Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polttoaineputkien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    Polttoaineputkien vaihto

    Katsuri merkkasi vaihdettavaksi vuotavan polttoaineputken "taakse kulkevat putket, vasemmalla alempi". Samalla kai vaihtaa kaikki sieltä, tuskin enää kaikki niin hyvässä hapessa ovat.

    Onkos ne pitkät putket tuosta http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...bon_container/ osat nro 7 (16 11 1 183 520) ja 8 (16 11 1 183 521)? Kun kuvassa expansion tankiltakin näyttää lähtevän putkia, mutta niille ei ole numeroita? Vai onko kyseessä ihan jotkut muut putket kuin tuossa kuvassa olevat? Auto on käyttis, joten ei ole aikaa purkaa ensin ja alkaa sitten itse taittelemaan suorasta putkesta, joten siksi valmis olisi hyvä ratkaisu.

    Ja millainen homma vaihtaa/missä kohdin on liitokset? Jos paha, niin sitten en jaksa itse alkaa turaamaan, vaan vien huoltoon. Ja onko siinä samalla jotakin liitososia, joita kannattaisi vaihtaa? Tuossa kuvassa kun ei ole niille mitään tietoja.
    Last edited by O.K.; 18-10-2014, 18:45.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i
  • tumppi$
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 457
    • Päijät-Häme

    #2
    Tämäpä aihe se kiinnostaisi minuakin tällä hetkellä... Taitaa nimittäin olla samat revohkat tuloillaan omaankin kiesiin. Polttoainelinjan kumiletkut ovat jo aivan finaalissa. (pykineitä ja parhaillaan myös tiputtaa naftaa siirtopumpun lähettyviltä)
    Jos tätä topikkia voi samalla sen verran lainata, niin samalla kysyisin kuinka paljon polttoaineletkua noin suurinpiirtein tarvitaan (sitähän myydään metritavarana) jotta koko linjaston kumiletkut saa vaihdettua? Kyseessä siis niin ikään E39 530dA.
    Last edited by tumppi$; 18-10-2014, 17:29.

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #3
      Minulla ja parissa muussakin samanlaisessa e39:ssä vuoti paluuputki #5. Jos vaihtaa koko teräsputken, vasemmalta otetaan pois etupyörä, pohjamuovi ja sisälokari takapäästään. Putki on sieltä/täältä muovipidikkeillä pohjapalkeissa kiinni, mutta se on aika vänkkyrä vaan pujotella paikoilleen. Letku on osa #7 Kumiletkua menee osimoilleen metri ja koko näkyy tuossa rivilläkin, eli 8X13mm. Klemmarit kanssa tietty uudet, eli 12-15 milliselle letkulle. Teräsputki maksoi KL-varaosissa parisen vuotta sitten 27€. Tuon voi korjata myös katkaisemalla teräspukesta ruostepätkän pois ja laittaa tuota kumiletkua hieman pidemmän pätkän tilalle. Muut pa-putket on näissä mun potilaissa olleet aivan terveet.
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • tumppi$
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 457
        • Päijät-Häme

        #4
        Originally posted by schwarze View Post
        Minulla ja parissa muussakin samanlaisessa e39:ssä vuoti paluuputki #5. Jos vaihtaa koko teräsputken, vasemmalta otetaan pois etupyörä, pohjamuovi ja sisälokari takapäästään. Putki on sieltä/täältä muovipidikkeillä pohjapalkeissa kiinni, mutta se on aika vänkkyrä vaan pujotella paikoilleen. Letku on osa #7 Kumiletkua menee osimoilleen metri ja koko näkyy tuossa rivilläkin, eli 8X13mm. Klemmarit kanssa tietty uudet, eli 12-15 milliselle letkulle. Teräsputki maksoi KL-varaosissa parisen vuotta sitten 27€. Tuon voi korjata myös katkaisemalla teräspukesta ruostepätkän pois ja laittaa tuota kumiletkua hieman pidemmän pätkän tilalle. Muut pa-putket on näissä mun potilaissa olleet aivan terveet.
        Kiitoksia. Hyvää tietoa. Eiköhän noilla vinkeillä saa tiputuksen loppumaan..

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by schwarze View Post
          Minulla ja parissa muussakin samanlaisessa e39:ssä vuoti paluuputki #5. Jos vaihtaa koko teräsputken, vasemmalta otetaan pois etupyörä, pohjamuovi ja sisälokari takapäästään. Putki on sieltä/täältä muovipidikkeillä pohjapalkeissa kiinni, mutta se on aika vänkkyrä vaan pujotella paikoilleen. Letku on osa #7 Kumiletkua menee osimoilleen metri ja koko näkyy tuossa rivilläkin, eli 8X13mm. Klemmarit kanssa tietty uudet, eli 12-15 milliselle letkulle. Teräsputki maksoi KL-varaosissa parisen vuotta sitten 27€. Tuon voi korjata myös katkaisemalla teräspukesta ruostepätkän pois ja laittaa tuota kumiletkua hieman pidemmän pätkän tilalle. Muut pa-putket on näissä mun potilaissa olleet aivan terveet.
          Itselläkin tosiaan viime viikolla tuo putki #5 vuoti letkun #7 juuresta jättäen reilun lammikon auton alle pysäköinnin jälkeen. Elvytin tosiaan laittamalla puolta pitemmän dieseliä kestävän letkun (n.10cm)ja uudet kiristimet.
          Puol metriä letkua, osa varalle ja muutama kiristin IKH-kaupassa joitakin euroja...

          Max tunnin homma jos viittii auton vieressä alkaa makoilemaan ja sotkea kätensä
          Last edited by E.K.; 20-10-2014, 21:43.

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            #6
            Originally posted by schwarze View Post
            Minulla ja parissa muussakin samanlaisessa e39:ssä vuoti paluuputki #5.

            Muut pa-putket on näissä mun potilaissa olleet aivan terveet.
            Vilkaisin auton alle nyt talvirenkaita vaihdettaessa. Mulla on märkinä (ja ruosteisina) noi pitkät pohjan alla esillä menevät putket, eli ilmeisesti tuossa kuvassa #1 ja #2. Ja niiden vaihto nyt näytti aika helpolta hommalta.
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by O.K. View Post
              Vilkaisin auton alle nyt talvirenkaita vaihdettaessa. Mulla on märkinä (ja ruosteisina) noi pitkät pohjan alla esillä menevät putket, eli ilmeisesti tuossa kuvassa #1 ja #2. Ja niiden vaihto nyt näytti aika helpolta hommalta.
              Kannattaa ottaa se pohjamuovi pois ja tarkistaa sieltäkin, mutta mieluummin miten vaan
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • O.K.
                Moderator
                • Nov 2003
                • 4854
                • Espoo

                #8
                Originally posted by schwarze View Post
                Kannattaa ottaa se pohjamuovi pois ja tarkistaa sieltäkin, mutta mieluummin miten vaan
                Ei ainakaan kesällä mitään vuotoja näkynyt, kun webastoa putsailin ja silloin oli tuo sisälokasuoja/pohjamuovi auki.
                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                E34 525i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎