
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 käyntihäiriö
Collapse
X
-
Jos jollakulla saattaisi vielä olla jokin ehdotus vian suhteen, niin avunannot ovat edelleen erittäin tervetulleita, sillä vikaa ei vieläkään ole paikallistettu...
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostJuu olen kyllä lukenut ko. ketjun läpi mutta jos viitsii tämän ketjun myös lukaista läpi niin ymmärtää että tavoitteenani ei ole vaihtaa haarukointimenetelmällä jokaikistä turhaa osaa joka nyt saattaisi olla vikana, vaan diagnosoida vika mikä sen aiheuttaa nimenomaan kylmällä moottorilla.
tuossakin topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....eative&page=10 löytyy pohdintaa
ja tuossa vielä nostajien tarkistuksesta http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...56&postcount=6Last edited by timant; 17-04-2015, 14:52.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timant View PostTuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112635
vanhaa keskustelua samantyyppisistä oireista, jollakin oli bensansuodattimen vaihto auttanut ja myös nostajien vaihdosta oli puhetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostTerve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....
vanhaa keskustelua samantyyppisistä oireista, jollakin oli bensansuodattimen vaihto auttanut ja myös nostajien vaihdosta oli puhetta.
Leave a comment:
-
-
Terve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostKiitos kovasti avuistaMinun autohan siis ei ole antanut mitään vikakoodeja tuosta tärinästä enää sen separaattorin vaihdon jälkeen.Tärisee vaan kylmänä muttei sytytä mitään häiriövaloja. Pystyisikö tuota ilmapumppua toteamaan mitenkään vialliseksi ettei summamutikassa tule vaan uutta ostettua.
Leave a comment:
-
-
Kiitos kovasti avuistaMinun autohan siis ei ole antanut mitään vikakoodeja tuosta tärinästä enää sen separaattorin vaihdon jälkeen.Tärisee vaan kylmänä muttei sytytä mitään häiriövaloja. Pystyisikö tuota ilmapumppua toteamaan mitenkään vialliseksi ettei summamutikassa tule vaan uutta ostettua.
Leave a comment:
-
-
Kylmäkäynnistyksen aikana ilmapumppu hapettaa katalysaattoria tms. Jos tämä ei toimi, tai vuotaa joka paikasta voi se aiheuttaa edellämainitun kaltaisia ongelmia jotka poistuvat koneen lämmetessä. Lisäksi vanoksen tiivisteet ovat erittäin varteen otettava vaihtoehto vain aiheuttajaksi. Aiheuttaa näitä missfire ilmoituksia. Tosin näin tekevät myös imuvuodot.
Tarkasta nämä kuvassa näkyvät laitteet ja erityisesti niiden letkut. Myös letku joka menee tuosta venttiilinkopan vierustaa kannen taakse. Tosi usein hapero ja aiheuttaa kylmäkäynnistyksessä ongelmia.
Last edited by antti79; 09-04-2015, 12:33.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by maikkeli2 View PostItsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.
Vikakoodit ja livedata kertoisi lisää.
Leave a comment:
-
-
Itsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostVoisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?
Kaasuttimessa ryypyssä on läppä jolla kuristetaan ilman saantia seoksen rikastamiseksi ja ruiskukoneissa syötetään vain enemmän polttoainetta sekaan seoksen rikastamiseksi.
Ruiskuautoissa siis ei varmaan pitäisi puhua ryypystä.
Kylmästartissa tietokone ei vielä voi haistella seosta koska lambda ei ole ehtinyt lämmetä käyttölämpötilaansa.Last edited by Muurahainen; 08-04-2015, 13:30.
Leave a comment:
-
-
Voisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?Last edited by Yvyvffyvig; 08-04-2015, 11:55.
Leave a comment:
-
Leave a comment: