Touring takaluukun lasin kehys ruostunut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zipa
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 1
    • Parainen

    Touring takaluukun lasin kehys ruostunut

    Terve, tuli alun perin kuukauden tai kahden tilapäiskäyttöä ajatellen napattua tuollainen -02 vuotinen 330 tkm ajettu 525d farkku joka on muuten kaikin puolin siisti ja toimiva, mutta tuo takaluukun lasin kehys on alareunastaan aivan läpimätä. Muuten ei ruostetta pahemmin ole näkynyt missään, mitä nyt tankin luukun alareuna hieman kupruilee ja toisen takaoven kynnyslistan kulmassa jotain pienen pientä röpöä saattaaisi olla. Ikäisekseen ihan jees, siis?

    Niin, jotain asiaakin oli, eli se takaikkunan kehys. Kannattaako korjauttaa vai ostaa suoraan uusi (purku)osa ja maalauttaa sopivan väriseksi? Tuo nykyinen kehys on siis todellakin alareunastaan aivan mätä, paloja lohkeilee kun vähänkin sormella painaa. Jotenkin on niin kapoisan näköinen osa ylipäätään että vaikeaa uskoa sieltä enää mitään tervettä peltiä löytyvän vaikka lähtisi sitä hiomaan ja putsaamaan.

    Tosiaan, ajatus oli ajaa tuolla kuukausi tai kaksi ja sitten laittaa eteenpäin, mutta oli niin kiva kulkine että ehkäpä luovunkin jostain muusta rakkineesta tuon sijaan...
  • nostalgiaa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 57
    • Halikko

    #2
    Originally posted by zipa View Post
    Terve, tuli alun perin kuukauden tai kahden tilapäiskäyttöä ajatellen napattua tuollainen -02 vuotinen 330 tkm ajettu 525d farkku joka on muuten kaikin puolin siisti ja toimiva, mutta tuo takaluukun lasin kehys on alareunastaan aivan läpimätä. Muuten ei ruostetta pahemmin ole näkynyt missään, mitä nyt tankin luukun alareuna hieman kupruilee ja toisen takaoven kynnyslistan kulmassa jotain pienen pientä röpöä saattaaisi olla. Ikäisekseen ihan jees, siis?

    Niin, jotain asiaakin oli, eli se takaikkunan kehys. Kannattaako korjauttaa vai ostaa suoraan uusi (purku)osa ja maalauttaa sopivan väriseksi? Tuo nykyinen kehys on siis todellakin alareunastaan aivan mätä, paloja lohkeilee kun vähänkin sormella painaa. Jotenkin on niin kapoisan näköinen osa ylipäätään että vaikeaa uskoa sieltä enää mitään tervettä peltiä löytyvän vaikka lähtisi sitä hiomaan ja putsaamaan.

    Tosiaan, ajatus oli ajaa tuolla kuukausi tai kaksi ja sitten laittaa eteenpäin, mutta oli niin kiva kulkine että ehkäpä luovunkin jostain muusta rakkineesta tuon sijaan...
    Moi, tyyppivika. Jos hyvän haluaa pidemmäksi aikaa niin kannattaa laittaa uusi. Tosin samalla joutuu todennäköisesti uusimaan tuulilasinpyyhkijän runko-t-kappaleen jolla pyyhkijä kiinni. Sekin yleensä niin hapettunut että vanhasta ei saa kalua sen purettua.

    runko uutena n. 400 €, t-runko 150 lasin laitto 150 ellei itse laita.
    yleensä myös takalasin lämmitin ei toimi.

    itse päädyin uusimaan kaiken takalasi+runko+tkappale hilppeineen+laitto yhteensä reilun tonnin paukku. Mutta eipä tarvitse niitä kohtia auton elinikään vaihdella.

    Comment

    • Tonait
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 17
      • Turku

      #3
      Originally posted by nostalgiaa View Post
      Moi, tyyppivika. Jos hyvän haluaa pidemmäksi aikaa niin kannattaa laittaa uusi. Tosin samalla joutuu todennäköisesti uusimaan tuulilasinpyyhkijän runko-t-kappaleen jolla pyyhkijä kiinni. Sekin yleensä niin hapettunut että vanhasta ei saa kalua sen purettua.

      runko uutena n. 400 €, t-runko 150 lasin laitto 150 ellei itse laita.
      yleensä myös takalasin lämmitin ei toimi.

      itse päädyin uusimaan kaiken takalasi+runko+tkappale hilppeineen+laitto yhteensä reilun tonnin paukku. Mutta eipä tarvitse niitä kohtia auton elinikään vaihdella.
      Onks sul mitää linkkii laittaa mist löytys tuollanen setti? Mä löydä mistään..lähinnä tuota kehystä koitan kattella jo valmiiksi.

      Comment

      • 530Da03
        BTCF Member
        • Jan 2014
        • 105
        • Keski-Suomi

        #4
        Rear window frame for trunk lid - 41628220962, 41 62 8 220 962, 8220962, 41-62-8-220-962 - Sopii malleihin: E39


        Tuossa ainakin alkuperäisenä...
        Äkkivilkaisulla näkyi olevan kaikissa -98 uudemmissa tuolla numerolla.

        En tiedä sitten saisko tarvikkeena jostain.

        Mutta kyllähän tuo auto on siinä iässä että kannattaa kaikki e39:n perus ruoste paikat kattoo, esim. muu kontin luukkuu ja helmat, ennekuin laittaa 900€ tuohon kehään. Tietty jos nuo kunnossa tai korjaa kaikki ruosteet kerralla ja maalaileen sitten mitä tartteen niin onhan siinä vielä autoa pitkäksi aikaa.



        Tuossa topicissa hyviä kuvia missä kunnossa nuo helmat joskus on.
        E39 530Da Touring -03
        E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
        E39 525Da Touring -00
        E39 530D Touring -99

        Comment

        Working...
        X