Sadetunnistimen ja tuulilasin väliin on tullut ilmakuplia, minkä takia tuo tunnistin ei toimi millään tavalla. Onko tuon korjaamiseen konsteja? Tunnistinosa tulee ilmeisesti uuden tuulilasin mukana valmiiksi kiinnitettynä, mutta voiko vanhaa korjata? Eikait ehjää tuulilasia tartte tunnistimen takia vaihtaa...
E39 sadetunnistin ei toimi
Collapse
X
-
E39 sadetunnistin ei toimi
-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745Tags: None
-
Eikös se tunnistin olekaan kiinni siinä peilin rungossa eikä lasissa?
Jokatapauksessa miten ihmeessä sinne väliin on voinut ilmakuplia tulla? Ellei lasia sitten ole vaihdettu ja tunnistin/peili kiinnitetty huonosti?
Kaipa sen pelin irti saa ja sitten koettaa liimata uudelleen?
EDIT:
Tai taitaa sen sadesensorin saada erikseenkin irti peilin juuresta?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...=61&fg=15&hl=3Last edited by TheRipper; 29-01-2015, 17:19.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
Tunnistin tulee lähestulkoon aina siihen tarkoitetulla geelillä lasiin kiinni. Geeli "kovetetaan" tunnistimen runkoon kiinni sen ollessa irti lasista. Yksityisenä tuollaisia aineita ilmeisesti aika mahdoton hankkia, joten melkeempä helpoin tapa käydä laseja asentavassa liikkeessä. Todennäköisesti joutuu tilaamaan uuden tunnistimen, koska sitä ei ehjänä irti pitäisi saada. Ilmakuplat voi johtua alunperin huonosti kiinnitetystä tunnistimesta jos sen lasin vaihtanut kaveri ei ole ihan oikein hommaa tehnyt.E39 530dA M-Sport Individual -03
ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89
Comment
-
Kävin jo lasiliikkeessä, eikä niillä ollut mitään liimoja tms. siihen. Sanoivat noiden osien tulevan uusiin tuulilaseihin valmiiksi kiinnitettyinä. Saako tuota pyyhkijää toimimaan ilman tunnistinta normaalilla ajastuksella? Nyt pyyhkijän viiksessä on asennot off/sadetunnistin/jatkuva pyyhintä/jatkuva nopea pyyhintä. Olisi tarpeeksi kätevää, jos tuolla tunnistimen ajastuksen säädöllä voisi manuaalisesti säätää pyyhintäväliä.-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
Kun sadetunnistin on poissa pelistä, tihku on toimii sillä tehtaalla määritellyllä aika välillä eikä sitä voi muuttaa.
Ja E39:stä saa itse tunnistimen kyllä irti. Kahteen olen moisen vaihtanut, kun vanhat on ollu sököjä.Last edited by zener; 29-01-2015, 18:14.
Comment
-
Kappas! Taas sitä oppii jotain uutta. Eli tuulilasi jo menee vaihtoon niin automaattisesti tuo tunnistin myös. Sehän hieman selittää merkkiliikkeiden lasien hintoja niihin ilmeisesti kuuluu tuo sensori sitten mukaan...Originally posted by savukone View PostTunnistin tulee lähestulkoon aina siihen tarkoitetulla geelillä lasiin kiinni. Geeli "kovetetaan" tunnistimen runkoon kiinni sen ollessa irti lasista. Yksityisenä tuollaisia aineita ilmeisesti aika mahdoton hankkia, joten melkeempä helpoin tapa käydä laseja asentavassa liikkeessä. Todennäköisesti joutuu tilaamaan uuden tunnistimen, koska sitä ei ehjänä irti pitäisi saada. Ilmakuplat voi johtua alunperin huonosti kiinnitetystä tunnistimesta jos sen lasin vaihtanut kaveri ei ole ihan oikein hommaa tehnyt.
Mutta tosiaan toimiihan tihkukytkin normaalisti jos tunnistimen ottaa pois...Tosin täysin turha härpäkehän tuo tunnistin on kun haluaa kokoajan olla pyyhkimässä, eihän semmoista vipotusta kestä kukaan.
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Eikä mene. Omaan E39:iin on vaihdettu tuulilasi, ja vanha sadetunnistin vaan paikoilleen ja homma rokkaa no problem.Originally posted by TheRipper View PostKappas! Taas sitä oppii jotain uutta. Eli tuulilasi jo menee vaihtoon niin automaattisesti tuo tunnistin myös. Sehän hieman selittää merkkiliikkeiden lasien hintoja niihin ilmeisesti kuuluu tuo sensori sitten mukaan..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Tuon kun saisikin tehtyä. Tuo sadetunnistin on muutenkin ihan perseestä. Se ei osaa toimia niin kuin minä haluaisin pyyhkijöiden toimivan.Originally posted by samtheman1 View PostOlisi tarpeeksi kätevää, jos tuolla tunnistimen ajastuksen säädöllä voisi manuaalisesti säätää pyyhintäväliä.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Noh, yksikään automatiikka ei voi toimia 100% kuten ihminen haluaa, pätee niin automaattivaihteistoihin kuin ilmastointeihinkin, mutta ainakin omassa E39:ssä sadetunnistin toimii ihan asiallisesti ja on se varuste josta en voisi luopua mistään hinnasta.
Kun sataa, niin sateen tiheys vaihtelee jatkuvasti ja ilman tunnistinta joutuu pyyhkinten nopeutta säätäämään aivan yhtenään, puhumattakaan kun vastaantulija heittää kurat naamalle.
Minulla alkuperäinen tuulilasi vielä autossa, voiko ne vaihton yhteydessä sen anturin sählätä siten, ettei enää toimi tunnistus luotettavasti?BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
Sadetunnistin oli kiva härpäke, niin pitkään kun toimi. Nyt ne ilmakuplat estää sen toimimisen. Kai siihen joku konsti täytyy olla muukin kuin lasin vaihto?! Sen violetin osan ja tuulilasin välissä on niitä kuplia. Voiko tuon osan irroittaa jotenkin ja liimata takaisin? Millä irti ja millä kiinni?-Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-
Exiä E39 520D, E38 735
Nykyisiä E61 525D, E65 745
Comment
-
Itsellä molemmissa pyyhkii aivan liian usein...Originally posted by öpel View PostNoh, yksikään automatiikka ei voi toimia 100% kuten ihminen haluaa, pätee niin automaattivaihteistoihin kuin ilmastointeihinkin, mutta ainakin omassa E39:ssä sadetunnistin toimii ihan asiallisesti ja on se varuste josta en voisi luopua mistään hinnasta.
Kun sataa, niin sateen tiheys vaihtelee jatkuvasti ja ilman tunnistinta joutuu pyyhkinten nopeutta säätäämään aivan yhtenään, puhumattakaan kun vastaantulija heittää kurat naamalle.
Minulla alkuperäinen tuulilasi vielä autossa, voiko ne vaihton yhteydessä sen anturin sählätä siten, ettei enää toimi tunnistus luotettavasti?
Tosin pääsin tuosta pyyhkimistarpeesta kerralla kun laitoin 5 Sateesta ainetta lasiin...enään ei juurikaan pyyhkimiin tarvitse koskea ja mikä parasta mitä enemmän sataa sitä paremmin se toimii.
En tuota sadetunnistinta ole tuon jälkeen koskaan päälle enään kytkenyt.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Sadetunnistin on erillinen irrotettava osa, joka on kiinni tuulilasiin liimatussa linssissä. Linssi on liimattu tuulilasiin valmiiksi tehtaalla, eikä ole tarkoitettu irrotettavaksi. Kotikonstein tuon linssin liimaus ei yleensä tahdo onnistua, kun sinne jää niin helposti ilmakuplia tai käytetty liima ei läpäise valoa kuten alkuperäinen kiinnitys.
Jos sadetunnistimen toiminnan kokee huonoksi tai epäloogiseksi, kannattaa kokeilla tunnistimen alustusta piuhan nokassa.
5sateesta on sinällään mainio aine, mutta kerran laitettuna sen kanssa on lopullisesti naimisissa. Pinnoituksen varsin nopeasti osittain kuluesssa lopputulos on pahempi, kuin lasi ilman mitään käsittelyaineita.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Tähän tarkempaa vinkkiä? Oma pyyhkii ehkä vähän liian tiheästi, toki tämä on makuasia.Originally posted by Clavurion View PostJos sadetunnistimen toiminnan kokee huonoksi tai epäloogiseksi, kannattaa kokeilla tunnistimen alustusta piuhan nokassa
Tästä asettelen kyllä eriävän mielipiteen. 5sateesta tuntuu edelleen lasissa, vaikka syksystä asti on ollut auton lasissa. Toki teho on heikentynyt tosi paljon, mutta edelleen näkee kohdan, jossa ainetta ei ollut. Mutta on se kauttaaltaa vieläkin parempi, kuin se että ei olisi lainkaan ainetta.Originally posted by Clavurion View Post5sateesta on sinällään mainio aine, mutta kerran laitettuna sen kanssa on lopullisesti naimisissa. Pinnoituksen varsin nopeasti osittain kuluesssa lopputulos on pahempi, kuin lasi ilman mitään käsittelyaineita.
Comment
-
Sama juttu. Vaikka on aine lähes hävinnyt lasista niin silti näkyvyys on parempi kuin lasissa johon sitä ei ole laitettu.Originally posted by zeniitti View PostTästä asettelen kyllä eriävän mielipiteen. 5sateesta tuntuu edelleen lasissa, vaikka syksystä asti on ollut auton lasissa. Toki teho on heikentynyt tosi paljon, mutta edelleen näkee kohdan, jossa ainetta ei ollut. Mutta on se kauttaaltaa vieläkin parempi, kuin se että ei olisi lainkaan ainetta.
Itsellä jo varmaan 10 vuoden käyttökokemus kyseisestä aineesta.
Ja helppohan tuo on aina pesun yhteydessä lasiin laittaa...(siis jos auton pesee itse) Tosin näin talvisin ei läheskään joka pesussa tule laitettua ja silti hyvin toimii.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Jep, eli ei se tuulilasi vaihtoon mene. Tunnistimen saa lasista irti, mutta sen jälkeen tarvitsee vaihtaa se geeli. Siihen ei tule pisaraakaan mitään liimoja yms vaan geeliä, mikä on ns. kertakäyttöistä. Itse ainakin kaikkiin tuulilaseihin missä on sadetunnistin, olen vaihtanut sen geelin. Ja tuo "lasiliikken kaveri" puhuu ihan täyttä paskaa.E39 530dA M-Sport Individual -03
ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89
Comment
Comment