E39 528iA vm.96 Jännite vaihtelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2081
    • Pirkanmaa

    E39 528iA vm.96 Jännite vaihtelee

    Huomasin tossa tänään, että autossa valojen kirkkaus vaihtelee tyhjäkäynnillä ja myös kierroksilla, salavalikosta huomasin että lataus vaihtelee tosi rajusti, 11.5-14.8V. Pysyy välillä melkein stabiilina 13.4-13.9V mutta sitten rupeaa heittelee ja kaikki auton valot himmenee volttien pudotessa ja taas kirkastuu volttien noustessa niinkuin on luonnollista.

    Olisiko vika laturissa? Entäs jännitteensäädin, onko kiinteänä laturissa vai erillinen?
    Akku on melkein uusi niin en usko että siinäkään vikaa.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10114
    • KVLA

    #2
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Huomasin tossa tänään, että autossa valojen kirkkaus vaihtelee tyhjäkäynnillä ja myös kierroksilla, salavalikosta huomasin että lataus vaihtelee tosi rajusti, 11.5-14.8V. Pysyy välillä melkein stabiilina 13.4-13.9V mutta sitten rupeaa heittelee ja kaikki auton valot himmenee volttien pudotessa ja taas kirkastuu volttien noustessa niinkuin on luonnollista.

    Olisiko vika laturissa? Entäs jännitteensäädin, onko kiinteänä laturissa vai erillinen?
    Akku on melkein uusi niin en usko että siinäkään vikaa.
    Uskaltaisin väittää varmaksi,että vika on laturissa.Ja juuri tuohon jännitesäätimeen nuo oireet viittaisi.Eikös ne ole näihin sitä hiilipakka/lataussäädin settiä vaihdelleet.Joku homman tehnyt kertonee lisää.

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1625
      • Dallas

      #3
      Minä vaihoin uuven jännitteensäädin/hiilipaketin, nyt tällä uudella heittelee jännite kokoajan ja valot vilkkaa tyhjäkäynnillä. Liekkö paska tarvike jännitesäädin. Lataa kyllä hyvin, en muistanukkaan miten vähällä ajolla pysyy latingissa agm akku.
      Sotkamo Connection

      Comment

      • jpalvima
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 53
        • Hämeenkyrö City

        #4
        Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
        Minä vaihoin uuven jännitteensäädin/hiilipaketin, nyt tällä uudella heittelee jännite kokoajan ja valot vilkkaa tyhjäkäynnillä. Liekkö paska tarvike jännitesäädin. Lataa kyllä hyvin, en muistanukkaan miten vähällä ajolla pysyy latingissa agm akku.
        Joo mulla tuli huono arpa kun tilasin gunthereilta tehdaskorjatun laturin, latausvalo vilkkui kun laittoi virrat päälle ja paloi kirkkaasti kun kone kävi. Voltteja oli lähes 14 muttei oikein uskaltanut tuollaiseksi jättää (jännitteensäädin tai diodi sökö)....hain JA-Elektrolta halpiksen tilalle ja nyt pelittää hienosti.

        Kyllähän lederhosenit viallisen osan korjaa mutta postit menee omasta taskusta....eli ei kannata kovin montaa kertaa laittaa pakettia Saksaan

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          #5
          Itse vaihdoin vesijäähdytteiseen laturiin ebaysta ostetun brittiläisen jännitteensäätimen, kokonaista 20 euroa. Hyvin skulaa, jännite pysyy sekä salavalikosta että obd väylästä naulattuna 14.1 Kutoskoneisissa taitaa olla aina se vanha perinteinen ilmajäähdytetty eli vaihto vielä helpompi.

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2081
            • Pirkanmaa

            #6
            Olen ymmärtänyt, että tuo hiili- ja jännitteensäädinpaketti olis aika helppo vaihtaa parilla ruuvilla jahka laturin irroittaa autosta? Jollain tähän faktaa?

            Veikkaan vahvasti kans jännitteensäädintä koska välillä ihan normaalijännite, välillä taas rupee pomppii monen voltin alueella.
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Hebbu ///M3
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1625
              • Dallas

              #7
              Olikos sulla 528 mitä pajotat? Semmoseen on ihan helppo laturi paikallaanki vaihtaa, nyrkki ristipäämeisselin hankit niin vielä helpompaa. Voin laittaa kuvan miltä se näyttää siinä tilassa että hiilet saa poisa, jos kiinnostaa.
              Sotkamo Connection

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2081
                • Pirkanmaa

                #8
                Juu, M52B28 kyseessä. Joo onhan tossa tilaa paikallankin vaihtaa kun ilmanottoa purkaa, mutta kun on kahdella pultilla koko laturi kiinni niin samalla sen irtikin nyppäis.

                Pistä ihmeessä kuvaa, kaikki info on hyödyllistä.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • Hebbu ///M3
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1625
                  • Dallas

                  #9
                  Ei ollutkaan tämän parempia kuvia. Olikohan sen toisen laturin pultin irrotukseen vaikee saaha toiseen päähän avain mutteria pitämään, vai muistelenko 325.
                  Last edited by Hebbu ///M3; 07-09-2015, 21:54.
                  Sotkamo Connection

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2081
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Saattoipa selvitä tämä ongelma muuta kautta, teki auto ns. tenän Tampereella P-hämppiin kun autolle palas niin ei virtaa tullut kuin pieni inaus mittaristoon, joku oli siis pahasti vialla.
                    Ja tietenkin kun takaluukku ei auennut eikä päässyt takakonttiin käsiksi niin ei pystynyt akkua tutkimaan ja avaimella ei saanut manuaalisesti konttia auki.

                    No lopulta monien vaiheiden jälkeen kun auto oli kotona ja vianmääritys alkoi, niin lopulta vika oli sellainen että akun maadoitus oli korin päästä löystynyt.
                    Tämä myös saattanut aiheuttaa jännitevaihtelut jos maadoitus välillä huonontunut.

                    Jälkivikana jäi että pelkääjän takaoven keskuslukitus lakkasi toimimasta, olisikohan oven aktuaattori kärähtänyt virtojen puutteessa? Kellään jänniä veikkauksia? :think
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Jax_KiBez View Post
                      Saattoipa selvitä tämä ongelma muuta kautta, teki auto ns. tenän Tampereella P-hämppiin kun autolle palas niin ei virtaa tullut kuin pieni inaus mittaristoon, joku oli siis pahasti vialla.
                      Ja tietenkin kun takaluukku ei auennut eikä päässyt takakonttiin käsiksi niin ei pystynyt akkua tutkimaan ja avaimella ei saanut manuaalisesti konttia auki.

                      No lopulta monien vaiheiden jälkeen kun auto oli kotona ja vianmääritys alkoi, niin lopulta vika oli sellainen että akun maadoitus oli korin päästä löystynyt.
                      Tämä myös saattanut aiheuttaa jännitevaihtelut jos maadoitus välillä huonontunut.

                      Jälkivikana jäi että pelkääjän takaoven keskuslukitus lakkasi toimimasta, olisikohan oven aktuaattori kärähtänyt virtojen puutteessa? Kellään jänniä veikkauksia? :think
                      Itse olen kanssa noiden e39 akunkenkien kanssa tapellut. Sitä kenkää kannattaa levittää ruuvimeisselillä ennen paikalleen laittoa, niin saat painettua kengät pohjaan asti. Itsellä hävisi virrat kesken ajon tiellä 23 jouluruuhkassa.. Ohiajavat huutelivat mm. "tämä ei parkkipaikka jne.", mutta ei onneksi mennyt montaa minuuttia, että sain virrat takaisin.


                      Originally posted by Gedd View Post
                      Itse vaihdoin vesijäähdytteiseen laturiin ebaysta ostetun brittiläisen jännitteensäätimen, kokonaista 20 euroa. Hyvin skulaa, jännite pysyy sekä salavalikosta että obd väylästä naulattuna 14.1 Kutoskoneisissa taitaa olla aina se vanha perinteinen ilmajäähdytetty eli vaihto vielä helpompi.

                      Onko linkkiä heittää?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • MarkoS
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 73
                        • Mikkeli

                        #12
                        Olisikohan jännitteensäädin syyllinen myös ylijännitteeseen?

                        Autossa on ollut välillä ihmeellisiä vikoja viimeaikoina. Viimeisimpänä steptronic kieltäytyy vaihtamasta kakkoselta isommalle. Korkeammilla kierroksilla oli polttanut molemmat ajovalopolttimot yhtäaikaa. Tämän tempun jälkeen oli sammuttanut radion ja vähän myöhemmin ilmastoinnin.
                        Aloin tutkimaan inpan kanssa kun rouva tuon kotiin sai ajettua. Tyhjäkäynnillä jännite on reilut 14v ja pysyy suht tasaisena. Kierroksia nostaessa nousee jopa 18.8v.
                        Laturi on vaihdettu viimevuoden lopulla ATL:n 90A tarvikelaturiin.

                        Auto on -96 523ia

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by MarkoS View Post
                          Olisikohan jännitteensäädin syyllinen myös ylijännitteeseen?

                          Autossa on ollut välillä ihmeellisiä vikoja viimeaikoina. Viimeisimpänä steptronic kieltäytyy vaihtamasta kakkoselta isommalle. Korkeammilla kierroksilla oli polttanut molemmat ajovalopolttimot yhtäaikaa. Tämän tempun jälkeen oli sammuttanut radion ja vähän myöhemmin ilmastoinnin.
                          Aloin tutkimaan inpan kanssa kun rouva tuon kotiin sai ajettua. Tyhjäkäynnillä jännite on reilut 14v ja pysyy suht tasaisena. Kierroksia nostaessa nousee jopa 18.8v.
                          Laturi on vaihdettu viimevuoden lopulla ATL:n 90A tarvikelaturiin.

                          Auto on -96 523ia
                          Eiköhän tuo ole.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X