Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D ei käynnisty aamuisin *Ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • t_saarinen
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 10
    • Akaa

    530D ei käynnisty aamuisin *Ratkaistu*

    Huomenta,

    Tästäkin aiheesta on varmaan useampia juttuja kirjoitettu ja oon niitä nyt lukenutkin, mutta nyt on ollut muutaman päivän vaikeuksia saada aamuisin käymään tuota meidän nat*ikoppia, mutta sitten kun on saanut sen käymään niin on kyllä toiminut koko päivän. Lukuunottamatta tätä aamua kun ei enää käynnistynyt lainkaan.

    Mistä kannattaa lähteä vikaa purkamaan?

    Auto on siis 530D -02

    Tässä vikakoodia tältä aamulta



    Ja tässä livedataa eiliseltä kun kone oli vielä lämmin.

    1. Virrat päällä



    2. Käynnissä


    Last edited by t_saarinen; 30-03-2015, 19:39.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Jep. Onhan näistä samoista vioista juttua paljonki, mutta vastaillaan silti.

    Rail paine ei nouse vaadittuun. Ei lähimainkaan. Sadan pinnassa näyttää pyörivän. Joku suutin tod näk falskaa läpi.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • t_saarinen
      Newbiemmer
      • Mar 2014
      • 10
      • Akaa

      #3
      Ja tuohon paluuvuototestiin käy siis ihan kirkasletku jonka sisähalkaisia on 10mm suuttimen päälle ja auton oma paluulinja tukkoon ja kovaa starttausta???

      Jos suuttimet ok niin voisko vikana olla myös tämä toisesta topicista lainattu?? ja mistäs kyseiseen paineventtiiliin voisi päästä käsiksi?

      Korkeapainepumpun paineregulaattorin o-renkas kaput! Uusi setti KL-varaosista 7euroa ( F00N000071 ) . En keksinyt isolle pyöreälle paperi?-tiivisteelle paikkaa, ilmeisesti menee johonkin muuhun malliin. Katso kuvat.
      Muistakaa puhtaus.

      Comment

      • t_saarinen
        Newbiemmer
        • Mar 2014
        • 10
        • Akaa

        #4
        No niin suuttimien ohivuotomittaus tehty, kokeilin eka letkuilla, mutta oli se aika puljaamista ja aina vuosi joku liitos joten kävin hakeen suolaisen hintasen bilteman sarjan...

        Startti pilotilla tulille ja testaan...

        Tulokset 2 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen (syl. 5 huonoin). Eikös tuo nyt ole vielä just siinä rajoilla että huolto olisi edessä, mutta ei pitäisi vielä vaikuttaa hirveästi käyntiin.

        kts. kuva 1

        Onkos ihan normaalia että tuossa paluulinjassa kulkee noita ilmakuplia testin aikana.

        kts. kuva 2

        Mitäs seuraavaksi suosittelette?


        Kuva 1

        Kuva 2

        Comment

        • Fanatic21
          Bimmer Rookie
          • Jun 2014
          • 131
          • P-karjala

          #5
          Eihän se ihan normaalia ole, että tuonkin verran ilmaa löytyy polttoaine kanavista..
          E34 M50b25 turbo

          Ex: E34 525i vm91


          Joensuu Connection

          Comment

          • t_saarinen
            Newbiemmer
            • Mar 2014
            • 10
            • Akaa

            #6
            Suodattimen jälkeisessä kirkkaassa putkessa taas ei näy kuplia :think

            KOMENTO TAKAISIN, kyllä siellä meneekin, tankissa 50L naftaa joten putket menee tarkkailuun...
            Last edited by t_saarinen; 26-03-2015, 16:43.

            Comment

            • t_saarinen
              Newbiemmer
              • Mar 2014
              • 10
              • Akaa

              #7
              Onkos kansalla hyviä paikkoja tiedossa josta kannattaisi lähteä tuota ilmavuotoa etsimään, en sitä tosiaan alkuun huomannut kun virrat laittaa päälle niin suodattimen jälkeisessä kirkkaassa putkessa menee yksi isompi ilmakupla ja sen jälkeen ilmakuplia on vaikea nähdä meneekö siellä ilmaa seassa.

              Tankin pumppu on ollut jo pidemmän aikaa rikki niin ettei voi ajaa jos on alle 15l naftaa tankissa ja nyt siellä on 50l.

              Illalla tein vielä uudet polttoaineputket siirtopumpulta tankille päin (siihen asti mistä nousee kumiletkulla ylös) kun olivat aika haperon näköiset kumiletkun ja putken liitoksista, samalla vaihdoin vielä nuo polttoaineletkun pätkät jotka lähtee tuosta haara kappaleesta uusiin.

              Silti tuli vielä ilmakupla aina kun käänsi virrat päälle, kauankohan tuo järjestelmä kestää ilmata itsensä niin ettei siellä ole enään yhtään ilmaa.

              Siirtopumppu on vaihdettu pari vuotta sitten, eikä se nyt hirveän loogiselta kuulosta että siirtopumppu antaisi ilmaa järjestelmään...


              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                #8
                Omasta jouduin pätkäsemään päälinjaa muutaman sentin siitä mistä se lähtee siirtopumpulta löpöfilsulle, eihän siitä pääse hörppimään ilmaa? Mulla se jo vuoti soppaa pihallekin siitä kohdin, oli todella haperossa kunnossa vaikka siellä "suojamuovien" alla nököttääkin.

                Sit on tietty se o-rengas siinä löpöfilsussa olevassa anturissa, onko se ehjä ja paikoillaan?

                Comment

                • t_saarinen
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 10
                  • Akaa

                  #9
                  Osaako kukaan sanoa miten tuo kierto tuossa polttoaine järjestelmässä menee, eli jos kuplia näkyy nyt heti suodattimen jälkeisessä kirkkaassa putkessa niin voiko ilmavuoto olla myös suodattimen jälkeen esim. korkeapainepumpun päässä kun paluuletku kumminkin yhdistyy siinä 5-haara liittimessä ennen siirtopumppua???

                  Ja tulikohan tehtyä tyhmästi kun yritin vuoto kohtaa etsiä niin otin suodattimelle tulevan polttoaine letkun irti ja tulppasin ja sit virrat päälle että näkisin paremmin onko vuotoja siirtopumpun ja suodattimen välillä, NOH kummiskin vuotoja ei näkynyt, mutta ilmakuplia sen sijaan tulee kokeen jälkeen enemmän, isoniko vikakohta vai menikö jotain muuta???

                  Kävi mielessä myös että jos otan putken irti ennen siirtopumppua ja laitan sen letkulla nafta kanisteriin ja jos ilmakuplat häipyy niin vika on tankinpäässä ja jos taas kuplia tulee edelleen niin vika on moottorin päässä :think

                  Mikäs virka niillä venttiileillä on joita on suodattimen jälkeen t-haaralla yhdistettynä paluu linjaan????
                  Last edited by t_saarinen; 27-03-2015, 22:09. Reason: typo fix :)

                  Comment

                  • t_saarinen
                    Newbiemmer
                    • Mar 2014
                    • 10
                    • Akaa

                    #10
                    Kun auto on ollut 20 asteisessa tallissa niin olen saanut sen ainakin käymään vaikka jokunen ilmakupla siellä liikkuukin, mutta nyt kun auto oli pihalla yön niin ei inahdakaan...

                    Ei tää nyt ihmettelemällä selviä, täytyy tilata molemmat pumput (siirto ja tankki) niin on ainakin ne pois suljettuja ilmakuplien aiheuttajia.

                    Comment

                    • estervainaa
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 665
                      • Kuopio

                      #11
                      Ainakin e46 330d teki juurikin tuota, että lähti käyntiin lämmittyään hallissa, muttei enää ulkosalla jäähdyttyään kun oli siirtopumppu rikki.
                      -89 "m5" rataprojekti
                      -02 transporter syncro
                      -01 e53 3.0i
                      -93 318is rataprojekti nro II

                      Comment

                      • t_saarinen
                        Newbiemmer
                        • Mar 2014
                        • 10
                        • Akaa

                        #12


                        Dodii tänään starttasi tuo meidän "natsikoppi" tulille ja vielä suhteellisen halvalla (8.50€), eli oli korkannut korkeapainepumpun päässä olevasta paineventtiliistä (PRESSURE REGULATING VALVE) o-rengas ja sen takia kun auto oli yön ulkona niin ei Rail paineet noussut kuin 90 - 120 Bar:in välille (kun oli lämpimässä tallissa niin vielä käynnistyi ).



                        Tämä siis vaihdettu-->
                        KL-Varaosista paineventtiilin korjaussarja F00N000071 http://www.kl-varaosat.fi/verkkokaup.../view/34509/-1

                        Katsotaan nyt kuinka aamulla käy, mutta
                        siirtopumpun tilauksen peruin mutta tuon tankin pumpun voisin vielä vaihtaa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎