Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 -98 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BaTTman
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 70
    • Pirkanmaa

    540 -98 tyhjäkäynti

    Eli tyhjäkäynnillä kone tuntuu käyvän vajailla pytyillä/lohkolla.
    Liikkuu kyllä vielä, mutta kierrosten pudotessa alle 1500 rpm, syttyy vikavalo.

    Vikakoodejakin tuli luettua, mutta mein deutch ist nicht so gud...
    Sylintereille 5,6,7 ja 8 tulee Aussetzererkennung
    Fehler momentan vorhanden
    --
    --
    --
    --
    katschaedigender Fehler aktuell,
    --
    katschaedigender Fehler aktuell,
    --
    E-Flag entprellt
    CARB-entprellt
    SCATT-aktiv
    --

    Lisäksi valittaa sytytyskatkosta ja nokka-akselin ohjauksesta tulloo:
    Adaptionswert Spaetanschlag nicht plausibel aktuell....

    Eka meinasin puolaa, mutta mitenkäs nuo pytyt oikeen sijoittuu lohkoon?
    Eikös toisella puolella ole 1,2,3,4 ja toisella 5,6,7,8?

    Ja mitä nuo E-flag, CARB ja SCATT ovat?!?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10043
    • KVLA

    #2
    Kuskin puolelta löytyy 5-6-7-8 moottorin etupäästä katsoen.

    Comment

    • Daa Daa
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 910
      • Jyväskylä

      #3
      Laahain rikki jakopäästä ja venttiilit solmussa, siksi ei käy kaikilla.

      Comment

      • BaTTman
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 70
        • Pirkanmaa

        #4
        Juu, tuo sylinterijärjestys on niin kuin se normaalisti on.
        Pitänee availla hieman enempi, niin viisastuu kummasti.

        Kierroksiahan ottaa kyllä normaalisti, ja yli 1500rpm toimii normaalisti.
        Eli luulisi venttiilien toimivan normaalisti.

        ...jännä juttu että pitää tänne tulla kyselemään tyhmiä, kun voisi vain tutkia ihan fyysisesti että mikä prkl siellä taas mättää....

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          #5
          Tuon laahainhomman voi todeta repsikan puolelle avaamattakin - öljyntäyttökorkki auki niin lampulla näkee eri kulmista osittain laahaimia ja ketjujaa siitä aukosta repimällä eri suuntiin saa vähän osviittaa onko ketjut löysällä vai ei.

          Mulla on tiettävästi avaamaton jakopää ~350tkm ja ketju edelleen perhanan kireessä, laahaimet yhtenä kappaleena ja ainoa sivuääni on se perus vanoksen kalkatus jota nämä on kaikki tehneet sieltä jostain 80tkm kohdilta asti, liekö ahkera öljynvaihto vai mikä säästänyt.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎