Elikkä kaverin 528ia:ssa on seuraavanlainen ongelma. Kaikki alkoi edellisenä iltana kun kaupungilta startatessa auto hytkyi selvästi eli kävi ilmeisesti vajailla ja tehot olivat selvästi hukassa.
Seuraavana aamuna auto ei enää lähtenyt käyntiin. Starttaa hyvin, mutta välillä vain yrittää jolloin kone luonnollisesti hytkyy voimakkaasti. Välillä bensan voi kuulla palavan putkessa startatessa.
Vikakoodit luettu yleismallinlaitteella josta tuloksena tyhjäkäynninsäätöventtiilin ja happitunnistimen lämmittimen koodit. Lisäksi oli pakokaasun ohjaus-solenoidin koodi mutta käsittääkseni sellaista ei näissä olekaan. Tulpat vaihdettu varalta, kun ei ollut tietoa viime vaihdosta.
Viimeisimpänä juttuna kuunneltiin että bensapumppu pyörii ja bensakiskosta mitattiin 3,5bar.
Akku oli irti pidemmän aikaa ennen vikakoodien lukua. Vaikuttaakohan tuloksiin? Toki yritettiin käyntiin ennen lukua.
Heittäkäähän sivistyneitä arvauksia peliin!
Edit: Vika korjattu vaihtamalla viimeisillään oleva kampiakselin asentotunnistin.
Seuraavana aamuna auto ei enää lähtenyt käyntiin. Starttaa hyvin, mutta välillä vain yrittää jolloin kone luonnollisesti hytkyy voimakkaasti. Välillä bensan voi kuulla palavan putkessa startatessa.
Vikakoodit luettu yleismallinlaitteella josta tuloksena tyhjäkäynninsäätöventtiilin ja happitunnistimen lämmittimen koodit. Lisäksi oli pakokaasun ohjaus-solenoidin koodi mutta käsittääkseni sellaista ei näissä olekaan. Tulpat vaihdettu varalta, kun ei ollut tietoa viime vaihdosta.
Viimeisimpänä juttuna kuunneltiin että bensapumppu pyörii ja bensakiskosta mitattiin 3,5bar.
Akku oli irti pidemmän aikaa ennen vikakoodien lukua. Vaikuttaakohan tuloksiin? Toki yritettiin käyntiin ennen lukua.
Heittäkäähän sivistyneitä arvauksia peliin!
Edit: Vika korjattu vaihtamalla viimeisillään oleva kampiakselin asentotunnistin.
Comment