Announcement

Collapse
No announcement yet.

530da 01 Turbiini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parrumies
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 14
    • Finland

    530da 01 Turbiini

    Morjesta!

    Foorumilta tuntuikin löytyvän jo paljon keskustelua aiheesta, mutta monesti tapauksiin liittyi muitakin ongelmia.. Tässäpä siis omani:

    Loota vaihtaa juuri niinkuin pitääkin, pehmeästi ilman mitään komplikaatioita.

    Kurjuus alkaa kun turbiinin pitäisi lukittua "ylläri!" Elikkäs 80km/h ja siitä edes päin tasaisella kaasulla kuorman kasvaessa esim. ylämäessä alkaa tuntua nykimistä. Jos tässä vaiheessa antaa vähän kaasua (ei niin paljon että vaihtaisi pienemmälle) kierroslukumittari nousee hetkellisesti ja palaa takaisin, jonka jälkeen auto alkaa kiihtyä. ..nykien siis.. Tämä myös tasaisella tiellä kiihdyttäessä.

    Sen verran selvinnyt että kesärenkaat olivat vierintäkehältään liian pienet ja tyhmyyksissäni kerkesin niillä pari kk kesällä ajella . Nyt kuitenkin varmasti oikean kokoisilla talvirenkailla on ajeltu ~400km.

    Vaihdelaatikkoon vaihdettu öljyt 30tkm sitten. Autolla muuten ajettu 330tkm.

    Voisiko johtua vaan noista vääränkokoisista kesänakeista että laatikko on "oppinut" väärin ja korjaantuu ajan kanssa oikeilla renkailla vai jokohan koko turbiini tullut tiensä päähän?
    Last edited by Parrumies; 18-12-2014, 01:30.
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #2
    Varmaan kokeneemmiltakin löytyy mielipidettä mutta minun mielestä kannattas nyt välittömästi ottaa öljyistä näyte, vieläkö auto liikkuu. Eli suurinta katasrohfia ei ole tullu. Jos metallihilua on öljyissä niin sit asia on selvä. Mutta seuraavaksi kattosin vikakoodit. Sieltä varmasti selviää jotain. Onko moottorissa kaikki ok? esim.

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      #3

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎