Olis tommonen vm. 6/96 528iA steptronic ja 5hp18-laatikko. Olen omistusaikana huomannut, että laatikon täyttöproppu vuotaa öljyä laatikosta, laatikkoon on vaihdettu ainakin 150tkm sitten öljyt, ja vissiin edellinenkin omistaja ne on vaihtanut puheiden mukaan.
Nyt hankin sopivan kuusiokolohylsyn ja avasin tulpan. Auto nosturissa aikalailla vaaterissa, öljyt huoneenlämpöisiä, auto ollut viikon lämpimässä hallissa, mutta käymättömänä kun moottori purettu, tulppa oli ihan kunnolla kiinni. Kun tulppa putosi kierteiltä niin valtava tulva öljyä rupesi tulemaan täyttöreiästä.
Kuuluko tämän ihan näin täynnä, kuitenkin normaali tarkistuslämpötila on 30°C ohjeiden mukaan, ja nyt oli alle joten öljytason pitäisi olla matalampi.
Laatikko toiminut moitteetta, ainostaan toi vuoto huolettanut.
Eli sekavasta selityksestä jos ei selviä mitä haen, eli kysymys onkin, että jos taso olisi kohdallaan niin eihän öljyn pitäisi tulla tulvimalla kun tulpan avaa ja öljytaso olisi oikea?
Nyt hankin sopivan kuusiokolohylsyn ja avasin tulpan. Auto nosturissa aikalailla vaaterissa, öljyt huoneenlämpöisiä, auto ollut viikon lämpimässä hallissa, mutta käymättömänä kun moottori purettu, tulppa oli ihan kunnolla kiinni. Kun tulppa putosi kierteiltä niin valtava tulva öljyä rupesi tulemaan täyttöreiästä.
Kuuluko tämän ihan näin täynnä, kuitenkin normaali tarkistuslämpötila on 30°C ohjeiden mukaan, ja nyt oli alle joten öljytason pitäisi olla matalampi.
Laatikko toiminut moitteetta, ainostaan toi vuoto huolettanut.
Eli sekavasta selityksestä jos ei selviä mitä haen, eli kysymys onkin, että jos taso olisi kohdallaan niin eihän öljyn pitäisi tulla tulvimalla kun tulpan avaa ja öljytaso olisi oikea?
Comment