Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d fiksuin tapa irroittaa kone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joonas.k
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 57

    530d fiksuin tapa irroittaa kone

    Elikkäs ongelma on seuraavanlainen.
    Tartteis "autotalli" olosuhteissa irroittaa -03 530dA:sta kone.

    Vaihtoehto 1.

    Keulasta kaikki purkuun ja tiputtaa vaihteiston ja kelkan alas. Vetää sitten koneen ja vaihteisto paketin alakautta poies.

    Vaihtoehto 2.

    Irroittaa vaihteiston moottorista ja nostaa pelkän moottorin poies.

    Vaihtoehto 2 olisi varmaan paras, mutta ei ole käytössä nosturia. Vai onnistuuko pelkillä hallitunkeilla ja norsulla.

    Tai otanko vaihteisto + moottori paketin yhtenä pakettina yläkautta poies.

    Kertokaas joku homman tehnyt helpoin konsti?
    Now: E39 530dA 2003
    Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #2
    Purkaa keulan kokonaan auki edestä, sitten on sama nostaako vai vetääkö... On muuten aivan uskomattoman helppo tuo saada kokonaan auki edestä.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Joonas.k View Post
      Elikkäs ongelma on seuraavanlainen.
      Tartteis "autotalli" olosuhteissa irroittaa -03 530dA:sta kone.

      Vaihtoehto 1.

      Keulasta kaikki purkuun ja tiputtaa vaihteiston ja kelkan alas. Vetää sitten koneen ja vaihteisto paketin alakautta poies.

      Vaihtoehto 2.

      Irroittaa vaihteiston moottorista ja nostaa pelkän moottorin poies.

      Vaihtoehto 2 olisi varmaan paras, mutta ei ole käytössä nosturia. Vai onnistuuko pelkillä hallitunkeilla ja norsulla.

      Tai otanko vaihteisto + moottori paketin yhtenä pakettina yläkautta poies.

      Kertokaas joku homman tehnyt helpoin konsti?
      Ei kannata ”purkaa” keulasta mitään, vaan ottaa koko keulabaletin yhtenä klimppinä.
      Lähtee ihan kun irroitat pari puskurin isoa pulttia ja alta löytyy aisojen päästä pultit.
      Ne auki ja naamapellin yläkulmat ja ”klimppi” melkein putoaa jo syliin.
      Toki letkut ja putket lisäksi, mutta öä lähde irroittelemaan mitään valoja ja jäähdyttimia.
      Koneen + laatikon ympäriltä kaikki tarvittava irti, kone vaihdelaatikkoineen 10cm ylös ja koko paketti ulos Työnnä vaikka auto alta pois). Todella simppeli ja nopea homma.
      Ei myöskään missään tapauksessa myöskään laatikkoa koneesta auton alla irti/kiinni, vaan koko paketti ulos.

      Comment

      • Joonas.k
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 57

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Ei kannata ”purkaa” keulasta mitään, vaan ottaa koko keulabaletin yhtenä klimppinä.
        Lähtee ihan kun irroitat pari puskurin isoa pulttia ja alta löytyy aisojen päästä pultit.
        Ne auki ja naamapellin yläkulmat ja ”klimppi” melkein putoaa jo syliin.
        Toki letkut ja putket lisäksi, mutta öä lähde irroittelemaan mitään valoja ja jäähdyttimia.
        Koneen + laatikon ympäriltä kaikki tarvittava irti, kone vaihdelaatikkoineen 10cm ylös ja koko paketti ulos Työnnä vaikka auto alta pois). Todella simppeli ja nopea homma.
        Ei myöskään missään tapauksessa myöskään laatikkoa koneesta auton alla irti/kiinni, vaan koko paketti ulos.
        Kiitos vinkistä. Eli siis, lähteekö tuossa paketissa myös jäähdyttimet yms pakettina poies. Vai jätänkö ne siis autoon kiinni?
        Now: E39 530dA 2003
        Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Joonas.k View Post
          Kiitos vinkistä. Eli siis, lähteekö tuossa paketissa myös jäähdyttimet yms pakettina poies. Vai jätänkö ne siis autoon kiinni?
          Kaikki lähtee klimppinä edestä kerralla.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • Joonas.k
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 57

            #6
            Ok, tänään rupeen purkamaan kahtotaan miten onnistus.
            Now: E39 530dA 2003
            Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Joonas.k View Post
              Kiitos vinkistä. Eli siis, lähteekö tuossa paketissa myös jäähdyttimet yms pakettina poies. Vai jätänkö ne siis autoon kiinni?
              Kuten tuossa jo tulikin, niin kaikki keulassa oleva kilke lähtee psukuria lukuunottamatta yhtänä kokonaisena pakettina valoineen ja jäähdyttimineen pois.
              Eli irroita VAIN se puskuri kaksi pitkää pulttia avaamalla ja vedä puskuri eteenpäin pois paikoiltaan.
              Sen alta paljastuu runkoaisan päistä yhteensä 6 mutteria jotka avaat, sekä ”naama”/lukkopellin yläkulmissa olevat neljä ruuvia ja koko keula irtoaa yhtenä siistinä pakettina(letkut, putket ja johsot toki irti).
              Eli kaiken kaikkiaan 12 mutteria ja keula on yhtenä kokonaisena pakettina irti.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎