Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aamu-uniset lukot E39:ssä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xela
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 141
    • Tampere

Parina aamuna on käynyt silleen, että kun koittaa avata keskuslukkoa kaukosäädöllä niin mitään ei tapahdu. Kuskin oven lukkopesä on sen verran kohmeessa, että avaimella en oo viittiny sitte alkaa roplaamaan ja töihin olen sotkenut kiltisti polkupyörällä. Sitten kun tulee iltapäivällä takasin ja koklaa uusiksi niin kaikki pelaa ku ajatus. Mitään muuta vikaa ei lukoissa ole ollut ja kaukosäädinkin toimii ainakin 40m päästä, eli patterit on kunnossa.

Ainoa yhteinen nimittäjä noille tapahtumille on, että pakkasta on ollu hiukan normaalia enemmän, eli 15-20 astetta. Toisaalta reilussa 10 asteessa toimii moitteetta. Onko mitään ideoita mikä toimimattomuuden vois aiheuttaa?
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

Mulla toimii kaukosäätö kovilla pakkasilla lyhyemmältä etäisyydeltä, mutta toimii sentään aina jotenkin.

Ootko kokeillu nostaa sitä kahvaa? Eikös noissa E39:eissä lämpii/sula lukot silleen. Seiskoissa E32/E38 ainakin... Pääset ainakin autoos sisään.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

Comment

• xela
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 141
      • Tampere

Tänään oli hyvät olosuhteet testata tuota kaukosäätö probleemaa. Aamulla oli pakkasta joku 16-17 astetta ja ei siis kaukosäädöllä toiminu. Iltapäivällä ekan kerran kun kokeilin, niin toimi taas hyvin ja pakkasta silloin oli joku 12 astetta. Kokeilin uudelleen vähän myöhemmin kun pakkanen oli laskenu noin 14-15 asteeseen ja vieläkin pelitti. Nyt kun pakkasta on joku 17 astetta niin eipä enää toimikaan. Manuaalisesti kyllä keskuslukko pelaa ja kaikki lukot aukeaa ihan kiltisti. Aika hämärä juttu, aivan kuin tuo olis jotenkin ohjelmoitu systeemi, vaikka eihän siinäkään mitään järkeä ole.

Comment

• hannuk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2136
        • Capital

Mulla on sama homma kun pakkasta on riittävästi. Tästä oli myös viime talvena puhetta ja näytti olevan ihan yleinen ilmiö. Kaukosäädöstä ei toimi, mutta ovesta aukeaa ihan nätisti.
        - BMW x5 f15 m50d "navetta"
        - Porsche Cayenne S
        - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
        - plus pari muuta

Comment

• jona
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 436
          • helsinki

mulla tuli sama ongelma nyt kun aamulla pakkasta yli -15 ihmettelin mikä vaivaa kun päivällä toimii moitteetta mutta täältähän vastaus löytyi.aika erikoinen ongelma onko kukaan keksinyt mitään ratkaisua tohon asiaan? kiva kun on hieno bmw ja saa selitellä töissä aamulla myöhästymistään erikoisen ongelman takia.
          -BTCF absolutistit team-

Comment

• sheme
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 344
            • ESPOO/THAILAND

Originally posted by KFZ-Koenig
            Mulla toimii kaukosäätö kovilla pakkasilla lyhyemmältä etäisyydeltä, mutta toimii sentään aina jotenkin.

Ootko kokeillu nostaa sitä kahvaa? Eikös noissa E39:eissä lämpii/sula lukot silleen. Seiskoissa E32/E38 ainakin... Pääset ainakin autoos sisään.
            Onko kellään tietoo toimiiko E39:ssä näin?
            MB 300E
            Fiat Panda -isolohko:think

EX - AUDI COUPE
            EX - 750iA E32
            EX - AUDI
            EX - MB 500 SEC (C140)
            EX - Mini Leyland -78
            EX - Mini -74
            EX - 540 E39
            EX - M3 E36
            EX - 528I E39
            EX - 518/535 E34

Comment

• xela
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 141
              • Tampere

Ainakin mitä itse testailin, niin sanoisin että ei toimi. Tiedä sitten onko eri juttu näissä uudemmissa vehkeissä.

Comment

• Shadow-line
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 245
                • Pirkanmaa

Mulla teki ton samanlaisen jutun pari kertaa, eivät auenneet eikä lukkoon kaukosäädöllä, lukkopesästä kuitenkin normaalisti. Avaamalla lukkopesästä oven huomasin samalla että sisävalot eivät syttyneet.Korissa olevan lukon vastakappaleen "valokatkaisin" oli juuttunut kiinni asentoon(pakkasta n.-15), sen herkistely ja voitelun jälkeen rehellisesti sanottuna toiminut aina jopa -20asteen pakkasessa..
                Voisiko toi keskuslukitusjärjestelmä sekaantua, jos jokin valokytkin on "pois pelistä"? Eli järjestelmä ei tiedä, onko autosta tultu pois..Ihmeellistä, mutta todellakin toiminut sen jälkeen.

En myös ole huomannut itselläni e39 lukkopesän lämpenevän.

Comment

• kimmoko
                  Newbiemmer
                  • Sep 2004
                  • 19
                  • Kajaani

Minulla oli vastaava ongelma, mutta toisinpäin eli ovet ei kaikitellen menny lukkoon kauko-ohjaimesta eli toimi silloin, kun sille päälle sattui. Ongelma ratkesi vaihtamalla patteri avaimeen ja sen jälkeen on toiminut. Joten olisiko siinä niin viisas systeemi, että ilmoittelee pariston loppumisesta toimimattomuudellaan aina välillä. Kokeile vaikka toisella avaimella jotta toimiiko sillä aina...

Comment

• Shadow-line
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 245
                    • Pirkanmaa

Originally posted by kimmoko
                    Minulla oli vastaava ongelma, mutta toisinpäin eli ovet ei kaikitellen menny lukkoon kauko-ohjaimesta eli toimi silloin, kun sille päälle sattui. Ongelma ratkesi vaihtamalla patteri avaimeen ja sen jälkeen on toiminut. Joten olisiko siinä niin viisas systeemi, että ilmoittelee pariston loppumisesta toimimattomuudellaan aina välillä. Kokeile vaikka toisella avaimella jotta toimiiko sillä aina...
                    Mulla teki viime kesänä muutamia kertoja autoa käynnistettäessä sillai että mittaristoon ilmestyi teksti CHECK KEY BATTERY. Uudet paristot vaihtamalla tuokin poistui.Järjestelmä siis jotenkin tunnistaa pariston kunnon, mutta miten?????

Comment

• Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

Täällä samaa vikaa kovalla pakkasella, kuten tänä aamuna... Ja avaimella lukkopesästä toimii normaalisti... Selitystä kaivataan...
                      EDIT: Ja patterithan on juuri uusittu alan liikkestä ja ovat tuoretta tavaraa, ei hyllyssä seisoneita...
                      Last edited by Samppasika; 16-03-2005, 05:12.
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

Yhteydenotot: [email protected] !!

Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

Comment

• sheme
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 344
                        • ESPOO/THAILAND

Originally posted by Shadow-line
                        Mulla teki viime kesänä muutamia kertoja autoa käynnistettäessä sillai että mittaristoon ilmestyi teksti CHECK KEY BATTERY. Uudet paristot vaihtamalla tuokin poistui.Järjestelmä siis jotenkin tunnistaa pariston kunnon, mutta miten?????
                        Eikö avaimen pitäisi ladata patterinsa itse ollessaan virtalukossa (tietysti ajossa)? Ohjekirjasta muistelen lukeneeni. Onko tämäkin näiden uudempien mallien ominaisuus? En muista tarkalleen mitä ohjekirjassa oli, mutta jos joku voisi tarkastaa. Itsellä ei tuota opusta ole saatavilla tällä hetkellä!

Mun vanha auto oli eilen aamulla tehnyt samanlaista, ettei ovet auenneet! Ei avaimesta (kaukosäätö), eikä oven lukosta. Pienen räpläyksen jälkeen oli sitten kait auennut kaukosäädöllä! Ja pakkastahan taisi olla jotain >-20 C!

Ikinä ei omassa käytössä tehnyt samaa... Oli kuitenkin vikakoodeja ottaessa pari viikkoa sitten, ilmoittanut juuri tuon CHECK KEY BATTERY!
                        MB 300E
                        Fiat Panda -isolohko:think

EX - AUDI COUPE
                        EX - 750iA E32
                        EX - AUDI
                        EX - MB 500 SEC (C140)
                        EX - Mini Leyland -78
                        EX - Mini -74
                        EX - 540 E39
                        EX - M3 E36
                        EX - 528I E39
                        EX - 518/535 E34