kylmänä nykien kiihtymään. Mistä voi johtua tämä vajaakäynti ja mistä lähteä etsimään vikaa.
    Nopeita vastauksia odotellessa

    Kiitos jo etukäteen
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by errori404 View Post
    Elikkäs oma baijerilaiseni on käynyt koko omistukseni ajan viidellä. Edellinen omistaja oli vaihtanut jo sytytyspuolat, mutta ei näköjään ollut auttanut.
    Ei tahdo ottaa kierroksia kiihdyttäessä. Tehot hukassa. Lähtee kylmänä nykien kiihtymään. Mistä voi johtua tämä vajaakäynti ja mistä lähteä etsimään vikaa.
    Nopeita vastauksia odotellessa

    Kiitos jo etukäteen
    Korjaa imuvuodot.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10080
      • KVLA

      #3
      Aloita nyt kuitenkin siitä perinteisestä vikakoodien tsekkaamisesta (eikä sitten millään halpis vikakoodin lukijalla).Niistä näkee,että onko vika aina samassa sylinterissä.Helpottaa vikakohdan haarukointia.

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1767
        • vihti

        #4
        voi olla myös venttiili/suutinvika, sytytystulppien tarkistuksella saattaa saada selville mikä muki pimeenä. Omassa 523i:ssä oli ostettaessa melkein kaikki mahdolliset imuvuodot ja kyllä se vaan silti kaikilla kävi.

        Ilmansuodatinkotelo ja se iso kumihaitariletku pois tieltä ja tarkista että imusarjan alla letkut on ehjät ja niiden liitokset tiiviit, myös öljyn huohotin(separaattori) kannattaa tarkistaa että hengittää ja kalvossa ei saa olla halkeamaa/reikää! Jos on niin uusi maksaa autokeskuksella 72€.

        E: Jos venttilikopan tiiviste vuotaa niin sekin voi aiheuttaa ongelmaa sen huohottimen kanssa.
        Last edited by naikou; 11-10-2014, 23:18.
        E39 523i Turbo

        Comment

        • errori404
          Newbiemmer
          • Aug 2014
          • 22
          • Turku

          #5
          Elikkä tulpat vaihdoin, edellinen omistaja oli vaihtanut tosiaan jo nuo sytytyspuolat. Mitään eroa ei tapahtunut, mutta sen huomasin, että yksi tulppa (edestä katsottuna viides) oli märkä. Bensaa ei ollut, kun ei palamaan syttynyt. Apua kaivataan....

          E: Ja vielä sen verran että tulppa on kokonaan märkä. Myös laakea posliiniosa...
          Last edited by errori404; 24-10-2014, 11:48.

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by errori404 View Post
            Elikkä tulpat vaihdoin, edellinen omistaja oli vaihtanut tosiaan jo nuo sytytyspuolat. Mitään eroa ei tapahtunut, mutta sen huomasin, että yksi tulppa (edestä katsottuna viides) oli märkä. Bensaa ei ollut, kun ei palamaan syttynyt. Apua kaivataan....

            E: Ja vielä sen verran että tulppa on kokonaan märkä. Myös laakea posliiniosa...
            Onkohan siinä sylinterissa oikein kipinäkin?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎