Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yvyvffyvig
    replied
    Jos jollakulla saattaisi vielä olla jokin ehdotus vian suhteen, niin avunannot ovat edelleen erittäin tervetulleita, sillä vikaa ei vieläkään ole paikallistettu...

    Leave a comment:


  • maikkeli2
    replied
    _____________
    Last edited by maikkeli2; 21-04-2015, 19:38.

    Leave a comment:


  • maikkeli2
    replied
    ------
    Last edited by maikkeli2; 21-04-2015, 19:38.

    Leave a comment:


  • timant
    replied
    Originally posted by Yvyvffyvig View Post
    Juu olen kyllä lukenut ko. ketjun läpi mutta jos viitsii tämän ketjun myös lukaista läpi niin ymmärtää että tavoitteenani ei ole vaihtaa haarukointimenetelmällä jokaikistä turhaa osaa joka nyt saattaisi olla vikana, vaan diagnosoida vika mikä sen aiheuttaa nimenomaan kylmällä moottorilla.
    Lukemani perusteella melkein kaikki muut vastaavaa ongelmaa aiheuttavat viat on jo tutkittu.. käsittääkseni bensansuodatin kohtuu "edullinen ja helppo" vaihtaa, nostajien kunto voisi selvitä puristusmittauksella tai kokeilla jotain nostajien huoltoainetta?

    tuossakin topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....eative&page=10 löytyy pohdintaa

    ja tuossa vielä nostajien tarkistuksesta http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...56&postcount=6
    Last edited by timant; 17-04-2015, 14:52.

    Leave a comment:


  • Yvyvffyvig
    replied
    Originally posted by timant View Post
    Tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112635
    vanhaa keskustelua samantyyppisistä oireista, jollakin oli bensansuodattimen vaihto auttanut ja myös nostajien vaihdosta oli puhetta.
    Juu olen kyllä lukenut ko. ketjun läpi mutta jos viitsii tämän ketjun myös lukaista läpi niin ymmärtää että tavoitteenani ei ole vaihtaa haarukointimenetelmällä jokaikistä turhaa osaa joka nyt saattaisi olla vikana, vaan diagnosoida vika mikä sen aiheuttaa nimenomaan kylmällä moottorilla.

    Leave a comment:


  • timant
    replied
    Originally posted by Yvyvffyvig View Post
    Terve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....
    Tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112635
    vanhaa keskustelua samantyyppisistä oireista, jollakin oli bensansuodattimen vaihto auttanut ja myös nostajien vaihdosta oli puhetta.

    Leave a comment:


  • Yvyvffyvig
    replied
    Terve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Originally posted by Yvyvffyvig View Post
    Kiitos kovasti avuista Minun autohan siis ei ole antanut mitään vikakoodeja tuosta tärinästä enää sen separaattorin vaihdon jälkeen.Tärisee vaan kylmänä muttei sytytä mitään häiriövaloja. Pystyisikö tuota ilmapumppua toteamaan mitenkään vialliseksi ettei summamutikassa tule vaan uutta ostettua.
    Älä hyvä mies uutta lähde ostamaan ennekuin olet poissulkenut kaikki imuvuodot jne. Pumpusta ei oikeastaan hajoa kuin laakerit ja sen kuulee sitten äänestä. Toki voi olla vettä täynnä eikä pyöri enää ollenkaan (ruosteessa). Tarkista nyt ekaksi kaikkien letkujen kunto.

    Leave a comment:


  • Yvyvffyvig
    replied
    Kiitos kovasti avuista Minun autohan siis ei ole antanut mitään vikakoodeja tuosta tärinästä enää sen separaattorin vaihdon jälkeen.Tärisee vaan kylmänä muttei sytytä mitään häiriövaloja. Pystyisikö tuota ilmapumppua toteamaan mitenkään vialliseksi ettei summamutikassa tule vaan uutta ostettua.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied


    Tässä vielä ilmapumpun kuva.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    Kylmäkäynnistyksen aikana ilmapumppu hapettaa katalysaattoria tms. Jos tämä ei toimi, tai vuotaa joka paikasta voi se aiheuttaa edellämainitun kaltaisia ongelmia jotka poistuvat koneen lämmetessä. Lisäksi vanoksen tiivisteet ovat erittäin varteen otettava vaihtoehto vain aiheuttajaksi. Aiheuttaa näitä missfire ilmoituksia. Tosin näin tekevät myös imuvuodot.
    Tarkasta nämä kuvassa näkyvät laitteet ja erityisesti niiden letkut. Myös letku joka menee tuosta venttiilinkopan vierustaa kannen taakse. Tosi usein hapero ja aiheuttaa kylmäkäynnistyksessä ongelmia.
    Last edited by antti79; 09-04-2015, 12:33.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by maikkeli2 View Post
    Itsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
    Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.
    Veikataan äkkiä kampianturia tähän.

    Vikakoodit ja livedata kertoisi lisää.

    Leave a comment:


  • maikkeli2
    replied
    Itsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
    Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Yvyvffyvig View Post
    Voisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?
    Näissähän on ruisku jossa ei ole enään samanlaista "ryyppyä" kuin kaasuttimissa.
    Kaasuttimessa ryypyssä on läppä jolla kuristetaan ilman saantia seoksen rikastamiseksi ja ruiskukoneissa syötetään vain enemmän polttoainetta sekaan seoksen rikastamiseksi.

    Ruiskuautoissa siis ei varmaan pitäisi puhua ryypystä.

    Kylmästartissa tietokone ei vielä voi haistella seosta koska lambda ei ole ehtinyt lämmetä käyttölämpötilaansa.
    Last edited by Muurahainen; 08-04-2015, 13:30.

    Leave a comment:


  • Yvyvffyvig
    replied
    Voisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?
    Last edited by Yvyvffyvig; 08-04-2015, 11:55.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎