Autossa on stepronic laatikko miten autoa voi hinata
vai voiko mitenkään??
T janne
Aiheesta 100 ja 1 eri mielipidettä, mutta omaa kiikkua hinailtiin ainakin onnistuneesti tuossa alkukesästä. Käyttöohjekirjassa luki että alle 150km matka(muistaakseni) ja alle 70km/h (suomen lainsäädäntökin kieltää nopeamman hinauksen 60km/h hinauksessa nopeusrajotus) N asennossa laatikko ja meillä tuli joku about 90km matkaa.
Nyt on autolla tuon jälkeen ajettu about 5tkm(voi olla enempikin) eikä mitään kummaa oo vielä ilmenny. Toki omalla vastuulla, mutta ittellä oli vaihtoehot et auto jää 75km päähän kotoo levikkeelle seisomaan tai sit se hinataan 80km VÄÄRÄÄN suuntaan Falkin toimesta (vakuutusehdoissa et lähimmälle kykenevälle korjaamolle) tapahtuma-aika tosiaan 18.00-19.00 keskellä ei yhtään mitään lauantai iltana.
E: Niin ja tosiaan siis autossahan pitää olla virrat päällä (1 asennossa et vilkut ja valot yms toimii)
Last edited by Kiwes; 16-10-2014, 11:17.
Reason: tarkennusta
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Toki omalla vastuulla, mutta ittellä oli vaihtoehot et auto jää 75km päähän kotoo levikkeelle seisomaan tai sit se hinataan 80km VÄÄRÄÄN suuntaan Falkin toimesta (vakuutusehdoissa et lähimmälle kykenevälle korjaamolle
saako kysyä, notta mikä vakuutusyhtiö?
itse olen hinauttanut joka rassin kotiin, kun se on ollut kohtuullisen matkan päässä...
(japsirassin kotiin 30km, kun merkkihuoltamolle olisi ollut 200km, ja lähimmälle korjaamolle missä olisi tullut varmemmin kuntoon kuin merkkihuollossa oli 15km).
Tuonhan voi perustella sillä, että varmasti tulee kotona kuntoon.
saako kysyä, notta mikä vakuutusyhtiö?
itse olen hinauttanut joka rassin kotiin, kun se on ollut kohtuullisen matkan päässä...
(japsirassin kotiin 30km, kun merkkihuoltamolle olisi ollut 200km, ja lähimmälle korjaamolle missä olisi tullut varmemmin kuntoon kuin merkkihuollossa oli 15km).
Tuonhan voi perustella sillä, että varmasti tulee kotona kuntoon.
oopeepohjola. sen verran voi tuota pohjustaa, että tosiaan pieksämäen kulmille katkes moniurahihna(laturi, vesipumppu, tehostin putos pois pelistä) Vakuutusyhtiön kanta oli se että ei missään tapauksessa kotia (vaikka kuinka koitin että kun on lauantai ja tytöt kyydissä+auto täynnä kaiken maaliman tavaraa, yms.yms.) vaan lähimpään merkkikorjaamoon joka lähempänä ku koti (Varkaus) Varkauteen kuitenkin jyväskylästä matkaa melkein 2x sen verran kun pieksämäelle.... olivat suostuvaisia kuitenki taksin maksamaan, kun sattu 8kk ikänen tyttö istumaan turvaistuimessa takapenkillä --> porukat tuli hakee emännän ja tytön pois ja siittä sitte edettiin edellä mainittuun... voipi olla että vaihtuu ens kesänä vakuutusyhtiö...
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Vähän aiheen vierestä, mutta kysäsen kuitenkin nyt kun hinauksesta puhutaan,
onko kellään kokemusta miten POP-Vakuutus suhtautuu tälläisiin tilanteisiin S tai L kaskolla? Että tietää jos omalle kohdalle sattuu.
Lisää aiheen vierestä.
Oma autoni -97 528 on jo sen ikäinen ettei esim. Turva korvaa hinausta. Sen sijaan hommasin Autoliiton plus jäsenyyden ja sitä voi kyllä suositella kaikille etenkin vanhemmalla pirssillä ajaville. Etuina mm ILMAINEN hinaus ja sijaisauto paikalle tuotuna jopa kahdeksi päiväksi.
Aika erikoista, kun tuossa munkin tapauksessa oli op Pohjola kyseessä,
Tosin oli sunnuntai-ilta ja hinurikuskin päätöksellä tehtiin valinta, tai siis sain itse valita..
Aika erikoista, kun tuossa munkin tapauksessa oli op Pohjola kyseessä,
Tosin oli sunnuntai-ilta ja hinurikuskin päätöksellä tehtiin valinta, tai siis sain itse valita..
sullahan tais olla kuitenki kotia lyhkäsempi matka ku pajalle... ittellä taas just toisinpäin ja sillä se menikin noinpäin... mutta silti aika järjetön et ois pitäny melkein saman verran väärään suuntaan hinata
sullahan tais olla kuitenki kotia lyhkäsempi matka ku pajalle... ittellä taas just toisinpäin ja sillä se menikin noinpäin... mutta silti aika järjetön et ois pitäny melkein saman verran väärään suuntaan hinata
Kotiin 30km
Korjaamolle 15km
Auto oli sivutiellä kun jakolaatikko antautui, päätielle oli matkaa 10km ja siitä kotiin käännyttiin oikealle, korjaamolle vasemmalle, eli korjaamon ja kodin välimatka oli sen 35km ja korjaamo olisi ollut lähempänä...
Merkkiliikkeeseen 200km ja sain itse valita,
Ois hinuri vieny merkkihuoltoon jos olisin halunnut...
Kaverin 535ia hinattiin joskus Salpaan huoltoon, ei ongelmia jälkeenpäin, joku 25km matkaa. (niihän se ohjekirja sallii sen hinaamisen, oliko se se 150km..)
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment