Moro, Laturin vaihto olis ensviikonloppuna edessä, kannattaako sitä lähteä purkamaan ylä vai alakautta? Yläkautta näyttäs ainakin tuo ohjaustehostimen pumppu olevan edessä? Onko kukaan vaihellu? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 525d m57 Laturin vaihto ylä- vai alakautta?
Collapse
X
-
Yläkautta onnistuu. Tehostimen pumppua voi joutua hieman siirtämään tieltä (ei tarvi nestelinjoja irrottaa tai säiliötä tyhjentää). Irrotuksen jälkeen toki helpottaa, jos saa alakautta tiputettua ulos konetilasta. Sen saa kyllä taiteiltua sieltä ilman pohjamuovien irrotusta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Viime viikolla vaihdoin laturin 530d.
Meni jotenkin näin:
0. akusta kenkä irti.
1. visko ja tuulitunneli yhdessä pois, tuulitunneli parilla muovisella nippelillä kiinni + kumilista etureunassa
ja jostain pienestä boxista liitin irti(on edestä katsottuna tuulitunnelin vasemmassa reunassa kiinni).
2. hihnat pois.
3. suodattimen kylkeen tuleva ilmakanava irti ja paisari kyljelleen sivuun.
4. laturin takaa +-kaapeli ja pistoke irti.
5. yksi rullista kuusiokoloavaimella irti, on laturin paikkeilla, peitti muistaakseni laturin kiinnityspulteista ylemmän.
6. laturin pultit(2x) irti, jonka mukana lähtee ohjainrulla kannakkeineen.
7. yläkautta vaihto ennen niputusta.
Oli helposti tehtävissä auto maassa, hihnat niin halpoja et samalla vaihtuu nekin.
Itsellä vierähti vartti jos toinenkin ihan vaan kertyneitä paskoja putsaillessa mm. syylärin edestä siinä samalla,
mutta ripeästi kun tekee eikä mikään vastusta niin alle kahteen tuntiin vaihtunee.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Comment