Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaska120
    Newbiemmer
    • Dec 2014
    • 28
    • Kittilä

    Vakionopeudensäädin jälkiasennus

    Terve!

    Minulla on E39 523iA vuosimallia 96, jossa on nelinapainen ratti ilman nappeja. Haulla löysin jo paljon keskustelua vakionopeudensäätimen jälkiasennuksista 98- autoihin, joissa pelkkä johdotus riittää.

    Haluaisinkin nyt tiedustella mitä kaikkia osia näin vanhaan autoon täytyy laittaa, jotta saisi vakionopeudensäätimen autoon. Jossain aiemmassa ketjussa oli jo lueteltunakin osia, mutta tieto oli vähän "ehkä" nämä.

    Eli siis osanumeroineen etsisin kaikkia tarvittavia osia kyseisen lisävarusteen asentamiseen.

    Löytyisiköhän jostain vielä ohje, mitä kaikkea ja mihin pitää asentaa.
  • Ivl
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 216
    • Oulunsalo

    #2
    Originally posted by jaska120 View Post
    Terve!

    Minulla on E39 523iA vuosimallia 96, jossa on nelinapainen ratti ilman nappeja. Haulla löysin jo paljon keskustelua vakionopeudensäätimen jälkiasennuksista 98- autoihin, joissa pelkkä johdotus riittää.

    Haluaisinkin nyt tiedustella mitä kaikkia osia näin vanhaan autoon täytyy laittaa, jotta saisi vakionopeudensäätimen autoon. Jossain aiemmassa ketjussa oli jo lueteltunakin osia, mutta tieto oli vähän "ehkä" nämä.

    Eli siis osanumeroineen etsisin kaikkia tarvittavia osia kyseisen lisävarusteen asentamiseen.

    Löytyisiköhän jostain vielä ohje, mitä kaikkea ja mihin pitää asentaa.

    Taitaa olla helpoin ja halvin laittaa jälkiasennus säädin, kun alkaa näperteleen alkuperäistä.

    Tietenkin, jos jostain saat varaosa-autosta kerralla kaikki hilut...


    T Jukka
    Bmw X5 2011
    Vw caddy 2019

    Comment

    • jaska120
      Newbiemmer
      • Dec 2014
      • 28
      • Kittilä

      #3
      Miten "tarvikeasennus" eroaa, sillä vaijerit pitäisi kuitenkin vetää ja ohjausmoottori?

      Käytettyinä yrittäisin halvalla etsiä, mutta avoin olen ehdotuksille.

      Edelleen kysynys kuuluu alkuperäisvakkarin asennukseen liittyen, mutta vaihtoehtoisena myös tarvikevakkari - mistä, miten?

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        #4
        Väittäisin että helpompaa asentaa alkuperäinen kuin tarvike.

        Riippuen minkä ikäisestä autosta nappiratti on peräisin saatat tarvita kojelautaan cruiselle vielä erillisen napin. Lisäksi kojelaudan sisään tulee cruisen ohjausboksi ja aiemmin mainituille johdotukset.

        Konehuoneeseen tulee cruisen moottori ja siitä vaijeri läppärungolle.

        Tuolta saa vähän suuntia, suurin osa pätee suoraan e39 paitsi muistaakseni mittaristolle ei tarvitse vetää mitään:
        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎