memebuy23buy

Mukavin ja paras alustaratkaisu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post

    Vielä kun muistaa ettei paras ja mukavin mahdu samaan lauseeseen.
    No jaa...mitä nyt kukin pitää "mukavimpana" ja missä kohtaa mennään sitten jo löysyyden/epämääräisyyden puolelle?
    Sitä "parastakaan" ei ole kovin helppo määritellä koska sehän riippuu siitä mitä sillä kukin tarkoittaa.

    Eli tuo oma pointtini oli siinä että tuolla ei-progressiivisella jousella vältetään juuri se epämiellyttävä keinotekoinen "leijuminen" ja jos se sitten yritetään saada iskarilla kontrolliin, tulee pintaan täysin tarpeetonta kovuutta, ilman todellista kontrollia(eli isoissa röykyissä lyö läpi joka tuntuu niskoissa).
    Näitä on tässä vuosien saatussa tullut niin paljon veivattua ja mitä erilaisempia yhdistelmiä testattua, että omaan ja monen asiakkaan makuun tuo ei-progressiivinen 25-30mm madallus+vakioiskari on ehdottomasti e39:iin paras kompromissi.
    Ei siis "leijuvaa" epämääräistä mutta kuitenkin kovaa pintaa, yhdistettynä takahampaiden putoamiseen pidemmässä röykytyksessä ja ärsyttävää niskat naksauttavaa "putoamista" ennen täyspysähdystä jokaisessa täysmittaisessa joustossa.
    Kokeilee niin ymmärtää mitä ajan takaa.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Jos lähtökohta väsähtänyt vakioalusta lötköillä 16 renkailla ja tilalle napsautetaan tanakat 18" rengassetit + madallusjouset + jämerät laatuiskarit, niin eihän tässä voi muuta tapahtua kuin mitä nyt tapahtunut.

    Kysyjän autolla ajaneena, sanoisin alusta olevan jämäkkä, ei kivireki ja silti kallistelee kurvaillessa eli jouset ei ole ylijäykät eli uusilla vakioiskareilla vois muuttua paljon kivemmaksi ja ehkäpä myös 17 vannekoko vois olla hyvä kompromissa mukavuuden ja ajettavuuden ristitulessa.

    Vielä kun muistaa ettei paras ja mukavin mahdu samaan lauseeseen.

    Leave a comment:


  • bemu530
    replied
    Alkuvuodesta sigun ilmaperälliseen toukkaan vaihtui taakse Sachs Super Touring SA 556 473 ja eteen SA 556 832. Eteen samalla kertaa myös nuo Lesjöfors-vakiojouset (4008429).

    Samalla meni vaihtoon joka nurkkaan sekä ylätukilaakerit, pölysuojat että pohjaanlyöntikumit, nekin kaikki Sachsilta.

    Ei ehkä ulkonäöllisesti kaikkein vetävin ratkaisu, mutta mukavuuden puolesta vähintään tyydyttävä. Alussa takapää tuntui jopa hieman pintakovalta, mutta on joko ajossa hieman pehmentynyt tai sitten on vaan ajan kuluessa tottunut siihen.
    Last edited by bemu530; 07-11-2014, 06:20. Reason: Lisäyksiä

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Meilläkin on vielä Eibachin vanhaa varastoa ja käsitykseni on että mm.KL-varaosista vielä näitä saisi?
    Toki kyllähän noita ei-progressiivisiä nyt pitäisi olla muillakin valmistajilla(mm.mikäs se Ruotsalainen jousivalmistaja nyt oli?).
    Lesjöfors...

    Palmemiehet käyttää..

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Miikkuli View Post
    Mistäs tuollaisia ei-progressiivisia saa, kun tuntuu, että kaikki on progressiivisia? :think
    Meilläkin on vielä Eibachin vanhaa varastoa ja käsitykseni on että mm.KL-varaosista vielä näitä saisi?
    Toki kyllähän noita ei-progressiivisiä nyt pitäisi olla muillakin valmistajilla(mm.mikäs se Ruotsalainen jousivalmistaja nyt oli?).

    Leave a comment:


  • Miikkuli
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei käytännössä millään e39:iin.
    Eli mehän heivataan ne mm.vaihtoautoista saman tien hevon vittuun ja vaihdetaan alle ei-progressiivista ja e39 muuttuu ajoltaan ihan toiseksi.
    Etupään optimi madallus on 25-35mm haarukassa, eikä näillä vakioiskareilla saa enempää ollakkaan.

    Mistäs tuollaisia ei-progressiivisia saa, kun tuntuu, että kaikki on progressiivisia? :think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by U. Turhapuro View Post
    Onkohan tuon prokitin jousi ei progressiivinen, kun ei enää muista.
    Entä jos jousi on progressiivinen? Niin saako sitä millää hyväksi?
    Ei käytännössä millään e39:iin.
    Eli mehän heivataan ne mm.vaihtoautoista saman tien hevon vittuun ja vaihdetaan alle ei-progressiivista ja e39 muuttuu ajoltaan ihan toiseksi.
    Etupään optimi madallus on 25-35mm haarukassa, eikä näillä vakioiskareilla saa enempää ollakkaan.

    Leave a comment:


  • U. Turhapuro
    replied
    Onkohan tuon prokitin jousi ei progressiivinen, kun ei enää muista.
    Entä jos jousi on progressiivinen? Niin saako sitä millää hyväksi?
    Last edited by U. Turhapuro; 06-11-2014, 16:13.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by U. Turhapuro View Post
    Nyt tarvittaisiin oikeita näkemyksiä parhaasta alustaratkaisusta e39 bemariin. Mukavuus ja hyvä ajettavuus etusijalla

    Vaihdoin keväällä Eibach B12 prokit alustan (eibach jouset + Bilstein B8 iskarit) ja nyt kylmien ja talvisten kelien tultua en ole oikein tyytyväinen tuohon valintaan, koska ilmeisesti on tulossa jo vanhaksi, kun alusta on ehkä liian pintakova omaan makuun.

    Vaihtoehtoina vaihtaa Bilsteinin tilalle jotkut muut iskarit. Muuttuko aikeasti sillä hyväksi?
    Toisena vaihtoehtona vaihtaa vakio alusta takaisin?
    Orggis iskarit ja eibachin EI progressiiviset jouset alle. Tällä saa oikeasti alustan toimimaan niin kuin sen on suunniteltu toimivan ilman takahampaiden irtoamista, mutta ilman pintavetelyyttä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by U. Turhapuro View Post
    Jos tähän päätyy niin mikähän olisi paras iskari valinta?
    Sachs supertouring = orggis.

    Leave a comment:


  • jankok
    replied
    Itse en ole bemariin vielä oikein tutustunut kun uus ihme minulle, mutta oisko M bemuissa pikkaisen matalalampi alusta jota voisi käyttää. Viisaimmat valaiskoon.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    orggis tai sitten joku merkkituote. kaikki halpikset voi unohtaa, muuten vaihdat keväällä niitä taas, joko hajoamisen tai sitten vitutuksen takia.

    Leave a comment:


  • U. Turhapuro
    replied
    Todennäköisimmältä näyttää, että voisi laittaa vakion alustan takaisin. Siihen ostaisi vielä samalla uudet iskarit, jos ja kun käy paikat auki

    Jos tähän päätyy niin mikähän olisi paras iskari valinta?

    Leave a comment:


  • IsoPee
    replied
    Mjoo. Mulla on toukassa h&r jousisarja. Ei ne oo yhtään kovat. Madallus ei menny aiva taulukon mukaan mutta mitäs pienistä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    mukavuus + hyvä ajettavuus = originaalit osat.

    just my 10 cents.
    Samaa mieltä.
    Madalluksen / sporttisen alustan mukana yleisesti kärsii aika rankasti mukavuus.

    Ilmapussit voisi olla hyvä vaihtoehto kenties jos pitää päästä matalalle?

    Leave a comment:

Working...
X