Announcement

Collapse
No announcement yet.

apua kaivataan 530d -99 kanssa, siirtopumpulle virta hukassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veniscustom
    BTCF Member
    • Jan 2013
    • 42
    • veneheitto/oulu

    apua kaivataan 530d -99 kanssa, siirtopumpulle virta hukassa.

    Auto ajettu talliin täysin toimivana, parin tunnin päästä yritin lähtiä kessun hakuun mutta ei kirveelläkään käyntiin.

    Huomasin että ei kuulu enään normaaliin tapaan pumppujen surinaa tankista tai kuskin alta, noh purin suojamuovit pois ja mittaamaan tuleeko virtaa, no eihän sinne tullut. Sulakkeet ehjät ja vaihdettu nekin varmuuden vuoksi. Toisella releelläkin kokeiltu eikä ollut vaikutusta.

    Elikkäs mistä seuraavana rupeaisi tutkimaan ja kiroamaan tuon kanssa? :think
    BMW e60 530d
    BMW e39 530d
    ex. BMW e30 316
    ex. BMW e39 525tds
    ex. BMW e36 325
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10045
    • KVLA

    #2
    Jos sulakkeet on ehjät ja niiden läpi kulkee sähkö (kannattaa mitata),niin mittaisin ensimmäiseksi tuleeko releen kiskolle/pohjalle sähköt.Eli päävirta sekä herätevirta.Siitä voisi jo päätellä suuntaa,mihin sähkö katoaa matkalla.Ja kumpi puoli on ongelmana,ohjaus vai päävirta.Toimiihan myös releen maadoitus?Ja ohjataanko releen maadoitusta ECU:n kautta?

    Comment

    • veniscustom
      BTCF Member
      • Jan 2013
      • 42
      • veneheitto/oulu

      #3
      Mittailin tuossa ku tallilla kävin niin herätevirta tulee samoten maadoitus toimi. Mutta päävirta näyttäs menneen johonkin hukkapiiloon. Auto lähti kyllä heti käyntiin kun veti päävirran suoraan akulta releelle. Mutta ei kehtaisi tuollakaan tavalla jättää vaikka eikait siitä haittaakaan olisi? Löytyykö kohtalo tovereita jotka ossais sanoa mistä karkurin löytäisi? :think
      BMW e60 530d
      BMW e39 530d
      ex. BMW e30 316
      ex. BMW e39 525tds
      ex. BMW e36 325

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Releen ohjaus: Jatkuva jännite sulake F31, maadoitus DDE:ltä. Pitää muistaa, että aktivointi toimii virrat 2-asennossa yhtäjaksoisesti vain 60 sek, jos moottoria ei käynnistetä.

        Syöttöjännite:
        ->9/2000, sulake F54 (takakontissa)
        9/2000->, sulake F22 (hanskalokerossa)

        Jos syöttöjännite puuttuu, tarkista sulake ja mittaa syöttä sulakkeen kannalta. Jos sulakkeen kannallekaan ei tule jännitettä, seuraaksi tutkintaan pääsulakkeet F102/F110 (akun yläpuolella takapyöräkaaressa).
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • veniscustom
          BTCF Member
          • Jan 2013
          • 42
          • veneheitto/oulu

          #5
          vikakin saatiin korjattua! Rupesin purkamaan sulakerasian peräkontista että näkee sinne taakse niin sieltähän oli releelle menevä johto murtunut.

          No onneksi olikin nuin pieni vika! Kiitokset vinkeistä kuitenkin!
          Last edited by veniscustom; 09-01-2015, 01:50.
          BMW e60 530d
          BMW e39 530d
          ex. BMW e30 316
          ex. BMW e39 525tds
          ex. BMW e36 325

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎