Osaisko joku sanoa mistä voisi johtua seuraavanlainen ääni. Autona E39 523i -97 ja moottoritilan etuosasta kuuluu epäsäännöllisesti pientä vikinää, joka on selvästi kuultavissa, varsinkin kylmällä ilmalla. Lämpimällä ääni kuuluu joskus mutta se ei ole läheskään niin iso tai sitä ei kuuluu olenkaan. Oisko jollakin ollut samalaista vikaa? Voisiko olla ohjaustehostin? Ohjaustehostimessa näyttäs olevan ihan norm. ATF-öljyt. Jostakin olen kuullut että uudemmissä autoissa pitäs olla ihan omat tehostinöljyt!? (väriltään vihreää) Oon miettiny että olisko liian paksua ATF-öljy suomen oloihin uudempien autojen tehostimiiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Outoa vikinää E39
Collapse
X
-
Originally posted by U. TurhapuroOsaisko joku sanoa mistä voisi johtua seuraavanlainen ääni. Autona E39 523i -97 ja moottoritilan etuosasta kuuluu epäsäännöllisesti pientä vikinää, joka on selvästi kuultavissa, varsinkin kylmällä ilmalla. Lämpimällä ääni kuuluu joskus mutta se ei ole läheskään niin iso tai sitä ei kuuluu olenkaan. Oisko jollakin ollut samalaista vikaa? Voisiko olla ohjaustehostin? Ohjaustehostimessa näyttäs olevan ihan norm. ATF-öljyt. Jostakin olen kuullut että uudemmissä autoissa pitäs olla ihan omat tehostinöljyt!? (väriltään vihreää) Oon miettiny että olisko liian paksua ATF-öljy suomen oloihin uudempien autojen tehostimiiin?
-
-
Täällä kans kuuluu (ehkä vänkärin puolelta) kylmänä. Ääni on lähinnä jonkun ranskalaisen auton todella harvakseen pyörivän lämmityslaitteen moottori. Koetan sen nyt demota tähän kirjallisena: viik, viik, viik...
Ainoastaa KYLMÄLLÄ ilmalla n. -20 C. Ilmiö häipyy noin kahden km ajon jälkeen.Last edited by ROne; 18-03-2005, 18:15.sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
-
525 tds e 39
Ootko tarkistanu pakoputken kiinitysjouset? niiton muistaakseni kolme heti juuressa ja jos niistä on joku poikki ni kuuluu vikinää/kilinää. Itellä oli kaks poikki ja en ois uskonu et niistä voi lähtee vikisevä ääni kylmänä.
Comment
Comment