Announcement

Collapse
No announcement yet.

PDC ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kelju
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 26
    • Kokkola/Lohtaja

    #16
    Originally posted by Kiwes View Post
    En muistanu ottaa läppäriä matkaan ni iltaan menee tutkailu tuon oman kärrin kanssa... kokeileppas piruuttain sillai, et otat yhen anturin pois kokonaan, et alkaako sillon jatkuva huuto kun laitat tutkat päälle... Mikäli tekee näin, niin voi pian olla, et on tullu antureilla kilometrit täyteen ja toimii vastaavalla tavalla kun mulla olevat tarvikeanturit (hiljentää jatkuvan huudon mutta ei toimi kuitenkaan oikein)
    Nojoo nyt on vähä tahkia selittää mutta koita ymmärtää

    Eli tilanne on nyt seuraava- kävin lyömään äsken auton käyntiin (varmuueks toimis varmaan pelkästään et virrat päällä ja pakki silmäs) ja pakki päälle, käppäri tiukasti ylös. Ei kuulunu taaskaan mitään. Nurkka lista irti ja eka anturi pois -> ei kuulunu mitään. Joku joskus täälä sanonu et toimii kolmella anturilla niinpä otin toisenki nurkan irti ja sit piti pitkän piippauksen ja lopetti. No aattelin et jaha anturit ei toimi.... mutta kun löin molemmat anturit takas kiinni ja kävelin auton takaa aikeissa laittaa virrat pois niin rupes piippaan hitaalla rytmillä. Ja kun siinä aikani kokeilin kädellä niin lopputuolos oli et nurkka anturit ei toimi kumpikaan mut keskellä molemmat kyllä piippaa(niinkuin kuuluukin et metrin päästä alottaa hitaalla rytmillä ja 15 cm suoraa huutoo). Ja anturit tosiaan vaihdoin kaikki kerralla kun ebayssa makso jonku 10 kipale ja 20 postit niin siinäpä tuli kaikki samalla.
    Eli ne anturit vaan saattaa olla mitä vain ja jännää täs nyt on se et ne nurkat ei haista mitään mut kaks keskimmäistä kyllä tajuaa:think ja miks nyt yhtäkkiä rupes pelittään kun repi ne kaks irti ja pani takas
    Last edited by Kelju; 03-02-2015, 15:29.
    E39 530iA Titansilber
    EX: E61 530xd
    EX: E36 M3 3.2 Cabrio Bostongruen
    EX: E36 320i toukka Cosmosschwarz
    EX: E34 525 Cosmosschwarz
    EX: E39 528iA Cosmosschwarz
    EX: E46 320iA Imolarot 2

    Comment

    • espi70
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 78

      #17
      Lainataan vähän tätä keskustelua.
      Omassa 6/2002 530d:ssä on sama perusongelma eli PDC huutaa suoraa huutoa muutaman sekunnin aina kun laittaa pakin päälle ensimmäisen kerran starttauksen jälkeen.
      Mikään antureista ei värise, surise eikä tee mitään muutakaan. PDC-boksi vaihdettu täältä foorumilta ostettuun käytettyyn jonka piti ainakin myyjän mukaan olla toimiva => ei muutosta.
      Auto kävi muissa asioissa huollossa ja pyysin katsomaan vikakoodit PDC:hen liittyen. Kuulemma sieltä tulee herja anturien virransyötöstä eli ilmeisesti kaikki anturit ovat sen takia poissa pelistä.
      Mistähän tällaiseen ongelmaan voisi lähteä etsimään ratkaisua? Pystyykö tuon PDC-boksin toimivuutta toteamaan jotenkin helposti vai pitääkö tilata uusi boksi varmuuden vuoksi?

      Comment

      • zeniitti
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2011
        • 575
        • 127.0.0.1

        #18
        Melkeinpä inpalla katsoisin, että mikä anturi siellä harmia aiheuttaa. Lukee ensin vikakoodit ja sitten livedataa pdc:ltä. Sitte alkaa tutkimaan mitä osia/johtoja vaihtaa.

        Comment

        • BaTTman
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 70
          • Pirkanmaa

          #19
          Mitään asiasta tietämättä, kait sulake on ehjä?
          Vai onko pdc-boxikin sen takana?
          Ja jos pdc-boxi on ehjä, niin kait se piippaa silloin?
          Eli mitäs jos tarkastaisi seuraavaksi niitä antureita. Että piuhat on kunnossa jne.

          Comment

          • espi70
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 78

            #20
            Muistaakseni tarkistin sulakkeen silloin kun ensimmäisen kerran pähkäilin tätä eli viime syksynä, talven aikana tätä ei ole tullut sen suuremmin ihmeteltyä. Pitää toki varmistaa vielä että sulake on tosiaan ehjä.
            Ongelmana on se, että INPA ei kerro mitään yksittäisistä antureista kun herjaa niiden virransyöttöä kokonaisuudessaan, tällaisen tiedon sain nick Bullitin pajalta jossa asiaa nyt viimeksi tutkittiin. Oman logiikan mukaan pitäisi siis lähteä etsimään vikaa jostain muualta kuin yksittäisistä antureista.
            Epäilys kohdistui aluksi PDC-boksiin mutta se on vaihdettu ja ainakin käytetyn boksin myyjä vakuutti sen olevan ehjä, tiedä sitten.
            Seuraavaksi pohdituttaa sitten tuo PDC-boksin virransyöttö, miten sen saisi varmistettua että sille tulee sähköt kuten pitäisi (olettaen että sulake on ehjä)? Muistaakseni boksille tulee kolme moninapaliitintä (oletettavasti yksi etupään antureilta, yksi takapään antureilta ja kolmannessa virransyöttö ja tietoliikenne autoon päin?) Onko tietoa missä noista on se virransyöttö?

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #21
              Toimiiko pakkivalot?
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • j00ppis
                Newbiemmer
                • Mar 2015
                • 1
                • Helsinki

                #22
                Tourinkin PDC vittuilee

                Hei!

                Täällä olis semmone ongelma et keskimmäinen oikealta takaalta oleva anturi toimii, piippaa siis etäisyydet.
                Mitkään muut ei piippaa etäisyyksiä


                - vikakoodin antanut oikeaetu päästä
                - Kuuntelin kaikki anturit läpi
                - Parkkitutkat tikittää, paitsi,
                Oikea takaulommainen ja oikeaetu ulommainen

                Miksi muut anturit jotka " tikittävät, PDC:nn ollessa päällä ei piippa "

                Vika kaapeleissa mahdollisesti?

                - Välillä tulee PDC faulttia että rupee välkkymään pdc nappula mutta poistuu jonkin ajankuluttua

                ( Yksi anturi siis toimii kunnolla, ja ilmoittaa etäisyydet, muut tikittää ja 2 pimeenä )

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  #23
                  PDC meni mykäksi

                  Hei,

                  Auton PDC jonkin aikaa temppuillut siten, että kun lyö pakin päälle niin pitää jatkuvaa piipitystä. Vikakoodit luetutin joskus ja sanoi, että takana vasemmalla anturi rikki tjsp. Eilen vaihdoin uuden alkuperäisen tilalle ja nyt loppui se jatkuva piipitys, mutta myös koko PDC meni mykäksi. Ei pidä ääntä vaikka mitä tekisi. Kaikki anturit tikittää/särisee.

                  Itse silti jo tyytyväinen, että sai ton jatkuvan metelin pois, mutta olisi tuo kiva saada vielä toimimaan siten kuin kuuluukin.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Night-Wind View Post
                    Hei,

                    Auton PDC jonkin aikaa temppuillut siten, että kun lyö pakin päälle niin pitää jatkuvaa piipitystä. Vikakoodit luetutin joskus ja sanoi, että takana vasemmalla anturi rikki tjsp. Eilen vaihdoin uuden alkuperäisen tilalle ja nyt loppui se jatkuva piipitys, mutta myös koko PDC meni mykäksi. Ei pidä ääntä vaikka mitä tekisi. Kaikki anturit tikittää/särisee.

                    Itse silti jo tyytyväinen, että sai ton jatkuvan metelin pois, mutta olisi tuo kiva saada vielä toimimaan siten kuin kuuluukin.
                    Piuhan päähän katsomaan miltä näyttää. Testerillä voi testata, että gongi toimii ja katsoa miltä anturien lukemat näyttää. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa, niin ei maksa mahdottomia. Toki johtojen kunnon voi tarkistaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎