Announcement

Collapse
No announcement yet.

kierrokset nousee startatessa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kauko-63
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 143
    • vantaa

kierrokset nousee startatessa

otsikon mukainen oire 528:ssa m52 kone ja siis kun auto esim yön yli seissyt ja starttaa niin kone ottaa reilusti kierroksi mutta tasaantuu kyllä samantien ja sitte käy hienosti mutta mistähän johtuu toi ryntäys heti startin jälkeen?
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

Kauanko se ryntäys kestää ja paljonko on kierroksia?

Taitaa olla suht normaalia ruiskumoteille.
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

Comment

• keeke
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 673
      • https://t.me/pump_upp

Mulla sama ongelma samalla koneella.Kierrokset nousee melkein 2500 joten normaalia se ei oo.Jos koneen sammuttaa ja starttaa uudestaan niin toimii nosrmaalisti,samoin jos on seissyt muutaman tunnin...Mutta jos seisoo esim yön yli niin kiertää taas.Päästöt normaalit.
      https://t.me/pump_upp

Comment

• iSanttu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2014
        • 70
        • Naantali

Originally posted by kauko-63 View Post
        otsikon mukainen oire 528:ssa m52 kone ja siis kun auto esim yön yli seissyt ja starttaa niin kone ottaa reilusti kierroksi mutta tasaantuu kyllä samantien ja sitte käy hienosti mutta mistähän johtuu toi ryntäys heti startin jälkeen?
        Ottaako hyvin kierroksia jääkö kierrokset leijumaan ?:think

Comment

• Löwen
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 385
          • Finnland

Voi olla imuvuoto jossain. Haitarikumi, tyhjäkäyntimoottorin letku, separaattori ja huohotinputki sekä öljytikkuun menevä "paluu letku" on ainakin helppo tarkastaa. Muuttuuko käynti kun nostaa öljytikkua tai avaa öljyntäyttö korkin? Jos ei muutu niin hörii ilmoja jostain.
          MB E220CDI '10 Braun

Comment

• Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

Mulla teki lopuillaan oleva nokka-anturi sekä kutos että kasikoneessa tuota, tosin mulla pomppas vaan jonnekin 1800rpm. Samoten imuvuoto teki tuota mutta imuvuodon ollessa kierrokset laskivat paljon hitaammin takaisin tyhjäkäynnille.

Nyt kun on ehjät nokka-anturit ja imuvuodot rajattu laskuista pois niin käy hetken, ehkä alle sekunnin ~1200rpm ja putoaa siitä varsin hätäisesti tyhjäkäynnille.

Tuokin hyppy saattaisi ehkä olla kampuran anturin vaihdolla vielä vähennettävissä, olisi uusi anturi tuossa jo valmiina mutta mokoma oli niin juntturassa että meni kuusiokolo pyöreäksi.

Comment

• bemu530
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 163
              • Ekenäs

Originally posted by Gedd View Post
              Mulla teki lopuillaan oleva nokka-anturi sekä kutos että kasikoneessa tuota, tosin mulla pomppas vaan jonnekin 1800rpm.
              A-haa, mulla on sama ilmiö kylmällä koneella, eli juurikin tuonne luokkaan 1800rpm menee käynnistäessä ja laskee kyllä sekunnissa kahdessa alle 1000rpm. En ole ajatellut, että kyseessä olisi mikään vikatilanne tai oire sellaisesta, mutta ilmeisesti näin kuitenkin on. Täytyykin laittaa vaihtoon noi molemmat anturit (nokka ja kampura).
              BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
              BMW 320dA -09

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎