Announcement

Collapse
No announcement yet.

528ia -97 ei käy. RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksa93
    Newbiemmer
    • Dec 2011
    • 16
    • Oulu

    528ia -97 ei käy. RATKAISTU

    Elikkä kaverin 528ia:ssa on seuraavanlainen ongelma. Kaikki alkoi edellisenä iltana kun kaupungilta startatessa auto hytkyi selvästi eli kävi ilmeisesti vajailla ja tehot olivat selvästi hukassa.
    Seuraavana aamuna auto ei enää lähtenyt käyntiin. Starttaa hyvin, mutta välillä vain yrittää jolloin kone luonnollisesti hytkyy voimakkaasti. Välillä bensan voi kuulla palavan putkessa startatessa.

    Vikakoodit luettu yleismallinlaitteella josta tuloksena tyhjäkäynninsäätöventtiilin ja happitunnistimen lämmittimen koodit. Lisäksi oli pakokaasun ohjaus-solenoidin koodi mutta käsittääkseni sellaista ei näissä olekaan. Tulpat vaihdettu varalta, kun ei ollut tietoa viime vaihdosta.
    Viimeisimpänä juttuna kuunneltiin että bensapumppu pyörii ja bensakiskosta mitattiin 3,5bar.

    Akku oli irti pidemmän aikaa ennen vikakoodien lukua. Vaikuttaakohan tuloksiin? Toki yritettiin käyntiin ennen lukua.

    Heittäkäähän sivistyneitä arvauksia peliin!

    Edit: Vika korjattu vaihtamalla viimeisillään oleva kampiakselin asentotunnistin.
    Last edited by Peksa93; 01-12-2014, 19:47.
    E39 528i "M-Sport" -99
    Ex: E36 316i Compact -94
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Peksa93 View Post
    Elikkä kaverin 528ia:ssa on seuraavanlainen ongelma. Kaikki alkoi edellisenä iltana kun kaupungilta startatessa auto hytkyi selvästi eli kävi ilmeisesti vajailla ja tehot olivat selvästi hukassa.
    Seuraavana aamuna auto ei enää lähtenyt käyntiin. Starttaa hyvin, mutta välillä vain yrittää jolloin kone luonnollisesti hytkyy voimakkaasti. Välillä bensan voi kuulla palavan putkessa startatessa.

    Vikakoodit luettu yleismallinlaitteella josta tuloksena tyhjäkäynninsäätöventtiilin ja happitunnistimen lämmittimen koodit. Lisäksi oli pakokaasun ohjaus-solenoidin koodi mutta käsittääkseni sellaista ei näissä olekaan. Tulpat vaihdettu varalta, kun ei ollut tietoa viime vaihdosta.
    Viimeisimpänä juttuna kuunneltiin että bensapumppu pyörii ja bensakiskosta mitattiin 3,5bar.

    Akku oli irti pidemmän aikaa ennen vikakoodien lukua. Vaikuttaakohan tuloksiin? Toki yritettiin käyntiin ennen lukua.

    Heittäkäähän sivistyneitä arvauksia peliin!
    Voiskohan olla kampiakselin tunnistin?

    Jahas, ilmeisesti kipinää tuleekin... Joten enpä sittenkään tiedä .
    Last edited by majgul; 28-11-2014, 20:47.

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #3
      Originally posted by majgul View Post
      Voiskohan olla kampiakselin tunnistin?

      Jahas, ilmeisesti kipinää tuleekin... Joten enpä sittenkään tiedä .
      tarkistaisin silti, koska mullakin kävi auto mutta ei kiertänyt yli 2400rpm. Eli lyhyest: Kampiakselin asentotunnistin voi temppuilla monella tavalla.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • dokki
        BTCF Member
        • Feb 2013
        • 236
        • valtimo-sotkamo

        #4
        Minulla oli samat oireet 523iA aikansa kun starttaili niin lähti käymään mutta sammui heti ja kävi vajailla.Kampiakselin anturi vaihtoon ja rokkas taas.
        BMW e39 530dA-98
        BMW e38 735iAL-97

        EX:BMW e39 523iA-97
        BMW e36 320ci-92
        BMW e36 316i -92
        BMW e36 325 -91 252hv 315nm
        Honda civic TIC -89 220hv 230nm

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #5
          Eipä se arvaus sitte ihan päin honkia mennyt, tuohan on tosiaan melko yleinen vika tuo tunnistin nii ei muutaku vaihtamaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎