Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525d nykii 80-100 vauhdissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmertre
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 37
    • Tampere

    E39 525d nykii 80-100 vauhdissa

    Hei,

    Bimmeri oireilee seuraavalla tavalla:
    Täyskaasu kiihdytyksessä auto alkaa nykimään ja veto loppuu 80-100km/h vauhdissa. Jos ei ole täyskaasu kiihdytys ei oireita. Nykimistä on niin manuaali, sport kuin D- vaihdeasennossa.

    Ei tosiaan oireile kuin täyskaasu kiihdytyksessä, nykiminen on voimakasta ja veto loppuu lähes täysin.

    Mistähän voisi alkaa vikaa hakemaan?
    Autona '03 525D
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Bimmertre View Post
    Hei,

    Bimmeri oireilee seuraavalla tavalla:
    Täyskaasu kiihdytyksessä auto alkaa nykimään ja veto loppuu 80-100km/h vauhdissa. Jos ei ole täyskaasu kiihdytys ei oireita. Nykimistä on niin manuaali, sport kuin D- vaihdeasennossa.

    Ei tosiaan oireile kuin täyskaasu kiihdytyksessä, nykiminen on voimakasta ja veto loppuu lähes täysin.

    Mistähän voisi alkaa vikaa hakemaan?
    Autona '03 525D
    Siirtopumppu
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Bimmertre
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 37
      • Tampere

      #3
      Siirtopumppuhan on siinä kuskin puolella suurinpiirtein penkinalla?

      Tuli mieleen, että eihän suuttimien vuodot voi aiheuttaa ks. ongelmaa tai naftasuodattimessa vesi?

      Ongelma siis vain ja ainoastaan täyskaasulla kiihdyttäessä ks. vauhdissa.

      Comment

      • thabandit^
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 62
        • Keski-Suomi

        #4
        Jos suutin/suuttimet vuotavat läpi, niin silloin myös käynnistyminen vaikeaa, starttauttaa todennäköisesti pitkään. Tämä johtuu siitä, että railipaine ei tahdo nousta vuotavien suuttimien vuoksi.

        Viallinen/kulunut siirtopumppu taas nostaa paineen heti starttauksen vaativalle tasolle, mutta täyskaasuvedätyksessä tuotto jääkin jo jälkeen.

        Toki tukkoinen/vettynyt naftasuodatinkin aiheuttaa moista (tosin lähinnä pakkaskeleissä), mutta senpä takia ko. suodatin onkin aiheellista uusia syksyisin. Välttyy useilta ongelmilta.
        2001 530d Touring

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎