Originally posted by Shrewd
View Post
e39 käyntihäiriö
Collapse
X
-
Näissä on automaattiryyppy, joten sitä et itse voi säätää mitenkään. Muutenkin ihan purkka korjauksia tuollaiset. Kannattaa se oikea vika etsiä ja korjata, eikä yrittää vaan peittää sitä.
-
Sama vika!
Mulla on täsmälleen sama kone, ja täsmälleen sama vika ollu jo pidempään. Tulin tänne etsimään vastausta kysymykseen: Miten näissä säädetään ryyppyä?
Koko vikaa ei olisi jos auto kävisi ryypyllä minuutin verran nykyisen parin sekunnin sijaan. En usko että autossa on mitään muuta vialla, koska se käy täysin normaalisti jos ei ole ihan kylmä.
Leave a comment:
-
Tuo mittaus on kuitenkin aika helppo tehdä.Originally posted by Yvyvffyvig View PostJuu pyörii, noin ~900rpm, mutta sitten kun laskeutuu normaalin tyhjäkäynnin tasolle ~700rpm niin silloin sekoaa.
Ei ole mielestäni niin suuri vaiva ettei kannattaisi katsoa.
Leave a comment:
-
Juu pyörii, noin ~900rpm, mutta sitten kun laskeutuu normaalin tyhjäkäynnin tasolle ~700rpm niin silloin sekoaa.Originally posted by Muurahainen View PostPyöriikö moottori silloin korkeammalla kuin tyhjäkäynnillä?
Leave a comment:
-
Pyöriikö moottori silloin korkeammalla kuin tyhjäkäynnillä?Originally posted by Yvyvffyvig View PostEnpä oikein puristushäiriöihin taikka ohivuoto-ongelmiin usko koska auto käy kuitenkin täydellisesti ensimmäiset 10-20sek kylmäkäynnistyksestä kunnes sekoaa...
Leave a comment:
-
Enpä oikein puristushäiriöihin taikka ohivuoto-ongelmiin usko koska auto käy kuitenkin täydellisesti ensimmäiset 10-20sek kylmäkäynnistyksestä kunnes sekoaa...Originally posted by Muurahainen View PostMittaappa puristukset.
Leave a comment:
-
Disa tuli otettua pois myös edestä kun irroitin tyhjäkäyntiventtiiliä ja se näytti olevan kyllä myös varsin mallikelpoisessa kunnossa, läppä palautti hyvin jne. Eikös noilta asennontunnistimilta pitäisi tulla jotakin virhekoodia jos niissä vikaa, auto ei kyllä anna mitään koodeja muutakuin misfireä kolmoselta. :thinkOriginally posted by janke View PostNo voi piru. Mites sitte noi nokan ja kammen anturit? Onko tietoa niiden vaihdoista ja onko alkuperäiset? Jos ovat tarvikkeet, niin äkkiä orkkista tilalle?
E:Niin autossasi oli 2kpl nokan tunnistinta vai, oliko 2kpl kampiakselin tunnistinta? Uusiitkos Disa-venttiilin?
Tuolla vielä M54 Imuvuodoista tms.http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266
Leave a comment:
-
No voi piru. Mites sitte noi nokan ja kammen anturit? Onko tietoa niiden vaihdoista ja onko alkuperäiset? Jos ovat tarvikkeet, niin äkkiä orkkista tilalle?Originally posted by Yvyvffyvig View PostResetoin tuon ECU:n kuitenkin sekä otin tosiaan sen tyhjäkäyntiventtiilin irti ja puhdistin huolellisesti kaasuttimen puhdistussprayllä, mutta ko. vika ei edelleenkään kadonnut mihinkään. Auton suorituskyky ajettaessa parani kyllä huomattavasti varsinkin alakierroksilla. Vikavaloa ei enää sytytä, mutta täristää jne ihan kuin ennenkin...
E:Niin autossasi oli 2kpl nokan tunnistinta vai, oliko 2kpl kampiakselin tunnistinta? Uusiitkos Disa-venttiilin?
Tuolla vielä M54 Imuvuodoista tms.http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266Last edited by janke; 05-04-2015, 19:32.
Leave a comment:
-
Resetoin tuon ECU:n kuitenkin sekä otin tosiaan sen tyhjäkäyntiventtiilin irti ja puhdistin huolellisesti kaasuttimen puhdistussprayllä, mutta ko. vika ei edelleenkään kadonnut mihinkään. Auton suorituskyky ajettaessa parani kyllä huomattavasti varsinkin alakierroksilla. Vikavaloa ei enää sytytä, mutta täristää jne ihan kuin ennenkin...
Leave a comment:
-
Kannattaa tarkistaa se venttiili, vaikka siinä vika ei olisikaan.Originally posted by Yvyvffyvig View PostSeurasin livedatasta ainakin tuota veden lämpöanturia ja ihan toimiva se kyllä on startista asti. IMM on kyllä myös ihan toimiva, huoltomiehen sekä livedatankin mukaan. Bensapuolella ei pitäisi ainakaan olla häiriötä, käytin forten fuel system cleanerin tankissa enkä huomannut mitään eroa entiseen. Vanoskaan ei pidä yhtään mitään ylim. ääntä eikä hikoile ulospäin yhtään. Pitäisiköhän tuota tyhjäkäyntiventtiiliä sitten syynätä :think
Tuo treedi kannattaa lukasta läpi jos sieltä löytyisi jotain ratkaisevaa:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=46934Last edited by janke; 02-04-2015, 16:58.
Leave a comment:
-
Nuo on esimmäisen viestin mukaan hoidettu.Originally posted by Byge View Postimuvuodot ja mahd. rikkinäinen huohottimen separaattori syyniin.
Leave a comment:
-
Seurasin livedatasta ainakin tuota veden lämpöanturia ja ihan toimiva se kyllä on startista asti. IMM on kyllä myös ihan toimiva, huoltomiehen sekä livedatankin mukaan. Bensapuolella ei pitäisi ainakaan olla häiriötä, käytin forten fuel system cleanerin tankissa enkä huomannut mitään eroa entiseen. Vanoskaan ei pidä yhtään mitään ylim. ääntä eikä hikoile ulospäin yhtään. Pitäisiköhän tuota tyhjäkäyntiventtiiliä sitten syynätä :think
Leave a comment:
Leave a comment: