Osaako kukaan sanoa, että onnistuuko m52 moottorilla olevaan kapistukseen startin vaihto yläkautta ilman, että purkaa imusarjan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
520 ,M52, automaatti -> Startin vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by [email protected] View PostOsaako kukaan sanoa, että onnistuuko m52 moottorilla olevaan kapistukseen startin vaihto yläkautta ilman, että purkaa imusarjan?
Paljon helpompaa kun irroittaa sen imusarjan. Aikaa säästyy varmaan tuntitolkulla jos sen irroittaa.
-
-
Itse 523iA:han vaihtanut startin, oli loppujenlopuksi suht helppo vaikka vähän ärsyttävä vaihtaa. Ei tarvinnut purkaa imusarjaa, luistoneston läpälle asti hilut pois tieltä ja raitisilmasuodatin koteloineen muistaakseni.
Sitten alapuolelta 2m jatkovarsi-viritelmällä missä heti tulipellin kohdalla nivel suurinpiirtein takapenkkien kohdalta lähtee tähtäilee ylöspäin startin pultteihin niin että oikea käsi pitää tästä pötköstä kiinni ja vasen asettelee päätä vaihdelaatikon päällä. Tämä on siis aika helppo, mutta pirullinen tehdä
Tosin itseä helpotti kun tein matalanostimella auton niin sain sillein että polvillaan mahtui auton alla olemaan.
En kyl jokapäivä tahtoisi tehdä, mutta viimeksi meni harjoitellessa vaihto kahteen tuntiin, joista eka tunti kului ihmettelyyn auton alla.
Jos mahdollista niin paras on kun toinen kaveri näyttämässä konehuoneesta valoa pulteille ja tarvittaessa pitelee kiinni varresta ettei luiskahda pois.
EDIT: Ai okei, siis jätin lukematta että yläkautta... Siihen en ota kantaa, en lähtis yrittää ollenkaan ilman imusarjan irroitusta, kannattaapi siinä kohtaa varmaan vaihtaa kaikki muukin hankala sinne imusarjan alle.Last edited by Jax_KiBez; 10-12-2014, 13:30.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by [email protected] View PostNyt yritetty irroittaa imusarjaa, ei meinaa lähtee millään!! oisko jollain linkkiä johonki hyvään ohjeeseen-> en löytäny....
Varmasti kaikki pultit päältä ja tukiraudoista irti
Comment
-
-
No niin... Nyt on huumori kaukanastartti vaihdettu "uuteen käytettyyn" vihdoin ja viimein, mutta sama vika jatkuu!!
Eli: startti pyörii ns tyhjää, startti pyörii mutta ei pyöritä vauhtipyörää!
Osaiskos joku mahdollisesti tietää mistä etsii vikaa seuraavaksi?
Akussa on virta tai voiko olla niin huono säkä että toi "uusi käytetty" ois sökö!?
Comment
-
-
Originally posted by [email protected] View PostNo niin... Nyt on huumori kaukanastartti vaihdettu "uuteen käytettyyn" vihdoin ja viimein, mutta sama vika jatkuu!!
Eli: startti pyörii ns tyhjää, startti pyörii mutta ei pyöritä vauhtipyörää!
Osaiskos joku mahdollisesti tietää mistä etsii vikaa seuraavaksi?
Akussa on virta tai voiko olla niin huono säkä että toi "uusi käytetty" ois sökö!?
Onhan siellä vielä sekin mahdollista että hammaskehä olisi entinen.
Comment
-
-
Vika ratkaistu foorumin "jartsa02" avustuksessa..
Eli ei ollu startti rikki alunperinkään.. Konetta kun starttas niin se kuulosti ihan kun tulpatonta mopoa ois veivannu.. No mähän luulin aluksi heti että startti pyörii sielä eikä iske vauhtipyörälle...
No vika kuiteskin oli " jäätyneet venttilit" vai miten se sanottiin
Eli venttiilit jääny johonki ihme asentoon ja kone pyöri ihan vapaasti kun starttas..
On kulma M52 ja M54 bensakoneissa ollut muutamia vastaavia tapauksia..
N. 10min starttaamisen jälkeen lähti kone käyntii ja toimii nyt normaalisti
Comment
-
-
Originally posted by [email protected] View PostVika ratkaistu foorumin "jartsa02" avustuksessa..
Eli ei ollu startti rikki alunperinkään.. Konetta kun starttas niin se kuulosti ihan kun tulpatonta mopoa ois veivannu.. No mähän luulin aluksi heti että startti pyörii sielä eikä iske vauhtipyörälle...
No vika kuiteskin oli " jäätyneet venttilit" vai miten se sanottiin
Eli venttiilit jääny johonki ihme asentoon ja kone pyöri ihan vapaasti kun starttas..
On kulma M52 ja M54 bensakoneissa ollut muutamia vastaavia tapauksia..
N. 10min starttaamisen jälkeen lähti kone käyntii ja toimii nyt normaalisti
Comment
-
-
Originally posted by jaska120 View PostItsellä oli sama ongelma, mutta ei johtunut venttiileistä. Koneeseen ei tullut puristuksia ja avasin tulpat. Ne oli öljyssä. Putsasin ja laitoin takaisin kiinni ja minuutin starttauksen jälkeen lähti taas käyntiin.
Se öljy siellä sylinterissä vielä tiivistää männän kohdalla.
Comment
-
Comment