Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmittimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jankok
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 15
    • Siilinjärvi

    Letkulämmittimen asennus

    Autona -97 528i jossa lämpöakku lisävarusteena, onko tuolla merkitystä kun asentaa letkulämppärin ja mihin letkuun se olisi paras asentaa.
    tuollaista oisin laittamassa.
    BMW 528iA Touring-97
  • merbau
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 130
    • Pälkäne

    #2
    Tästä on ollut useaan otteeseen keskustelua, ja ongelmiakin voi tulla. Haulla mm.
    tämmöistä. Eli vesi lämpiää nopeammin kuin lohko -> ohjauselektroniikka luulee koneen olevan lämpimämpi kuin onkaan -> ongelmia käynnistyksessä.

    Linkkisi lämppärissä oli kyllä vesipumppu samassa, lieneekö se paremmin toimiva kuin pelkkä letkuun asennettava vastus.
    540iA -00 M-sport
    Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

    Comment

    • jankok
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 15
      • Siilinjärvi

      #3
      On varmaan monesta aiheesta ollut aikaisemmin juttua ja tuotakin selailin ja karkas vaan tuo juttu tuossaki noihin sisäpuhaltimen virityksiin ym... meni mielenkiinto sitten selata kaikki sivut läpi, mutta eipä siinä mitään minäpä luen sen nyt sitten läpi jos sieltä asennus paikka selviää ja apu näin löytyy.
      BMW 528iA Touring-97

      Comment

      • swox
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 707
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by jankok View Post
        On varmaan monesta aiheesta ollut aikaisemmin juttua ja tuotakin selailin ja karkas vaan tuo juttu tuossaki noihin sisäpuhaltimen virityksiin ym... meni mielenkiinto sitten selata kaikki sivut läpi, mutta eipä siinä mitään minäpä luen sen nyt sitten läpi jos sieltä asennus paikka selviää ja apu näin löytyy.
        Kirjotteleppa sitten mihin lopputulokseen tulit.
        Itsellä myös tuo lämmitin käynyt mielessä yhtenä vaihtoehtona.
        Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
        Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
        E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
        -Official member of BTCF-Sauna team-
        : orava: connection
        -Kokkola connection-

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by merbau View Post
          Tästä on ollut useaan otteeseen keskustelua, ja ongelmiakin voi tulla. Haulla mm.
          tämmöistä. Eli vesi lämpiää nopeammin kuin lohko -> ohjauselektroniikka luulee koneen olevan lämpimämpi kuin onkaan -> ongelmia käynnistyksessä.

          Linkkisi lämppärissä oli kyllä vesipumppu samassa, lieneekö se paremmin toimiva kuin pelkkä letkuun asennettava vastus.
          Tuommoinen kiertovesipumpullinen toimii mainiosti. Jos ei toimisi ei webastollakaan mitään tekisi.

          Sellaiset mitkä tulevat alavesiletkuun ilman pumppua tekevät tuota käynnistys ongelmaa.
          Last edited by Muurahainen; 23-10-2014, 21:44.

          Comment

          • jankok
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 15
            • Siilinjärvi

            #6
            Joo nuo alavesiletkuun tulevan ongelmat oli jo tiedossa, tuo lämpöakku tuolla jalkatilassa vaan alkoi mietityttään vaikuttako se veden kiertoon kun ei ole tällaista ennen vastaantullu vai onko venttiilit sinne suuntaan kiinni ja vesi kiertää normaalisti.
            Sitten se oikea letku mihin tuon asentas tässä mallissa vai samanlailla kun ilman lämpöakkua?
            BMW 528iA Touring-97

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by jankok View Post
              Autona -97 528i jossa lämpöakku lisävarusteena, onko tuolla merkitystä kun asentaa letkulämppärin ja mihin letkuun se olisi paras asentaa.
              tuollaista oisin laittamassa.
              http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1341
              Mites kun tämä malli näyttäisi olevan ilman panssari kaapelia niin mitähän vakuutusyhtiö sanoo jos auto palaa? Miten meinasit tuon sähkön kytkennän toteuttaa?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • jankok
                Newbiemmer
                • Jul 2013
                • 15
                • Siilinjärvi

                #8
                Kaikki on vielä avoinna ja tutkinnan alla mikä lämmitin tulee, kumma kun myyvät laittomia lämmittimiä autoihin.
                Last edited by jankok; 24-10-2014, 15:38.
                BMW 528iA Touring-97

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1767
                  • vihti

                  #9
                  Mitäs kytkentöjä siinä tarvitaan muutaku kytkeä maajohto koriin ja virta tulee talon seinästä tai parkkipaikan tolpasta?

                  Jos itsellä olis tarve hankkia moottorin esilämmitin niin toi olis aika kova toi kirtovesipumpullinen letkujen väliin tuleva, varmaa paljon parempi kun esim. galix joka tulee moottorin kylkeen vesiropun tilalle ja alkaa ehkä vuoden parin päästä vuotamaan ja muutenki saa puoltoista tuntia pitää piuhaa kiinni ennenku moottori alkaa olla esilämmitetty.
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • blackbee045
                    Newbiemmer
                    • Oct 2014
                    • 1
                    • Pakistan

                    #10
                    Sitten se oikea letku mihin tuon asentas tässä mallissa vai samanlailla kun ilman lämpöakkua????:think:think
                    GUL

                    Comment

                    • NikoLL
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 105
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by blackbee045 View Post
                      Sitten se oikea letku mihin tuon asentas tässä mallissa vai samanlailla kun ilman lämpöakkua????:think:think
                      Ite ajattelin tätä kokeilla miten lakseeraa. Ja aattelin itte kokeilla moottorin ja sisätilanlämmittimen väliseen letkuun?

                      Comment

                      • jankok
                        Newbiemmer
                        • Jul 2013
                        • 15
                        • Siilinjärvi

                        #12
                        Tuossa autoa tutkiessa huomasin että lämpövarain otettu pois käytöstä ja letkut yhdistetty oikean raitisilmasuodattimen alta, sisälokarin takaa löyty venttiilit ja kiertopumppu josta piuha irti, ajattelin että olisiko tuo hyvä paikka kokeilla miten lämmitin siellä toimii kun letkutkin valmiiksi pilkottu.
                        BMW 528iA Touring-97

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          #13
                          Mulla oli kuskinpuolen tulipellissä pystyssä kulkevassa letkussa kiinni ja hyvin pelasi.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎