Originally posted by SwampHog
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530dA puhaltaa kylmää kovassa vauhdissa
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by SwampHog View PostItellä puhaltaa 1500 rpm niin kuumaa ettei kättä kestä kun laittaa puhalluksen siitä keskikonsolista huhkimaan.
Vesipumppu, päätermari ja EGR termari vaihettu alkutalvesta.
Mulla oli vanhasta termarista ne muoviklipsit joka pitää termostaattia paikallaan, poikki ja termari eleli omaa elämäänsä kotelossa. Ei tullu ku haaleaa ilmaa ja -15 asteen pakkasella rupes jo palelemaan vaikka keula oli pahvilla tukossa.
Nyt on itellä päinvastainen ongelma kun topicissa, vesiventtilin kiertopumppu on vissiin antautunut, ei puhalla kuumaa ilmaa kabiiniin kun kierrosten ollessa yli 1500rpm eli parkissa palelee, mutta matkalla tarkenee
Pitänee koittaa jos sais hiilten vaiholla tuohon elämää, muuten pitää tilata romikselta joku vanha ja huoltaa se. Uus maksaa yli 300€ Ebay:ssä..
mitä ne ihka-anturit on, kyl se autocomi joitai antureitten lämpöjä näyttää kyllä. Katonpa neki viikonloppuna jos tuo vesiventtiili näyttää järelliseltä....
Comment
-
-
Vesiventtiili oli aivan mahtava, aivan mahtava! Enkä edelleenkään keksi että miten se vaikuttas mihinkään jos vaan läpi menee vesi, johto irti on auki ja näin ollen kuumaa tulee halusi tai ei. Eikä tuossa mitään pumppua ole vaan webastossa.
Nyt irrottelin webaston kortin ja ilmastointi alko sen jälkeen sekoilla kun kuskin ovipahvin irrotin ja ikkunakytkimen siinä samalla. BC-valo vilkkuu ja kun laittaa virrat päälle ja ottaa pois niin tuuletus/lämmitys jää pöhisee vaikka rest ei ole päällä. Oisko joku väyläpurkki ollu jumissa ja nyt alko pelaamaan? acc-asennossa kellon/bc-takaa löytyy vent ja heat on-off valinnat ja luonnollisesti heat menee off-tilaan ja vent pomppaa on:lle kun painelee namiskoja. Mutta vaikka kuinka laitto off, niin puhaltelee silti.
Tarvinnee huomenna taas jumpata se saatanan, eiku webaston kortti paikolleen ja kokeilla vielä kerran. Sitten saa kortti lähteä takaisin saksaan.
Nyt paukkuu pirusti oikee takaiskari vissii ja näkypä ne isot korihelat olevan vaihtokunnossa kans
Nii ja tosiaan webaston ohjelmalla pääsi kii sen verran että komponenttitestillä löpöpumppu lutkutti, kiertovesipumppu pyöri. Mutta käyntiin ja pysäytysvalikot oli harmaana. Tämä siis sillon kun se kortti oli vielä paikollaan...
Last edited by reddewil; 21-02-2015, 22:33....
Comment
-
-
Webaston korttia käytetty paikallaan ja heat vent -valikossa enää vent jäljellä.
Testailin tuossa 88c oli lämmöt ja kun käsivaihteella ajaa 3000rpm niin haaleaa ja kylmää puhaltaa vaikka laittaa lämmöt 32c ja puhallus eteen niin sama homma. Mutta, kun kun käyttää D:llä hetken että kiekat tippuu alle 2000rpm ja alkaa puhaltaa kuumaa ja nakkaa uudestaan pari vaihetta pienemmälle ja vaikka 3500rpm niin kuumaa tulee edelleen ja todella kuumaa tuleekin. Eli termarissa tuskin on vika vaan ilmastoinnin ohjaus sekoilee omiaan.
Olkoot, ostin jo S80 volvon, sillä tarkenee ainakin eikä kyyti kyllä huonontunu....
Comment
-
-
Ratkeshan se tämäkin lopussa. Enää ei tule kylmä talvella
Hulluksihan ne kattokin kun joutui parkissa vinguttamaan 1500 rpm, että tuli kabiiniin lämmintä
Se vesipumppu oli kaput siinä vesiventtiilin alla.
Tilasin Saksasta 60€ käytetyn osan ja sehän lähti pelaamaan samantien.
Nyt kun on Vesipumppu ja EGR -termari vaihdettu ja tuo vesiventtiili, niin tyhjäkäynnillä nousee lämmöt yli puolenvälin.
Kun ilmastoinnin laittaa +32, säätörullan täysille, puhalluksen naamalle, tulee tyhjäkäynnillä niiin kuumaa että ei kättä kestä jos laittaa sen siihen suuttimen päälle
Originally posted by SwampHog View PostItellä puhaltaa 1500 rpm niin kuumaa ettei kättä kestä kun laittaa puhalluksen siitä keskikonsolista huhkimaan.
Vesipumppu, päätermari ja EGR termari vaihettu alkutalvesta.
Mulla oli vanhasta termarista ne muoviklipsit joka pitää termostaattia paikallaan, poikki ja termari eleli omaa elämäänsä kotelossa. Ei tullu ku haaleaa ilmaa ja -15 asteen pakkasella rupes jo palelemaan vaikka keula oli pahvilla tukossa.
Nyt on itellä päinvastainen ongelma kun topicissa, vesiventtilin kiertopumppu on vissiin antautunut, ei puhalla kuumaa ilmaa kabiiniin kun kierrosten ollessa yli 1500rpm eli parkissa palelee, mutta matkalla tarkenee
Pitänee koittaa jos sais hiilten vaiholla tuohon elämää, muuten pitää tilata romikselta joku vanha ja huoltaa se. Uus maksaa yli 300€ Ebay:ssä..E39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostAuto 10/99 530dA Touring, automaatti-ilmastointi.
Niin eli sieraimet on tukittu keulasta, termari vaihdettu ja nyt -10c ulkona koneen lämmöt 88c-92c kun kierrokset pysyy alle 2000rpm. Mutta kun ajaa yli satasta ja kierrokset nousee vaikka 2200rpm niin alkaa puhaltamaan viileää. Koneen lämmöt ei muutu juurikaan, ehkä vähän laskee mutta ei alle 80c, mutta sisälle puhallettava ilma on kylmää!
Mikä tuota rakkinetta vaivaa. Koitin tutkia realista putkien kiertoa ja en keksi mikä tuota vaivaa.
Webasto on kotona sisällä ja autossa sen tilalla yhdysputki.
Normaaliajossa lämmöt nousee nopeasti ja jo 45c koneen lämmöillä automaatti-ilmastointi alkaa puhaltaa lämmintä ja kovenemassa määrin.
Eikä auta että laittaa 32c koneeseen, kylmää tulee jos vauhtia on.
Karvahattua syvemmälle ja hanskat käteen tai sit ajellaan max. 100kmh
530d facelift 2002, manuaali lämmönsäädöt/ilmastointi.
Parkissa ja hiljaisilla nopeuksilla <90 km/h lämmönsäätö tottelee täysin, mutta kun nopeutta nostetaan - alkaa lämmityslaite elämään ihan omaa elämäänsä.
Seurasin asiaa yhdellä pitkähköllä matkalla. Kun laitoin vakkariin asetukseksi ~92 km/h ja annoin ajan kulua, tipahti sisääntulevan ilman lämpötila aina suunnilleen kymmenen minuutin välein aina kolmisen minuutin ajaksi. Lämpötila siis "soutaa" edestakaisin.
Edellinen omistaja sanoi oireen johtuvan siitä säätöpanelista, jossa on ne ajastukset ja näytöt. Vika ei vaihdosta häipynyt.
Oma kysymys/havainto: pitääkö täysin käyntilämpöisen koneen jäähdytysvesiletku (ylä-) olla kimmoisa/lievässä ylipaineessa? Kärryni yläletku on juuri samanlainen lötkö lämpötiloista riippumatta.
Comment
-
Comment