Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -99 sammuillee! APUA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lemppari
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 35
    • Helsinki

    E39 530d -99 sammuillee! APUA!

    Alkaa lopullisesti palaa käämit tämän auton kanssa kun se sammuillee jatkuvasti. Tämä alkoi syksyllä 2014 aluksi vain kun dieseliä oli alle puoli tankkia. Pikkuhiljaa se alkoi sammuilemaan vaikka tankki olisi täynnä. Auto käynnistyy aina ongelmitta kun moottorissa lämpöä 1/4 tai alle ja sillä voi ajaa aina lämpimäksi asti, mutta sitten alkaa ongelmat. Sammuu ajossa oli nopeutta tai ei ja useimmiten kun hiljennän valoihin tai mutkaan se on siinä ja sitten saadaan hetken aikaa yrittää saada käyntiin. Monesti saadaan odotella 40min että lämmöt laskee lähtee vasta sitten käyntiin! Tarkennuksena kyseessä automaatti ja ajettu 440 000km.

    Sain auton juuri pajalta missä siihen vaihdettiin:
    - siirto pumppu "se kalliimpi"
    - tankin pumppu
    - diesel polttoaine putket uusittiin
    - diesel polttoaine suodatin uusittiin

    Eikä mitään vaikutusta sammuilu/käynnistys ongelmiin..
    Ennen pajalle vientiä olin jo katkaissut egr letkun joka auttoi siihen että kone otti paremmin kierroksia ilman yskimistä. Ei ole obd lukijaa niin en saa koodeja selville mikä tuota on voinnut aiheuttaa.

    Alkaa olla siinä pisteessä tämän ketutuksen kanssa että pian menee vaihtoon jos ei ongelma selviä:(

    Kaikki mahdollinen apu on nyt tarpeen Kiitos.
    Last edited by Lemppari; 24-04-2015, 16:13. Reason: Tarkennusta
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Käytä nyt jollain kenellä on asialliset vikakoodinluku kamat.

    Helpottaa paljon diagnisointia.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Tätäkin on sitten lähdettu korjaamaan arpomis periaatteella. No eihän siinä, jos rahalle ei parempaakaan käyttöä keksi. Korjaamolle tälläinen on toki hyvää bisnestä kun saa osia ja tunteja veloittaa. Jos sen auton haluaa saada kuntoon kohtuullisella rahallisella panostuksella, pitäisi se vika ensin diagnosoida ja sitten korjata vika. Ihan ensimmäisenä aloittaisin vikakoodeista ja live-datasta. Live-datasta näkisi miltä siirto ja rail-paineet näyttää. Varsinkin hyödyllistä olisi nähdä live-data silloin kun auto sammuu ja ei käynnisty.

      Eli ota yhteyttä johonkin alueesi foorumilaiseen, jolla on vikakoodienluku laitteet tai vie sellaiselle pajalle, jossa vika diagnosoidaan osien vaihtelun sijaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Lemppari
        Bimmer Rookie
        • Mar 2015
        • 35
        • Helsinki

        #4
        P0727

        Vihdoin saatiin koodit lukaistua ja ainut mikä nousee toistuvasti on tuo P0727 ilmiesesti viittaa kampiakselin tunnistimeen?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎