Eli luulin tuon äänen olleen laakerin syytä kun se hävisi hetkeksi laakerin vaihdon jälkeen. Vaan tulipa takaisin, samanlaisena kuin aina ennenkin.
Ääntä ei voi paikallistaa oikein mihinkään nurkkaan, suunta on täysin riippuvainen siitä missä päin autoa istuu ja ulkopuoleltakaan on vaikea päätellä mistä se kuuluu. Edessä istuessa kuulostaa tulevan takaa, ja takana istuessa edestä, ja aina vastakkaiselta sivulta itsestä.
Eli näinollen ääni paikallistuisi aika tarkalleen auton keskelle sulkien pois laakerit ja vetoakselit.
Ääni alkaa yleensä ~30kmh kohdalla ja päättyy kun vauhti nousee yli ~80 tai laskee alle ~10kmh. Ääni alkaa ja loppuu täysin yllättäen kuin seinään. Joskus menee päivä ettei kuulu ollenkaan, joskus vinkuu koko päivän.
Ääni on terävä ulina, vähän kuin vinkuva jarrulevy mutta aaltoilee hieman kokoajan. "ViuuuViuuViuu".
Yleensä äänen ei vaikuta jarruttaminen tai ratin kääntely, joskus molemmat vaikuttavat hivenen mutta tuo voi johtua nopeuden muutoksesta joka tulee kun painelee jarrua. Ääni muuttuu tiheämmäksi nopeuden myötä.
Ei mitään poikkeavia kolinoita, värinöitä tai tärinöitä.
Mikähän tuo nyt voisi olla. Kardaanin laakeri, ei kai? Jokin suojapelti laahaa kardaaniin..?
Ääntä ei voi paikallistaa oikein mihinkään nurkkaan, suunta on täysin riippuvainen siitä missä päin autoa istuu ja ulkopuoleltakaan on vaikea päätellä mistä se kuuluu. Edessä istuessa kuulostaa tulevan takaa, ja takana istuessa edestä, ja aina vastakkaiselta sivulta itsestä.
Eli näinollen ääni paikallistuisi aika tarkalleen auton keskelle sulkien pois laakerit ja vetoakselit.
Ääni alkaa yleensä ~30kmh kohdalla ja päättyy kun vauhti nousee yli ~80 tai laskee alle ~10kmh. Ääni alkaa ja loppuu täysin yllättäen kuin seinään. Joskus menee päivä ettei kuulu ollenkaan, joskus vinkuu koko päivän.
Ääni on terävä ulina, vähän kuin vinkuva jarrulevy mutta aaltoilee hieman kokoajan. "ViuuuViuuViuu".
Yleensä äänen ei vaikuta jarruttaminen tai ratin kääntely, joskus molemmat vaikuttavat hivenen mutta tuo voi johtua nopeuden muutoksesta joka tulee kun painelee jarrua. Ääni muuttuu tiheämmäksi nopeuden myötä.
Ei mitään poikkeavia kolinoita, värinöitä tai tärinöitä.
Mikähän tuo nyt voisi olla. Kardaanin laakeri, ei kai? Jokin suojapelti laahaa kardaaniin..?
Comment