Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takatutka ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nostalgiaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 57
    • Halikko

    Takatutka ongelmaa

    Auto kävi huollossa, jonka jäkeen takatutkat, peruutusvalot ja toinen jarruvalo eivät toimineet.

    Muuta asiaan vaikuttavaa eivät olleet tehneet kuin pesseet auton painepesurilla. Pesevät päivittäin autoja joten homma pitäisi olla hanskassa.

    Otin pakin ja jarruvalon polttimot esille ja heiluttelin niitä niin kas alkoivat toimimaan.

    BMW:n testeri näytti takavasemman tutkan olevan viallinen. Tutka vaihdettiin ja vika edelleen entisellään ja lisäksi pakki päällä tutkia tunnustelemalla mitään toimintaa ei missään 4:ssä tutkassa tuntunut.

    Pitäiskö seuraavaksi arpoa tutkan boxi vaihtoon?:think
    Last edited by nostalgiaa; 05-11-2014, 16:27. Reason: writing errors corrected
  • Gedd
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 479
    • Tampere

    #2
    Livedatalla inpasta takatutkien tila, katso tunnistaako mikään tutka liikettä kun joku kävelee auton takana. Inpalla näkee jokaisen anturin tunnistaman etäisyyden esteestä.

    Tarvikeanturit tiettävästi pimentävät joskus koko systeemin.

    Comment

    • nostalgiaa
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 57
      • Halikko

      #3
      [QUOTE=Gedd;3436910]Livedatalla inpasta takatutkien tila, katso tunnistaako mikään tutka liikettä kun joku kävelee auton takana. Inpalla näkee jokaisen anturin tunnistaman etäisyyden esteestä.

      Eipä ole tarviketutkia. Ei kai ne nyt kuitenkin ole saaneet kaikkia tutkia painepesurilla epäkuntoon?

      Kuinkahan luotettava tuo BMW:n merkkiliikkeen testeri on?

      Comment

      • nostalgiaa
        Bimmer Rookie
        • Apr 2013
        • 57
        • Halikko

        #4
        [QUOTE=nostalgiaa;3436919]
        Originally posted by Gedd View Post
        Livedatalla inpasta takatutkien tila, katso tunnistaako mikään tutka liikettä kun joku kävelee auton takana. Inpalla näkee jokaisen anturin tunnistaman etäisyyden esteestä.

        Eipä ole tarviketutkia. Ei kai ne nyt kuitenkin ole saaneet kaikkia tutkia painepesurilla epäkuntoon?

        Kuinkahan luotettava tuo BMW:n merkkiliikkeen testeri on?
        Ja ovat siis kaikki tutkat uusi mukaan lukien aivan mykkiä ei kuulu tikitystä eikä tunnu värinöitä.

        Taidanpa sunnuntaina tehdä hard resetin eli ottaa akun pois puoleksi tuntia.

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          #5
          Tosi paha arpoa missä vika on kun ei ole tarpempaa tietoa mitä vikaa siellä koneen mukaan on, voi olla yhteensattumakin että pimeni just tuolloin.

          Jos sieltä ohjausyksiköstä on jotain saatu pihalle niin tuskin se sökönä on. Jos ei ole inpaa tarjolla niin kokeilisin putsailla liitokset antureilta ja boksilta ja kokeilla tosiaan tuota akun irroitusta jos siellä on jäänyt bitti väärin päin..

          Comment

          • nostalgiaa
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 57
            • Halikko

            #6
            Originally posted by Gedd View Post
            Tosi paha arpoa missä vika on kun ei ole tarpempaa tietoa mitä vikaa siellä koneen mukaan on, voi olla yhteensattumakin että pimeni just tuolloin.

            Jos sieltä ohjausyksiköstä on jotain saatu pihalle niin tuskin se sökönä on. Jos ei ole inpaa tarjolla niin kokeilisin putsailla liitokset antureilta ja boksilta ja kokeilla tosiaan tuota akun irroitusta jos siellä on jäänyt bitti väärin päin..
            Kiitos tiedoistä näin tehdään. Sais nyt vaan jotenkin sovittua sen huoltajan kanssa miten sovitaan asia. Tähän mennessä mennyt omia rahoja vajaa 100 €... toivottavasti niillä on joku vahinkovakuutus...

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              #7
              Originally posted by nostalgiaa View Post
              Kiitos tiedoistä näin tehdään. Sais nyt vaan jotenkin sovittua sen huoltajan kanssa miten sovitaan asia. Tähän mennessä mennyt omia rahoja vajaa 100 €... toivottavasti niillä on joku vahinkovakuutus...
              Kannattaa heti alkuun kysyä että aikovatko korvata. Jos eivät, niin sitten kannattaa säästää rahansa ja etsiä paikkakunnalta joku foorumilainen jolla on lukuvehkeet.

              Worst case ne lukee sulta uudestaan koodit jollain poskettomalla 80 euron veloituksella ja kertovat saman asian uudestaan, myyvät kasan antureita ja asennustyötä ja toteavat että sattumalta hajosi eivätkä hyvitä mitään, rahaa meni 300 euroa eikä tutka välttämättä vieläkään toimi

              Jos tykkää säästää euroja niin kannattaa hakeutua paikallisen bmw-harrastajan tykö

              Comment

              • nostalgiaa
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 57
                • Halikko

                #8
                Originally posted by Gedd View Post
                Kannattaa heti alkuun kysyä että aikovatko korvata. Jos eivät, niin sitten kannattaa säästää rahansa ja etsiä paikkakunnalta joku foorumilainen jolla on lukuvehkeet.

                Worst case ne lukee sulta uudestaan koodit jollain poskettomalla 80 euron veloituksella ja kertovat saman asian uudestaan, myyvät kasan antureita ja asennustyötä ja toteavat että sattumalta hajosi eivätkä hyvitä mitään, rahaa meni 300 euroa eikä tutka välttämättä vieläkään toimi

                Jos tykkää säästää euroja niin kannattaa hakeutua paikallisen bmw-harrastajan tykö
                Sain sovittua reilun alennuksen muista töistä ja vika jätettiin korjaamatta.

                Vielä tutuiltani vastaavaa tapausta kyseltyäni on mahdollista että vas takareunan tutkan johtimet menneet oikkariin ja saavat kaikki tutkat sekaisin.

                Tätät teoriaa tukisi se että Bemarin oma testeri näyttää viaksi tuota samma vas takareiúna anturia. Sehän ei voi kertoa sitä onko kyseessä johdinvika...ymmärtääkseni.

                Ja nyt kun miettii niin pesivät tosiaan auton 150 bar paineella ja huolella kun sitä takahelmaa pesee niin ko. mallin johdot erillään hapsottaen ottaa painesuihku kivasti kiiinni irtonaisiin johtimiin.

                Ens ke. tutun pajalle tutkintaan johtosarjojen osalta.
                Ja yllätys yllätys toisen tutun pajalla takuukorjauksena ens ti vuotava venttilikopan tiiviste....

                Comment

                • Gedd
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 479
                  • Tampere

                  #9
                  Itselläni on inpan mukaan 2 anturia mykkiä, eivät anna ollenkaan etäisyyttä vaikka pomppisi edessä. Silti tutka toimii 2 jäljellä olevalla OK.

                  Tuo oikosulku kuulostaisi periaatteessa mahdolliselta että tutka sammuttaa itsensä oikkarin takia.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Noista painepesurilla mahdollisesti rikotuista antureista en sano mitään, kun en tiedä. Muuten nuo anturiherjat on 98% varmuudella johtosarjavikoja. Puskurin irroitus on 5-10min homma, helppo ja halpa tarkistaa johdotukset ensin
                    Last edited by schwarze; 07-11-2014, 23:10.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • nostalgiaa
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 57
                      • Halikko

                      #11
                      Originally posted by schwarze View Post
                      Noista painepesurilla mahdollisesti rikotuista antureista en sano mitään, kun en tiedä. Muuten nuo anturiherjat on 98% varmuudella johtosarjavikoja. Puskurin irroitus on 5-10min homma, helppo ja halpa tarkistaa johdotukset ensin
                      Kosteutta olivat saaneet anturin sisälle. Muta miten? Liekkö pesseet puskurin sisäpuoleltakin ja siinä mennyt.

                      Seuraava rojekti jo odottaa nurkan takana. öljypohja vuotaa pikkasen. Ikävästi värjää tallin lattiaa. Ilmeisesti edessä on apurungon irroitus kokonaan ennen kuin pohjan saa pois?:think
                      Jossainhan täällä on varmasti kerrottu koko työn vaiheet mutta missä?

                      Comment

                      • nostalgiaa
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 57
                        • Halikko

                        #12
                        Originally posted by nostalgiaa View Post
                        Kosteutta olivat saaneet anturin sisälle. Muta miten? Liekkö pesseet puskurin sisäpuoleltakin ja siinä mennyt.

                        Seuraava rojekti jo odottaa nurkan takana. öljypohja vuotaa pikkasen. Ikävästi värjää tallin lattiaa. Ilmeisesti edessä on apurungon irroitus kokonaan ennen kuin pohjan saa pois?:think
                        Jossainhan täällä on varmasti kerrottu koko työn vaiheet mutta missä?
                        Näköjään keskustelujen pohjalta täytyy varautua myös öljynsuodattimen jalan tasotiivisteen vaihtoon. Siinähän se menee samoilla rasvasilla käsillä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎