Mukavin ja paras alustaratkaisu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • U. Turhapuro
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1161

    Mukavin ja paras alustaratkaisu

    Nyt tarvittaisiin oikeita näkemyksiä parhaasta alustaratkaisusta e39 bemariin. Mukavuus ja hyvä ajettavuus etusijalla

    Vaihdoin keväällä Eibach B12 prokit alustan (eibach jouset + Bilstein B8 iskarit) ja nyt kylmien ja talvisten kelien tultua en ole oikein tyytyväinen tuohon valintaan, koska ilmeisesti on tulossa jo vanhaksi, kun alusta on ehkä liian pintakova omaan makuun.

    Vaihtoehtoina vaihtaa Bilsteinin tilalle jotkut muut iskarit. Muuttuko aikeasti sillä hyväksi?
    Toisena vaihtoehtona vaihtaa vakio alusta takaisin?
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    mukavuus + hyvä ajettavuus = originaalit osat.

    just my 10 cents.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by BeamR View Post
      mukavuus + hyvä ajettavuus = originaalit osat.

      just my 10 cents.
      Samaa mieltä.
      Madalluksen / sporttisen alustan mukana yleisesti kärsii aika rankasti mukavuus.

      Ilmapussit voisi olla hyvä vaihtoehto kenties jos pitää päästä matalalle?

      Comment

      • IsoPee
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 41
        • Pohojammaa

        #4
        Mjoo. Mulla on toukassa h&r jousisarja. Ei ne oo yhtään kovat. Madallus ei menny aiva taulukon mukaan mutta mitäs pienistä.

        Comment

        • U. Turhapuro
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1161

          #5
          Todennäköisimmältä näyttää, että voisi laittaa vakion alustan takaisin. Siihen ostaisi vielä samalla uudet iskarit, jos ja kun käy paikat auki

          Jos tähän päätyy niin mikähän olisi paras iskari valinta?

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            orggis tai sitten joku merkkituote. kaikki halpikset voi unohtaa, muuten vaihdat keväällä niitä taas, joko hajoamisen tai sitten vitutuksen takia.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • jankok
              Newbiemmer
              • Jul 2013
              • 15
              • Siilinjärvi

              #7
              Itse en ole bemariin vielä oikein tutustunut kun uus ihme minulle, mutta oisko M bemuissa pikkaisen matalalampi alusta jota voisi käyttää. Viisaimmat valaiskoon.
              BMW 528iA Touring-97

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by U. Turhapuro View Post
                Jos tähän päätyy niin mikähän olisi paras iskari valinta?
                Sachs supertouring = orggis.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by U. Turhapuro View Post
                  Nyt tarvittaisiin oikeita näkemyksiä parhaasta alustaratkaisusta e39 bemariin. Mukavuus ja hyvä ajettavuus etusijalla

                  Vaihdoin keväällä Eibach B12 prokit alustan (eibach jouset + Bilstein B8 iskarit) ja nyt kylmien ja talvisten kelien tultua en ole oikein tyytyväinen tuohon valintaan, koska ilmeisesti on tulossa jo vanhaksi, kun alusta on ehkä liian pintakova omaan makuun.

                  Vaihtoehtoina vaihtaa Bilsteinin tilalle jotkut muut iskarit. Muuttuko aikeasti sillä hyväksi?
                  Toisena vaihtoehtona vaihtaa vakio alusta takaisin?
                  Orggis iskarit ja eibachin EI progressiiviset jouset alle. Tällä saa oikeasti alustan toimimaan niin kuin sen on suunniteltu toimivan ilman takahampaiden irtoamista, mutta ilman pintavetelyyttä.

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1161

                    #10
                    Onkohan tuon prokitin jousi ei progressiivinen, kun ei enää muista.
                    Entä jos jousi on progressiivinen? Niin saako sitä millää hyväksi?
                    Last edited by U. Turhapuro; 06-11-2014, 16:13.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by U. Turhapuro View Post
                      Onkohan tuon prokitin jousi ei progressiivinen, kun ei enää muista.
                      Entä jos jousi on progressiivinen? Niin saako sitä millää hyväksi?
                      Ei käytännössä millään e39:iin.
                      Eli mehän heivataan ne mm.vaihtoautoista saman tien hevon vittuun ja vaihdetaan alle ei-progressiivista ja e39 muuttuu ajoltaan ihan toiseksi.
                      Etupään optimi madallus on 25-35mm haarukassa, eikä näillä vakioiskareilla saa enempää ollakkaan.

                      Comment

                      • Miikkuli
                        Newbiemmer
                        • Jan 2012
                        • 18
                        • Raasepori

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Ei käytännössä millään e39:iin.
                        Eli mehän heivataan ne mm.vaihtoautoista saman tien hevon vittuun ja vaihdetaan alle ei-progressiivista ja e39 muuttuu ajoltaan ihan toiseksi.
                        Etupään optimi madallus on 25-35mm haarukassa, eikä näillä vakioiskareilla saa enempää ollakkaan.

                        Mistäs tuollaisia ei-progressiivisia saa, kun tuntuu, että kaikki on progressiivisia? :think

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Miikkuli View Post
                          Mistäs tuollaisia ei-progressiivisia saa, kun tuntuu, että kaikki on progressiivisia? :think
                          Meilläkin on vielä Eibachin vanhaa varastoa ja käsitykseni on että mm.KL-varaosista vielä näitä saisi?
                          Toki kyllähän noita ei-progressiivisiä nyt pitäisi olla muillakin valmistajilla(mm.mikäs se Ruotsalainen jousivalmistaja nyt oli?).

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10519
                            • Saaressa

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Meilläkin on vielä Eibachin vanhaa varastoa ja käsitykseni on että mm.KL-varaosista vielä näitä saisi?
                            Toki kyllähän noita ei-progressiivisiä nyt pitäisi olla muillakin valmistajilla(mm.mikäs se Ruotsalainen jousivalmistaja nyt oli?).
                            Lesjöfors...

                            Palmemiehet käyttää..

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            • bemu530
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 163
                              • Ekenäs

                              #15
                              Alkuvuodesta sigun ilmaperälliseen toukkaan vaihtui taakse Sachs Super Touring SA 556 473 ja eteen SA 556 832. Eteen samalla kertaa myös nuo Lesjöfors-vakiojouset (4008429).

                              Samalla meni vaihtoon joka nurkkaan sekä ylätukilaakerit, pölysuojat että pohjaanlyöntikumit, nekin kaikki Sachsilta.

                              Ei ehkä ulkonäöllisesti kaikkein vetävin ratkaisu, mutta mukavuuden puolesta vähintään tyydyttävä. Alussa takapää tuntui jopa hieman pintakovalta, mutta on joko ajossa hieman pehmentynyt tai sitten on vaan ajan kuluessa tottunut siihen.
                              Last edited by bemu530; 07-11-2014, 06:20. Reason: Lisäyksiä
                              BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                              BMW 320dA -09

                              Comment

                              Working...
                              X