Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys nastarenkaista !M+S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErikE39
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 22
    • Mustio

    Kysymys nastarenkaista !M+S

    Olisi kysymys elikä katsastus mies antoi paperit jossa hän sanoi että nastarenkaiden nasta ero liian suuri, joku 25%. Mietin kuin huomenna pitäisi mennä jälkikatsastukseen niin saako nastareinkaille jossa lukee M+S ajaa jos revin nastat irti? :think
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16357
    • Leppävirta

    #2
    Saat ajaa vaikka repii kaikki irti. Kunhan on pintaa vähintään 3mm
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • ErikE39
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 22
      • Mustio

      #3
      kiitos tiedosta, ei muuta kuin nastoja repimään irti, ja samalla joutaa katsoa tosiaan tuota pintaa jos yli 3mm.

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        #4
        Ja jollet jo kaikkia nastoja kerennyt repimään irti niin ei tarvi tosiaan kaikkia repiä. Kunhan parhaista vähennät 25% nastoista että kaikissa on saman verran niin on täysin laillinen.
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          #5
          Ihan noin mielenkiinnosta vaan niin valaisehan meitä että missä konttorilla on sellainen leimamies joka laskee nastat?

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Originally posted by Gedd View Post
            Ihan noin mielenkiinnosta vaan niin valaisehan meitä että missä konttorilla on sellainen leimamies joka laskee nastat?
            Minulla laski, kun huomasi että kumit on 13v Hakka 1:set!

            Konalan autokatsastus.

            Eikä hylännyt.

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #7
              laki on laki, eri juttu että kiinostaako ketään laskea.. katkennutta nastaakaan ei lasketa nastaksi talvirenkaissa mutta kesärenkaissa se taas lasketaan nastaksi..

              silmämääräisesti nuo katsotaan...
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              • Hen-3
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 103
                • Lahti

                #8
                Muista nyppiä sitten myös nastat toisenkinpään renkaista koska ei saa olla ns. sekarengastus

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Originally posted by Risto113 View Post
                  kumit on 13v Hakka 1:set!
                  .
                  tossa kohtaa sillä ei enää liene merkitystä kun kumit on jo muutenkin bakeliittia... Vanhat ja kovettuneet renkaat on kyllä karmaisevan pelottavat ajaa.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    #10
                    Originally posted by BeamR View Post
                    tossa kohtaa sillä ei enää liene merkitystä kun kumit on jo muutenkin bakeliittia... Vanhat ja kovettuneet renkaat on kyllä karmaisevan pelottavat ajaa.
                    17 vuotta vanhat hakka 1:set oli ihan ok lumella, mutta oikeasti liukkailla keleillä suhteellisen kelvottomat. Silti ikään nähden ihmeen hyvin niillä pärjäsi ja tuskin ne saksankitkoja huonommat oli. Noilla kyseisillä renkailla olen aiemmin ajanut melko paljonkin, mutta auto tosin oli pienehkö.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by Hen-3 View Post
                      Muista nyppiä sitten myös nastat toisenkinpään renkaista koska ei saa olla ns. sekarengastus
                      Eikun ei mitään.

                      Comment

                      • Gedd
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 479
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        17 vuotta vanhat hakka 1:set oli ihan ok lumella, mutta oikeasti liukkailla keleillä suhteellisen kelvottomat. Silti ikään nähden ihmeen hyvin niillä pärjäsi ja tuskin ne saksankitkoja huonommat oli. Noilla kyseisillä renkailla olen aiemmin ajanut melko paljonkin, mutta auto tosin oli pienehkö.
                        Juu äkkiä se uusien nastojen huippupito häviää. Tekisivät rengastestejä joskus vähän vanhemmilla renkailla niin näkisi miten eri renkaat kestävät kulutusta. Firman autoissa usein ollut hakkoja alla, ekan viikon pito on suunnilleen yhtä hyvä kun kilpailijoilla, joskin hirveällä sisämelulla ja sitten sen ekan viikon jälkeen ihan samanlaista luistelua kun jollain omilla 3v vanhoilla uusionastoilla.

                        Toi nastojen laskeminen leimakonttorilla kuulostaa yhtä hienoilta hommilta kun jarrukilvistä nipottaminen. Laki sanoo mutta asemilla on eroja

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎