Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528ia kaasuläpän asentotunnistin rikkikö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • insane1
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 51
    • Kauhajoki

    e39 528ia kaasuläpän asentotunnistin rikkikö?

    ongelma on seuraavanlainen. automaatti vaihtaa vaihteet kuinka sattuu, esim pitää huudattaa välistä konetta 5000-6000rpm että vaihtaa vaihdetta ja välistä vaihtaa muuten normaalisti mutta jää 3vaihde silmään kun pysähtyy ja lähdet uudelleen liikkeelle. stepillä vaihtamalla toimii kaikki vaihteet hienosti ilman ongelmaa. auto jää myös hetkeksi huutamaan paikallaan kaasua painettaessa eli kierrokset laskee tosi hitaasti.

    asentotunnistimen johdon irroittamalla laskee kierrokset normaalisti ja myös laatikko toimii lähes normaalisti paitsi kickdown ei pelitä.

    vikakoodit luettu ja asentotunnistinta ja lambdaa herjas. kaiken järjen mukaan tuolta asentotunnistimelta menee signaali myös automaatille ja voisi näin ollen sen sekoittaa jos ei toimi oikein??:think

    niin ja vuosimalli oli -96
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Ei kai se tunnistin ihan huvikseen siellä ole. Jos vikakoodikin siitä tulee voisi olla asiallista vaihtaa.

    Comment

    • insane1
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 51
      • Kauhajoki

      #3
      vaihtoon se on menossa, lähinnä vaan mietityttää sen vaikutus tuohon laatikon toimintaan ja siihen että mahtaako olla jotain muutakin vikaa esim. ilmavuoto ja onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by insane1 View Post
        vaihtoon se on menossa, lähinnä vaan mietityttää sen vaikutus tuohon laatikon toimintaan ja siihen että mahtaako olla jotain muutakin vikaa esim. ilmavuoto ja onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa.
        Tuon lambda valituksenhan saa helposti aikaan imuvuodolla.
        Saatat olla oikeilla jäljillä.

        Comment

        • hoocee325
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 153

          #5
          ettei se kaasuläppä jumaa siä jos kerta kierroksetkin hitaasti laskee.. ittellä laatikko temppuili samalla lailla 523ia:ssa mut siä oli abs anturiongelmaa joka tottakai sytytti vikavalon taulus.. etupäästä ko otti hapettumat anturien alta pois ni rupes skulaan mut tästä ei vissiin ole tässä hommassa kyse..

          Comment

          • insane1
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 51
            • Kauhajoki

            #6
            kaasuläppä tuntuu ainakin kädellä liikuteltaessa pelaavan hienosti, ja jos irrottaa ton kaasuläpän asentotunnistimen piuhan niin sen jälkeen kyllä laskee kierroksetkin ihan normaalisti. vikakoodia ei abs antureista ainakaan tullut, mutta voishan ne varooksi käyttää irti ja putsailla. luistonesto valo kyllä saattaa välkähtää joskus omia aikojaan mutta johtuu todennäköisesti tosta viallisesta kaasuläpän anturista

            ite ostin auton laatikko vikaisena ja vaihdoin toimivasta autosta otetun vaihteiston ja turbiinin mutta en ole vielä päässyt kertaakaan ajamaan niin että laatikko toimisi täysin normaalisti. täytyy odotella sitä uutta anturia ja vaihtaa se ja katsoa muuttuuko koko auto sen kummemmaksi

            Comment

            • insane1
              Bimmer Rookie
              • Sep 2009
              • 51
              • Kauhajoki

              #7
              vika ratkes vaihtamalla uuden kaasuläpän anturin, ja vaihteetkin vaihtuu sen jälkeen kuin uutena

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎