Announcement

Collapse
No announcement yet.

Outoa vikinää E39

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • U. Turhapuro
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1161

Outoa vikinää E39

Osaisko joku sanoa mistä voisi johtua seuraavanlainen ääni. Autona E39 523i -97 ja moottoritilan etuosasta kuuluu epäsäännöllisesti pientä vikinää, joka on selvästi kuultavissa, varsinkin kylmällä ilmalla. Lämpimällä ääni kuuluu joskus mutta se ei ole läheskään niin iso tai sitä ei kuuluu olenkaan. Oisko jollakin ollut samalaista vikaa? Voisiko olla ohjaustehostin? Ohjaustehostimessa näyttäs olevan ihan norm. ATF-öljyt. Jostakin olen kuullut että uudemmissä autoissa pitäs olla ihan omat tehostinöljyt!? (väriltään vihreää) Oon miettiny että olisko liian paksua ATF-öljy suomen oloihin uudempien autojen tehostimiiin?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

Originally posted by U. Turhapuro
    Osaisko joku sanoa mistä voisi johtua seuraavanlainen ääni. Autona E39 523i -97 ja moottoritilan etuosasta kuuluu epäsäännöllisesti pientä vikinää, joka on selvästi kuultavissa, varsinkin kylmällä ilmalla. Lämpimällä ääni kuuluu joskus mutta se ei ole läheskään niin iso tai sitä ei kuuluu olenkaan. Oisko jollakin ollut samalaista vikaa? Voisiko olla ohjaustehostin? Ohjaustehostimessa näyttäs olevan ihan norm. ATF-öljyt. Jostakin olen kuullut että uudemmissä autoissa pitäs olla ihan omat tehostinöljyt!? (väriltään vihreää) Oon miettiny että olisko liian paksua ATF-öljy suomen oloihin uudempien autojen tehostimiiin?
    Laturin laakeri,remmin kiristimen laakeri,vesipumppu tms.Pelti auki ja korvat konehuoneeseen.Koita hieman tarkemmin paikallistaa ääntä.

Comment

• asshole
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 15

vanha ja hyvä tapa etsiä vieraita ääniä on ostaa kuulosuojaimet ja porata toiseen suojaimeen puutarhaletkun mentävä reikä ja siihen letku kii ja eikun vaan letkun toista päätä mahdollisia äänilähteitä kohti.

Comment

• Vee-eit
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 709
        • Turku

Vikinää..

Mulla sama ääni kylmänä, en ole jaksanut etsiä aiheuttajaa, koska muuta haittaa ei ole ilmestynyt..
        Kerro, jos löydät syyn.
        Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

Comment

• ROne
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 468
          • 90850

Täällä kans kuuluu (ehkä vänkärin puolelta) kylmänä. Ääni on lähinnä jonkun ranskalaisen auton todella harvakseen pyörivän lämmityslaitteen moottori. Koetan sen nyt demota tähän kirjallisena: viik, viik, viik...
          Ainoastaa KYLMÄLLÄ ilmalla n. -20 C. Ilmiö häipyy noin kahden km ajon jälkeen.
          Last edited by ROne; 18-03-2005, 18:15.
          sigpic
          e24 635csi

Ex e39 530i touring
          Ex e36 325i coupe ratalelu
          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
          Ex e39 528i
          Ex e36 320i
          Ex e36 "328i" cab Individual
          Ex e46 330xi

Comment

• Guest's Avatar

Ootko tarkistanu pakoputken kiinitysjouset? niiton muistaakseni kolme heti juuressa ja jos niistä on joku poikki ni kuuluu vikinää/kilinää. Itellä oli kaks poikki ja en ois uskonu et niistä voi lähtee vikisevä ääni kylmänä.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎