Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touringin iskarien/jousien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    E39 Touringin iskarien/jousien vaihto

    On kulunut jo kymmenen vuotta kun viimeeksi vaihdoin E39:iin pumppuja, joten kysyn vaan että riittikö etupäässä että irroittaa kallistuksenvakaajan luut ja yläpään mutterit? Taittuuko tolppa kaaren ulkopuolelle jo noilla eväillä? Vai pitääkö irroitella raidetangon nuppeja tai tukivarsia?

    Ja mitkä olisi pikaohjeet Touringin takapään pumppujen ja jousien vaihdolle? Farkussahan homma taisi olla vähän helpompi kuin sedanissa?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    On kulunut jo kymmenen vuotta kun viimeeksi vaihdoin E39:iin pumppuja, joten kysyn vaan että riittikö etupäässä että irroittaa kallistuksenvakaajan luut ja yläpään mutterit? Taittuuko tolppa kaaren ulkopuolelle jo noilla eväillä? Vai pitääkö irroitella raidetangon nuppeja tai tukivarsia?
    Itse olen irroittanut raidentangon sisäpäästä sen jälkeen, kun kerran huomasin vääntäneeni sen sisäpään varren pallon juuresta mutkalle.

    Eli tolppa kyllä taipuu kaaresta ulos mitään ylimääräistä irrottamattakin, mutta siinä on riskinsä.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by tmth View Post
      Itse olen irroittanut raidentangon sisäpäästä sen jälkeen, kun kerran huomasin vääntäneeni sen sisäpään varren pallon juuresta mutkalle.

      Eli tolppa kyllä taipuu kaaresta ulos mitään ylimääräistä irrottamattakin, mutta siinä on riskinsä.
      Näin muistelinkin että tuo raidetanko on hyvä irroittaa. Eikö ulkopään nuppi irronnut kun jouduit sisäpäästä irroittamaan?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by JKK View Post
        Näin muistelinkin että tuo raidetanko on hyvä irroittaa. Eikö ulkopään nuppi irronnut kun jouduit sisäpäästä irroittamaan?
        Kai se irtoaisi, mutta jotenkin pidän helpompana pyöritellä sisäpää auki

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎